Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Råd anngående valg av el bil

Startet av Goggen123, mandag 10. oktober 2016, klokken 20:01

« forrige - neste »

Inop

Noen som vet om det er 2016 eller 2017 modeller som blir levert ut nå?
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

HPSE

2017 har eg fått beskjed om. Min er produsert i August.. Står også 2017 i kontrakten.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

EspenM3

Inop

HPSE

Har fått denne beskjeden fra forhandler i dag angående Ioniq´en (EL): Laderen som medfølger har en bryter bakpå, hvor man kan veksle mellom L, M og H (6A, 9A, 12A).

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Crown

Sitat fra: HPSE på tirsdag 20. september 2016, klokken 17:26
Har fått denne beskjeden fra forhandler i dag angående Ioniq´en (EL): Laderen som medfølger har en bryter bakpå, hvor man kan veksle mellom L, M og H (6A, 9A, 12A).

Det er veldig positivt, da kan man slippe å tyne den eneste 10A-kursen til gamle bestemor når man er på besøk, men samtidig få en ikke alt for treg lading på kurser man er trygg på.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

TLO

Ja, takk for nye opplysninger om lading. Dette var opplysende, men Bilde 2 fra Elmo er kanskje feil? Det skal vel være Type 2 til Ioniq? Eller?

HPSE

Det er vel noe lignende bilde 1 vi får med bilen. Er type 2 kontakt som skal plugges i bilen (hvis eg har forstått det rett :-))

Elmo

Sitat fra: TLO på tirsdag 20. september 2016, klokken 19:21
Ja, takk for nye opplysninger om lading. Dette var opplysende, men Bilde 2 fra Elmo er kanskje feil? Det skal vel være Type 2 til Ioniq? Eller?
Det stemmer det (at bildet er litt feil). Jeg så det rett etter jeg hadde postet, men hensikten var jo å vise CEE så jeg lot det ligge :-[

EDIT: jeg byttet så CEE kabelen også er Type2 mot bilen ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elmo

Sitat fra: HPSE på tirsdag 20. september 2016, klokken 19:31
Det er vel noe lignende bilde 1 vi får med bilen. Er type 2 kontakt som skal plugges i bilen (hvis eg har forstått det rett :-))
YES.
Og den er justerbar, men jeg er usikker på om den er 6-8-10A (som VW) eller 6-9-13 som noen sier.
Da jeg prøvekjørte fikk jeg ikke sett kladden med strøm på, og all info er lysbasert bak en sotet plate.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

bno

E-golf hr multilink oppheng i undervognen. Det er noe av det beste og mest støysvake og påkosteded opphenget. Hvilket oppheng har Ioniq. Noe som har sett på det? AmperaE har nærmest det motsatte billig og støyutsendelse er større.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

moby666

Ioniq har multilink i hybriden, men fikk dessverre ikke plass til dette i elbilen. Er nok ikke like farlig i Ioniq som i AE da vekten til Ioniq er vesentlig lettere.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

bno

Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

HPSE

Sitat fra: Elmo på tirsdag 20. september 2016, klokken 21:30
Sitat fra: HPSE på tirsdag 20. september 2016, klokken 19:31
YES.
Og den er justerbar, men jeg er usikker på om den er 6-8-10A (som VW) eller 6-9-13 som noen sier.
Da jeg prøvekjørte fikk jeg ikke sett kladden med strøm på, og all info er lysbasert bak en sotet plate.

Det er 6-9-12

Inop

Noen som vet om det er auto-blending av midtspeilet i taket?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA