Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hjelp til sylfersk med batteritrøbbel

Startet av Caspar, lørdag 06. november 2010, klokken 08:11

« forrige - neste »

Caspar

Såvidt jeg har forstått så ble det bygget ca. 1100 Think Classic, og kanskje halvdelen av de er på veien fremdeles. Jeg har bil med VIN nummer 108 og regnummer El10089. Er det kanskje en av de eldste på veien ?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

OneMore

Heisan,

Hvor finner man dette nummeret ?

Mulig jeg kan slå den :-)
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

hma

Så vidt jeg har hørt er de to første eksemplarene av PIV4 i eie hos familien til Arni (el-taxi Trondheim). Om disse er i daglig drift vet jeg ikke, men tipper de er lagret forsvarlig og bare luftes på godværsdager  :) Dette må evt eier selv bekrefte/avkrefte.
Min Think Classic er EL 10133, men jeg har ikke sjekket VIN-nummeret.

Hilsen
Håkon
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Caspar

#3
Lettest er vel å se i vognkortet. VIN numemret eller understellsnummer står vel på førstesiden på vognkortet.
jeg har 108 som de siste tre siffrene i nummeret mitt og det kan jo tyde på at det er bil nr. 108 hvis de startet på 0
Min er førstegangsregistrert 21/9-99  Noen eldre ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_identification_number
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

OneMore

Vognkort er for Pyser !

Tenker det er nummert under passasjersete...
Så da er det å se etter di 3 siste siffre i det lange nummeret?

HaveFun!
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

El rayo

Sitat fra: OneMore på fredag 29. oktober 2010, klokken 11:55
Hvor finner man dette nummeret ?
Flytt passasjersetet helt fram. I bagasjerommet bak passasjersetet er det en flik av teppet som kan brettes opp og der er nummeret slått inn.

Er ikke sikker på kodene for classic/PIV4/A266 (1999 - 2002), men på den nye PIV5/A306 (2008 -) gjenkjennes før-produksjonsbiler ved at nummeret begynner med 4 (første siffer etter bokstavrekka) og produksjonsmodellene begynner med 1.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

hens

Det ble laget en pre-serie på ca 30 biler i august-september 1999 som begynte på nr 100. Det kommer an på hvor mange nuller det er foran nummeret. Det er tvilsomt om noen av disse er på veien da de fleste  ble benyttet til crashtester.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Caspar

#7
Jeg har YYCDA1OAOWAA0108 Hva kan det tyde på ? Og den er førstegangsreg. 21. sept. 99, smaker det forseriebil ?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

OneMore

Sitat fra: Caspar på søndag 31. oktober 2010, klokken 20:28
Jeg har YYCDA1OAOWAA0108 Hva kan det tyde på ? Og den er førstegangsreg. 21. sept. 99, smaker det forseriebil ?

Har du airbag ?
Har blitt noen THINK ja, vil gjerne bytte til meg 5 dørs SAXO. Utfører batteritesting!
Skrur også på 2 stk Cruzin Coolers!

Caspar

Nei ! (hva er det for noe nymotens tull ?)
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

hens

#10
Det ser jamen ut til at det er snakk om en preserie, har du historikken og tidligere eiere?
Disse bilene er identiske med vanlige produksjonsmodeller men kan ha enkeltforskjeller mht støydemping, software og andre småting.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Lynet

Hei Caspar, du har nok en førseriebil.
Jeg har vært med å hugget opp en Think som stod på NTNU i flere år, og den hadde vært med på krasjtesting. Den hadde nesten samme VIN-nummer som din men sluttet på 0119.

Når jeg sammenligner med min nye er det byttet ut en 0 med 1 i 7. tegn og den nye har A mens den gamle har 0 i 13. tegn.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Lynet

Sitat fra: hens på søndag 31. oktober 2010, klokken 17:59
Det ble laget en pre-serie på ca 30 biler i august-september 1999 som begynte på nr 100. Det kommer an på hvor mange nuller det er foran nummeret. Det er tvilsomt om noen av disse er på veien da de fleste  ble benyttet til crashtester.
Disse bilene må være produsert i 1998 da VIN-koden for produksjonsår er W, men jeg er usikker på om når VIN-koden blir satt. Er det når bunnplaten er ferdigprodusert, eller når bilen er komplett?
Min juli 2000-modell er også produsert i 1998! VIN slutter på 1170
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

hens

Vel Lynet, jeg må nok skuffe deg, det er ett-tallet foran som avgjør.
Pre-seriebilene har bare 100 nummer, uten 1000 tallet foran.
Bil nr en av ordinær serieproduksjon fikk derfor 01001, mens preseriebil nr en hadde 0101.

Batteriene hadde serienummer som matchet med chassinummert ganske langt opp på ordinærserienummeret, inntil det ble tatt ut en batterikasse til reservedel.
Deretter ble nummeret på batterikassene et siffer høyere enn chassinummeret.
kjekt å vite om pre-seriebatteriene er at batteri nr. 1,2,3 og 5 har tette kjølenippler. Feilen ble oppdaget på batteri 4 som ble boret opp, men de andre batteriene var allerede satt inn.
(Sannsynligvis er de crashet).

Sjekk batterikassenummeret ditt Caspar, i tilfelle batteriene er blitt swappet om!
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Caspar

Jeg har hatt batteriene ute flere ganger og byttet litt rundt på de og skiftet noen så de er nok ikke orginale. Think er første eier på bilen inntil en ansatt der kjøpte den for ca. 4 år siden. Jeg kjøpte den av han igjen for ca. 2 år siden. Jeg har også en "hjemmelaget" strømluke på v. forskjerm etter US modellen og jeg ble fortalt at min bil har vært på visningsturne til US før de satte igang med eksport. Snakker vi "collector``s item" ?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA