Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kjøpe Model X i Sverige

Startet av elektrolux, tirsdag 11. oktober 2016, klokken 18:10

« forrige - neste »

elektrolux

De gamle Schuko stikkene er omsider byttet ut med Zapcharger Smart Pro.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

svingen

ikke att jeg kan lade på mere enn 13a men er det mulig og se hva man kan få ut av slike ladestasjoner uten og plugge inn og prøve? supert med nye stasjoner forøvrig :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

elektrolux

Har du Iphone kan du laste ned Zaptec appen og skal kunne se ladestyrken via Blootooth.

App for Android kommer.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Vollis47

Sitat fra: elektrolux på mandag 22. august 2016, klokken 09:24
De gamle Schuko stikkene er omsider byttet ut med Zapcharger Smart Pro.
Gratulerer til Zaptec for leveransen og St Olav med bedre lademuligheter. Hvor mye effekt gir disse og hvordan er prisingen?
Kristiansand / Egersund, Zaptec Pro ladebokser
Tesla MS 75D, juni 2018
Kia Soul 30kWh, juni 2017 (solgt)
Nissan e-NV 200, februar 2016 (solgt)
Peugeot ion, august 2015 (solgt)

Old Sparky

Kan du gi noen teknisk/økonomiske detaljer? Hva er kapasiteten? Hvor mange ladestasjoner på kabelbussen? Hvilken kabeldimensjon? Hva er den sikret på? Er det mulig å si noe om instalasjonskostnader?

elektrolux

#5
Anlegget har en kapasitet på 43 kW fordelt på 2 kurser.

Installasjonskosnaden var nok minimal siden det ikke trenges fordelingskap, separat kabling eller kommunikasjonslinjer.

Hvert ladepunkt vil få rundt 20 kW kapasitet som blir fordelt avhengig av belegg. Ved fullt belegg vil derfor hvert ladepunkt gi rundt 5 kW i snitt. Regnes en kjernetid på 10t vil dermed denne 8 punkters ladestasjonen kunne gi bilene påfyll tilsvarende 2000 km. Med optimal utnyttelse vil dermed dette semihurtige ladeanlegget hver deg kunne lade 40 biler som hver har kjørt 50 km.

Med 3 timers parkering blir nok fasit nærmere 16 fulladet biler / dag, men ikke værst det heller.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Old Sparky

Det er altså to 32A kurser som forsyner 4 ladepunkter hver?

Jeg lurer på hvordan zaptec håndterer det om kapasiteten på tilførselen til anlegget er mindre enn summen av kapasiteten av kursene? F.eks i et større borettslag kan det være 100 parkeringsplasser og en strømforsyning på 150 kW (opprinnelig bygget for å forsyne motorvarmere). Det vil normalt ikke være et problem, for det er skjelden alle vil lade akkurat samtidig og mange kan tåle at det lades over natta. Ladeanlegget deles opp i 32A kurser for fire og fire ladepunkter, men når vi kommer opp i 7 kurser så overstiger jo det 150 kW. Kan zaptec lastfordele og fasefordele over alle kursene, eller går det bare innefor en kurs?

arnkl

Dette såg veldig bra ut!

Veit du om det kjem i andre parkeringshus i Stavanger?

I juni overnatta eg på Hotel Energy og parkerte i P-Siddis. Der var det mange elbilplassar med Schuko, men samtlege eg prøvde gav raudt lys på både UMC og Mennekes-kladden. Det var sannsynlegvis jordfeil på heile anlegget. Så på veg tilbake til Bergen måtte eg ha eit ladestopp på Aksdal, noko eg hadde ungått om eg hadde fått lada om natta.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Hansi

Ser og høres bra ut :)

Hvor lang leveringstid er det på Zapcharger Smart Pro nå?
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

elektrolux

Leveres nå ut fortløpende. Grunnet stor etterspørsel må det påregnes ca 1 måneds leveringstid på store ordre.

Har forresten lagt ut Home i nettbutikken vår.

Her er link til den: http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/zapcharger-smart-home-edition?tm=ladestasjoner/med-type-2-stikk
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

elektrolux

Sitat fra: Old Sparky på torsdag 25. august 2016, klokken 09:07
Jeg lurer på hvordan zaptec håndterer det om kapasiteten på tilførselen til anlegget er mindre enn summen av kapasiteten av kursene? F.eks i et større borettslag kan det være 100 parkeringsplasser og en strømforsyning på 150 kW (opprinnelig bygget for å forsyne motorvarmere). Det vil normalt ikke være et problem, for det er skjelden alle vil lade akkurat samtidig og mange kan tåle at det lades over natta. Ladeanlegget deles opp i 32A kurser for fire og fire ladepunkter, men når vi kommer opp i 7 kurser så overstiger jo det 150 kW. Kan zaptec lastfordele og fasefordele over alle kursene, eller går det bare innefor en kurs?

Ingen problem. Alt slikt settes opp i Zapcharger anlegget. Maks last / kurs og maks last totalt. Gjerne med Boost når byggets kjel ikke er i drift.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Old Sparky

Hvorfor to 32A kurser istedet for en 64A kurs forresten? Er 64A komponenter mer enn dobbelt så dyre som for 32A?

elektrolux

Hadde nok vært rimeligere å lagt opp en 63A kurs, enn 2 x 32A. Vet ikke hvorfor det ble 2 kurser her.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Rav4_EV

Ser du kan levere ladepunktet med industristikk. Det er vel enkelt å få dokumentasjon på at ladepunktet kan benyttes som mode 2?
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

elektrolux

Sitat fra: Rav4_EV på tirsdag 30. august 2016, klokken 12:59
Ser du kan levere ladepunktet med industristikk. Det er vel enkelt å få dokumentasjon på at ladepunktet kan benyttes som mode 2?

Ja, det er omtrent like enkelt som f.eks å frambringe som dokumentasjon på at du kan bygge om din diesel til bensin, eller til naturgass.

Har lagt ved datablad på Home som viser at den har innebygget jordfeilvern. I tillegg har den strekkavlaster slik at inntakskabelen kan sikres. Dermed har den det som kreves for mode 2 montering.

Ønsker du å kjøpe en slik ladestasjon skal jeg forsøke å framskaffe ytterligere dokumentasjon til deg.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA