Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Råd anngående valg av el bil

Startet av Goggen123, mandag 10. oktober 2016, klokken 20:01

« forrige - neste »

J@x

Sitat fra: henrikhoe på mandag 09. januar 2017, klokken 17:52
Hei folkens.

Fant ikke et bedre sted å spørre om dette, uten å lage en ny tråd. Vi er et ungt par, som har kjøpt vårt første hus, og vi har nå spart egenkapital til å få kjøpe ny bil.

Vi klarer oss med 1 bil foreløpig, og valget har kommet på Ioniq EV. Har noen spørsmål. Kommer fra en bmw 3 serie 2009 modell. Er det "enkelt" å sette seg inn i bilen, jeg pendler som regel med tog, så er samboer som vil kjøre bilen for det meste.

Ser kanskje at svensken over meg har spurt om dette, men for å forsikre meg. Om vinteren, når vi vil at bilen skal være varm på forhånd, hvordan fungerer dette? Etter bildene forstod jeg ikke helt, må du sette opp planlagt lading fks klokka 2400, velger man avreise fks 0800? er da bilen klar til 0800 med riktig varme, eller begynner den 0800 og varme opp kabinen.

Sikkert utrolig dumme spørsmål, men dette med elbil er ganske nytt for oss

edit; virker også for meg som det er en del bugs med bilen, 12v problemer tilknyttet AUX? hva nå det betyr skrevet av forum medlemmer her inne. Problem med varming av bilen hvis man ikke velger defroster hvis den står ute, ikke velge defroster hvis den står i garasje? Samt veldig masse problemer med lading på timer. Virker som det ikke fungerer.

Jeg har ikke fått min enda, så kan ikke svare på alt av detaljer, men bilen er ikke så vanskelig å sette seg inn i. Har lånt bilen 3 ganger før jeg bestilte.

Når det gjelder bugs, dette tror jeg du ikke skal bekymre deg så mye over. Alle biler har bugs, og det er ofte altfor mye skrevet om dette. Det er bare å sjekke de andre modellene også, f.eks e-Golf. De har hatt mye problemer med avgangstider, lading, ladeluke, varmeapparat etc.. men det er desto fler som ikke har hatt problem, og tror det gjelder ioniq også.. jeg har hatt e-Golf i snart 2 år, og har aldri hatt problem med den som har noe med elbil å gjøre, bare vanlige vw-ting.
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

Crown

Hadde en hybrid til låns nå, og den vippet ned sidespeilene når jeg satte den i revers. Er det bare hybriden som har dette, eller er det en innstilling jeg ikke har funnet på electric?
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

moby666

Er slik på electric også. Bryteren må ikke stå i "midten"
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Crown

Sitat fra: moby666 på tirsdag 10. januar 2017, klokken 12:41
Er slik på electric også. Bryteren må ikke stå i "midten"

Takk! Det visste jeg ikke.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

dif

Sitat fra: moby666 på tirsdag 10. januar 2017, klokken 12:41
Er slik på electric også. Bryteren må ikke stå i "midten"
Hei. Hvilken posisjon skal bryteren stå? Speilene mine sluttet å vippe ned i revers etter at jeg tuklet. Tenkte "auto" (i midten) burde være riktig..
Akershus

Inop

SitatHei. Hvilken posisjon skal bryteren stå? Speilene mine sluttet å vippe ned i revers etter at jeg tuklet. Tenkte "auto" (i midten) burde være riktig..

Det er to brytere der - en for å klappe speil inn og ut + en for å velge hvilket speil du skal justere vinkel på.

Den knappen du bruker for å velge speil du skal justere vinkel på må ikke stå i midten.
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

dif

SitatDet er to brytere der - en for å klappe speil inn og ut + en for å velge hvilket speil du skal justere vinkel på.

Den knappen du bruker for å velge speil du skal justere vinkel på må ikke stå i midten.
Aha! Mange takk :)
Akershus

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA