Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: X60D!

Startet av Griffel, tirsdag 11. oktober 2016, klokken 11:39

« forrige - neste »

TorC

Sitat fra: Griffel på fredag 26. august 2016, klokken 11:22
Samme sted annen bil. Presonlig synes jeg at nødløsningen med generator var grei. Det synes jeg ikke om denne skjøteledningen:

Budstikka: http://www.budstikka.no/elbil/holmen/asker-og-barum-brannvesen/ladet-elbilen-via-skjoteledninger-fra-kontoret-flere-etasjer-over/s/5-55-357310

Ikke en gang som nødløsning.

Tja. Det kommer vel helt an på hvilken effekt han lader på det? Jeg ser ikke forskjellen på det å lade på f.eks 6 amp, (til nød 8 amp) med skjøteledning, og det svært mange gjør med sine 2000w varmeovner om vinteren. Det er ikke bra å gjøre det, men jeg ser ikke den helt store faren.

Riktignok tipper jeg vedkommende ladet på 10 amp, men i artikkelen fremstår det ikke som at noen har sjekket noe som helst. Kanskje ladet han på 6 amp?

Og ærlig talt, bileier siteres på "han har ladet slik i noen dager". At man gjør dette EN dag pga krise kan jeg ha forståelse for. Men da kjøper man seg en feit skjøteledning som er lang nok til bruk dagen etter så slipper man å komme i avisen!
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Griffel

Sitat fra: TorC på fredag 26. august 2016, klokken 12:25
Tja. Det kommer vel helt an på hvilken effekt han lader på det? Jeg ser ikke forskjellen på det å lade på f.eks 6 amp, (til nød 8 amp) med skjøteledning, og det svært mange gjør med sine 2000w varmeovner om vinteren. Det er ikke bra å gjøre det, men jeg ser ikke den helt store faren.
Dette er ikke en skjøteledning men to, hvor sammenkoblingen, høyt oppe er med en vanlig 3veis pad. Disse er beregnet på innebruk og nå om dagen er dt ikke bare godvær i asker. Mangfoldie meter ledning rett ned som henger rett i kontakten.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA