Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Råd anngående valg av el bil

Startet av rmrsr, mandag 10. oktober 2016, klokken 20:30

« forrige - neste »

rmrsr

Sitat fra: john på søndag 21. august 2016, klokken 21:48
Panser: Kr 3650,- (er nok lakket ettersom alle er sorte)
Framdør: Kr 1150  (kun ytterksallet, grunnet)
Støtfanger foran: Ca 4000 grunnet

Jeg tipper det enkleste er å lakke opp om det blir skader. Men det er jo veldig greit, det er ikke bulker å rette ut først, og man trenger ikke bekymre seg for rust i ettertid.

Veldig interessant at det er "såpass" billig!

Er det noen som har råd ifht. kermaisk lakkbehandling + i3? Preferanser/pristips?

Klykken

Hvor holder du til? Kan uansett være greit å forhøre seg på detailersclub.no. Der finner du både seriøse private og bedrifter som driver med dette. Be om referanser.

Max Protect, Gyeon, Nanolex, CarPro osv. Er mange å velge, men det viktigste er forarbeidet. Plettfri lakk gir max glans og holdbarhet. :)
En slik jobb bør koste fra 5.000kr og oppover, og vil være minst et par dager arbeid hvis man tar med herdetid.

Styr unna de på hjørnet som "herper" bilen din på et par-tre timer.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

john

Jeg har veldig god erfaring med http://car-spa.no/
De legger ut endel prosjekter de har inne på facebooksiden sin: https://www.facebook.com/carspa.no/?fref=ts
Det er sjappa du går til om du virkelig vil ha det beste.

Jeg har deres quartz-lakkforsegling på dieseldyret mitt. Drøyt halvannet år siden det ble lagt, og bilen er fortsatt skikkelig blank og lett å holde strøken.

De gir ikke listepris på de fleste jobbene, de vil se bilen først da mengden forarbeid varierer veldig :-)
Jeg har brukt de endel, og prisene er fornuftige ut i fra mengden jobb du bestiller.

Rollep

Sitat fra: klilleng på mandag 22. august 2016, klokken 09:10
Vurderte også folie, men i forhold til pris så tror jeg heller det blir lakkbehandling med et eller annet keramisk produkt.
Jeg har Koch Chemie 1K Nano på hovedbilen.

https://www.facebook.com/svolstad.no/photos/pcb.1688494364733530/1688493474733619/?type=3&theater

Jeg kommer sannsynligvis å gå for det samme på i3 når jeg får den. Her er en 2 1/2 år gammel i3 som har fått slik behandling, ser fantastisk ut.

https://www.facebook.com/svolstad.no/photos/pcb.1691411914441775/1691411657775134/?type=3&theater
2020 Porsche Taycan Turbo
2017 BMW i3

model3citizen

Kjører med Rubberspray (Drammen), og etter 25000km på E6 ser det fortsatt rimelig bra ut.

Fordelen med Dip eller Rubberspray er at man kan rette opp småskader veldig enkelt selv. Rimelig er det også, 11lag lakkert hos Drammen Rubberspray kostet noe sånt som 13500,- om jeg ikke husker helt feil.

'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

Zuexi

Sitat fra: Rollep på tirsdag 23. august 2016, klokken 00:30

Jeg kommer sannsynligvis å gå for det samme på i3 når jeg får den. Her er en 2 1/2 år gammel i3 som har fått slik behandling, ser fantastisk ut.

https://www.facebook.com/svolstad.no/photos/pcb.1691411914441775/1691411657775134/?type=3&theater

Er behandlingen gjort når bilen var ny og deretter rullet 2 1/2 år, eller fått behandlingen etter 2 1/2 år på veiene?

NiiN

Sitat fra: model3citizen på tirsdag 23. august 2016, klokken 08:19
Kjører med Rubberspray (Drammen), og etter 25000km på E6 ser det fortsatt rimelig bra ut.

Fordelen med Dip eller Rubberspray er at man kan rette opp småskader veldig enkelt selv. Rimelig er det også, 11lag lakkert hos Drammen Rubberspray kostet noe sånt som 13500,- om jeg ikke husker helt feil.

Likte "looken" bilen fikk! Ser den bra ut nærme også? Har hørt det er ulempen med rubber, men har ikke sett det selv, så har ingen formening.

Hvordan tror du samme spray vil ta seg ut på en fluid black?

Rollep

Sitat fra: Zuexi på tirsdag 23. august 2016, klokken 13:03

Sitat fra: Rollep på tirsdag 23. august 2016, klokken 00:30

Er behandlingen gjort når bilen var ny og deretter rullet 2 1/2 år, eller fått behandlingen etter 2 1/2 år på veiene?
Nei behandlingen ble ikke gjort når bilen var ny, så han må ha gjort en fin jobb med å polere bort alle riper og swirls før behandlingen :)
2020 Porsche Taycan Turbo
2017 BMW i3

model3citizen

Sitat fra: NiiN på tirsdag 23. august 2016, klokken 13:13
Sitat fra: model3citizen på tirsdag 23. august 2016, klokken 08:19

Likte "looken" bilen fikk! Ser den bra ut nærme også? Har hørt det er ulempen med rubber, men har ikke sett det selv, så har ingen formening.

Hvordan tror du samme spray vil ta seg ut på en fluid black?

Jeg har brukt gjennomsiktig spray siden farget ser for "plastikk" ut, ulempen er at det fungerer veldig dårlig på sort underlag ... panseret er ikke spesielt pent, og er nesten umulig å unngå å få skjolder i.

På en skarp farge som Solar Orange derimot, fungerer det veldig bra. Når det er sagt, så har jeg ikke gjort dette for "show" men for hardt bruk. Unntatt enkelte steinsprang som har kommet seg gjennom, er lakken under perfekt, en erfaring jeg gjorde etter ett år med "dippet" Kia Soul Ev.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Ingeniøren

Smak og behag. Ser ikke helt poenget med å legge på et lag slik at det ser ut som bilen ikke har fått stell på 5 år..., bortsett fra kanskje å beskytte det som er under. Litt som å kjøpe et billig setetrekk å sette på fine skinnseter....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Zuexi

Matt lakk er jo i vinden det, både fra fabrikk og som folie. Jeg synes det kledde bilen. Kler sikkert Protonic Blue også, men "standardfarger" tror jeg faller litt igjennom.

... men smaken er som baken...

model3citizen

Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 23. august 2016, klokken 21:01
Smak og behag. Ser ikke helt poenget med å legge på et lag slik at det ser ut som bilen ikke har fått stell på 5 år..., bortsett fra kanskje å beskytte det som er under. Litt som å kjøpe et billig setetrekk å sette på fine skinnseter....

Det er jeg ikke enig i ... setetrekk på skinnseter ødelegger opplevelsen. Om lakken overflaten er matt på grunn av skitt, eller et lag med Rubberspray er som de sier i Sverige: Same same

Som jeg pendler, er jeg heldig om jeg har en ren bil mer enn to dager ... så jeg har kjøpt meg sjelefred, for når jeg pensjonerer bilen fra pendlerpliktene, så er den fortsatt som ny.

Har forøvrig kjørt med et svært steinsprang i frontruta siden i vinter ... har ikke sprukket opp grunnet bilens rammekonstruksjon, så hvorfor bytte? Nettopp! Det er ingen poeng.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

stein84

Driver litt med rubberspray selv, men skal ha drop-off og en frekk karnabua-voks på i3'n når jeg får den i oktober

Ingeniøren

Sitat fra: stein84 på torsdag 25. august 2016, klokken 21:27
Driver litt med rubberspray selv, men skal ha drop-off og en frekk karnabua-voks på i3'n når jeg får den i oktober
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

stein84

Tenkte kanskje å gjøre det, bare for å gjøre det, mens den var splitter ny...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA