Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Råd anngående valg av el bil

Startet av Goggen123, mandag 10. oktober 2016, klokken 20:01

« forrige - neste »

Crown

Sitat fra: Inop på søndag 25. september 2016, klokken 18:07
Noen som vet om det er auto-blending av midtspeilet i taket?

Ja, det var det på den jeg kjørte.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

Inop

Lekkert. Kan ikke si jeg savner noe utstyr på bilen.

Hadde selvfølgelig vært fint med app og automatisk parkering bare for å vise frem til folk og fe. Har hatt app i årevis på Leaf og eUp men de få gangene app'en virkelig kunne ha hjulpet funket den ikke...
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Gizmo

Tror vi snakket om det i en annen tråd: Men det er visst liten tvil om at bilen kommer med automatisk parkering etter hvert. Den er blitt vist fram på Jeju-messen i Sør-Korea med autoparkering for flere måneder siden. Innebærer da at bilene har en annen hardware med flere sensorer.

I verste fall kan det jo medføre at bilen kommer i en oppgradert versjon for et begrenset asiatisk marked. Det er vel noe selskapet vil regne på. Men uansett er bilene allerede utviklet og klare for å kunne produseres med denne funksjonen.
2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

moby666

Det jeg savner er:

1. App
2. Opsjon for større batteri - for eksempel 50.000 ekstra for 45 kwh.
3. Varme i bakseter
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Gizmo

- Elektrisk bakluke
- Elektrisk justering av ratt slik at det hever seg for easy entry/exit

Begge deler savner jeg kun fordi bilen har easy entry/exit-funksjon på førersetet.
2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

Inop

Digresjon - bestilte en sånn nøkkel-taske for et par uker siden og den var veldig nice. Ser ut til å være ekte skinn og greier. Kjekt for en som mister nøkler på bakken i ett sett...

Garanterer ikke at den passer Ioniq men ut fra prøvebilen jeg kjørte tror jeg det skal være riktig. Bestill på eget ansvar :)

http://www.ebay.com/itm/Thread-Leather-Keyfob-Key-Fob-Holder-Cover-Case-Shell-For-3B-IX-25-IX-35-Elantra-/262146555399?fits=Make%3AHyundai&hash=item3d0926fe07:g:H40AAOSwI-BWPEl1&vxp=mtr
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

jornhd

#81
Tenkte å gå for hjemmelader (saltoboks) med en gang, siden man slipper moms da. Trenger egentlig ikke 32A, men tror dere det kan være greit likevel? Det er bare 2000 ekstra, og vil kanskje være kjekt noen år fram i tid når det er mer vanlig med 60+ kW batteri, eller?

Edit: Ser nå at det er samme boksen uansett (572). Hvorfor er 32A dyrere da?

Crown

Sitat fra: jornhd på tirsdag 27. september 2016, klokken 17:40
Tenkte å gå for hjemmelader (saltoboks) med en gang, siden man slipper moms da. Trenger egentlig ikke 32A, men tror dere det kan være greit likevel? Det er bare 2000 ekstra, og vil kanskje være kjekt noen år fram i tid når det er mer vanlig med 60+ kW batteri, eller?

Edit: Ser nå at det er samme boksen uansett (572). Hvorfor er 32A dyrere da?

Hvilke priser er det du ser på?
Hvis det er inkl montering, så er det jo tykkere og dyrere kabel, andre (og dyrere) sikringer, og høyere krav til anlegget generelt på 32A.

Men anbefaler uansett 32A, det er en investering for fremtiden og samtidig veldig kjekt de dagene du trenger litt rask lading, slik jeg ser det øker det verdien på huset på linje med fibertilkobling etc.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

moby666

Det beste er å sette opp en 3 fase 400 CEE kontakt i garasje. Helst 32 ampere. Da er du sikret for fremtiden.
Har du kun 220 volt, så er det ikke mange elbiler som nyttiggjør 3 fase, men det kan uansett være fordelaktig å sette opp en 3 fase kurs også her pga nettselskap. Det er lett å gå fra 3 fase til 1 fase.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

jornhd

Takk for svar. Inklusive montering, ja. Da er det nok pga dyrere kabler etc. som du nevner. Går nok for 32A.

MSS

El bakluke, varme i baksetene og App var vel noe av det jeg syntes var synd at ikke var med, men sendte inn bestilling idag og er egentlig spent som en unge på bilen som kommer! :D
Omsider - Elbil bestilt
Hvit Hyundai Ioniq 2017 - teknikkpakke, skinnseter og takluke
Bestilt 29.9.16
Mottatt 04.01.17

Crown

Sitat fra: MSS på torsdag 29. september 2016, klokken 22:27
El bakluke, varme i baksetene og App var vel noe av det jeg syntes var synd at ikke var med, men sendte inn bestilling idag og er egentlig spent som en unge på bilen som kommer! :D

Gratulerer! Blir stadig vanskeligere å vente ja :) Akkurat varme i baksetet synes jeg var rart ikke var med, ettersom Hyundai var noen av de første "vanlige" merkene som fikk det i i40, og ungene elsker det i Leafen. Men får satse på at varmekanalene bak gjør nytten godt nok.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

ProsjektX

Noen som har fått avklart 100% om type 2 mode 3 kabel følger med eller ikke..?
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

Elmo

Sitat fra: ProsjektX på fredag 30. september 2016, klokken 21:32
Noen som har fått avklart 100% om type 2 mode 3 kabel følger med eller ikke..?
Jeg fikk beskjed om - IKKE. 
Men på den annen side mente den selgeren at hurtiglading var del av tesk pakken, og det er bare tull.
Så jeg er veldig interessert hvis noen VET.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Inop

Fikk også beskjed om at type 2 ikke følger med.

Savner forresten sotede vinduer bak og åpning for ski i armlenet på baksetet.
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA