Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bagasjeromsnett for 6-seter

Startet av Eman, torsdag 13. oktober 2016, klokken 12:26

« forrige - neste »

Eman

Har kjøpt ny e golf i dag og må selge e up'en. Hvor mye er den verd? Den var ny januar 2016, bilen har teknikkpakken (cruise control, p sensor, og sikkert mer har ikke helt oversikt på det enda. Den er hvit og har gått 12000 km, vinterdekk på felg fra vw. Serviceavtale 45000 km
Søgne, Vest Agder. Fersk el bilmann med vw e-up! Bilen var ny 13.01.2016
Ny e-Golf 26.08.2016

Elmo

Jeg observerer at de fleste ønsker fantasipriser for eUp'er som har gått helt opp i 60000km.

Det du må huske på, som mange glemmer, er at det er omreg.avgift på brukte elbiler (selvom det ikke er reg-avgift på nye) så du "taper" de 5.945,- (når kjøpere sammenlikner med ny-pris).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

bno

Du sier ikke noe om bilen er importert eller nykjøpt her. "Norsk" bil vil ligge høyere enn tilsvarende tyskimportert. Pass på ved sammenligning for eks. via Finn. Jeg vil tenke meg rundt 175 eller der omkring er en pris idag etter som det nå også er kommet til en facelift osv. Inkl. omreg.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Eman

Bno : Bilen er kjøpt ny på gumpens auto A/S En eiers og kun brukt av meg. Pris på ny e -up i går på gumpens auto var  kr 216000,- Jeg er over 50 år så bilen er ikke herja med kan en vel si :) Elmo: jeg trodde regavgiften var kr 3895,- Egenvekt under 1200 kilo?
Søgne, Vest Agder. Fersk el bilmann med vw e-up! Bilen var ny 13.01.2016
Ny e-Golf 26.08.2016

Elmo

Sitat fra: Eman på onsdag 24. august 2016, klokken 18:04
Elmo: jeg trodde regavgiften var kr 3895,- Egenvekt under 1200 kilo?

Jeg er ikke 100% sikker, men jeg tror den går på vekt inkl fører og den er (på min eUp) oppgitt til 1214kg :(
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

bno

Har en 2015 kjøtt 4500 Km. Har alt inkl. DAB os Panorame. Originale VW felget til  3500 stk. 10 ekers husker ikke vavnet. Hvit. Importert selv fra Tyskland. Garanti frem til nov. Bilen er kjøpt av prod selv. Fullt oppgradert med ny software. Norsk. Pris 150 160 tenket jeg for denne om jeg selger nå.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Olemann

Min erfaring er at importere elbiler i normalklassen (Golf, i3, Leaf, Kia), som ikke har det mange oppfatter som den kritiske og norske 5 års kjøpsloven, er det mulig å få 30.000.- billigere enn tilsvarende norsksolgte biler. 
Selgere jobber mye med å tilsløre betydningen av denne loven, men virker som kjøpere (fornuftig nok) ikke går på limpinnen der.  Det er også ulike ordninger for hvordan fabrikkgaranti saker håndteres. 
Men her som ellers, man kan tjene endel penger på å ta risiko, og man kan tape.  Som med aksjer og det meste annet.  Mixen av høy fortjeneste og lav risiko er en drøm....

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA