Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bagasjeromsnett for 6-seter

Startet av SabreMan, torsdag 13. oktober 2016, klokken 08:50

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 23. august 2016, klokken 21:54
20k USD for å oppgradere P90DL Model X til P100DL.. Må bytte hele batteripakken.. 2,9s på MX er ganske rått det også..

Står ingenting om 100D (uten performance)?

Nei det tar nok en stund, mtp at de varsler at denne pakken blir produsert i svært begrenset omfang i starten. Her får nok de best betalende kundene fortrinnsrett en god stund :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

mrkjelke

Noen som har formening om det er mulig å bytte ut en 75 pakke med den nye 100 pakken? Er det de samme fysiske yttermålene på alle batteripakkene?
Førstegangskjøper av Tesla. Model S 70D, i produksjon 07.07.16, i transit 12.07.16.

Jejl

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 23. august 2016, klokken 21:43
Hmmm. Å gå fra 85 til 90kWh ga 6% lengre rekkevidde.

Men å gå fra 90 til 100 skal bare gi 7% lengre rekkevidde? Da er det ikke 10kWh ekstra utnyttbar kapasitet.
Spent på prisen :)
Rekkevidden på P90D er oppgitt til 509km mens P100D har 613km oppgitt. Det blir vel 20,4% økning på rekkevidden?

Epleskreller

#18
Heftig økning i ytelser også når de klarer å senke 0-100 med 0,5s på MX og MS..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

MrBacardi

Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

overlay

Sitat fra: MrBacardi på tirsdag 23. august 2016, klokken 22:55
Ventilerte seter kun på performance-bilene:



Vent litt så kommer det på alle. Var akkurat slik på Next Gen når det kom :P

Øggen

I den blendande euforien av P100 batteriet, e det ingen andre som he lagt merke til at prisen for AutoPilot he øka med 500$??
Sikkert pga dyrere sensora på kommende
AP 2.0 ;D
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

kjølholdt

Da satser jeg på å bytte ut mitt 85 kwh batteri med et på 120 om en 10år, avhengig av degradering da !
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

eha

Sitat fra: Øggen på onsdag 24. august 2016, klokken 00:09
I den blendande euforien av P100 batteriet, e det ingen andre som he lagt merke til at prisen for AutoPilot he øka med 500$??
Sikkert pga dyrere sensora på kommende
AP 2.0 ;D

Spennende utvikling!
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

o.b.lix

Sitat fra: mrkjelke på tirsdag 23. august 2016, klokken 22:32
Noen som har formening om det er mulig å bytte ut en 75 pakke med den nye 100 pakken? Er det de samme fysiske yttermålene på alle batteripakkene?

Ja samme fysiske yttermål.

https://electrek.co/2016/08/23/tesla-100-kwh-battery-pack-quickest-car-ever/
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Cookie Monster

#25
Derimot står det i delekatalogen blant annet på siste utgave av 90 pakken at den ikke kan brukes på biler produsert før 11 april 2016.
Så spent på hva som er grunnen til det.

Batteripakkene fra dual motor er jo heller ikke mulig å bruke på de eldre rwd. Så selv om det er samme dimensjon er det ikke nødvendigvis at det er mulig å montere.
2015 P85D

kjølholdt

På sikt må det jo være mulig å bytte batteripakke, noe annet vil være dårlig butikk for tesla
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Cookie Monster

Ja de må jo kunne tilby reservedeler framover. Så noe må de gjøre etterhvert. Ellers blir det dårlig reklame når en eldre Model S ikke kan brukes siden de får ikke tak i ny batteripakke feks.

Men tror Tesla enda har såpass mye eldre pakker i reserve på både 60, 70, 85, 90 osv at de ikke stresser med det. De venter nok til batterifabrikken er oppe å går før de kommer til å tilby større pakker til de eldre. Men blir en del logistikk når det ikke passer rett om hverandre.
2015 P85D

eha

Har vi noen garantier for at Giga Factory 1-batteriene vil kunne brukes i gamle biler?

Tesla har nå muligheten til å bryte med gammel arkitektur og form i større grad dersom de skroter denne muligheten. De må bare sørge for å ha nok reservebatterier av den gamle typen på lager.

Ingenting er gitt her, slik jeg ser det.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

knut.aulie

Det kan jo her være andre komponenter som også må byttes.
På Leaf 24 og 30 kWh er batteriet nøyaktig samme mål, men kan ikke ombygget på grunn av ledningsnett og andre komponenter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA