Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny sykkel med dårlig batteri fra butikk?

Startet av JonOle, onsdag 12. oktober 2016, klokken 14:53

« forrige - neste »

JonOle

Jeg er på vei fra Oslo til Vardø med TMS denne uken. På ladekartet står oppført TOCNs ladesteder Type 2 på Storslett, Alta, Skaidi og Karasjok. Videre østover via Tana bru, Varangerbotn og Vadsø er det ingen kjente ladesteder. Er det noen som vet om muligheter for 'hurtig' lading? Jeg benytter både Teslas røde og blå adaptere.

THE

Dårlig med lading i Øst-Finnmark, men du bør vel komme fram fra Karasjok til Vardø uten lading underveis også? I alle fall med 85 eller 90kWh batteri.

Fra Karasjok til Vardø er det ca 320 km om du kjører over Samlelandsbrua til Utsjoki og via Nuorgam i stedet for via Tana bru. I tillegg til å være litt kortere er det bedre vei på finsk side av Tana også.

Et alternativ er å lade litt i Karigasniemi (Fortum 2x22kW AC), og kjøre på finsk side ned hele tana-dalen. Da blir det ca 300 km til Vardø, men jeg vet ikke hvordan veien er fra Karigasniemi og ned til Samelandsbrua/Utsjoki.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Eip

map.chargedrive.com for de finske 22kw oppe i nord.
Pendler alta kirkenes. lader kun i Karasjok eller Kargansnemi
VIN: 509XX PD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA