Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bremse-effekten fra gasspedalen merkbart redusert - Skal den variere?

Startet av Crown, mandag 10. oktober 2016, klokken 14:46

« forrige - neste »

Crown

Sånn hist og her, tilsynelatende uten noen grunn, så kommer det en pling plong på navigasjonen, så kommer spørsmål om jeg vil spille det igjen eller lagre... se vedlegg. Spiller jeg av så går det bare et par sekunder og den viser ikke noe spesielt, kan trykke lagre, og ikke no annet skjer enn at den hopper tilbake til kartet, eller kan velge tilbake-knappen.

Hva er dette for noe, og hvordan får jeg det vekk? :)
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

leafnor

Kan det være noe med RSS feeds å gjøre. Se i meny om du finner noe om Information Feeds. Slå de av.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Crown

Sitat fra: leafnor på lørdag 20. august 2016, klokken 17:00
Kan det være noe med RSS feeds å gjøre. Se i meny om du finner noe om Information Feeds. Slå de av.

Har ikke lagt til noe som jeg vet om, men har valgt "slett alle" på you+, får se om det hjalp noe :) Takk for tipset.
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

nr1rayner

Har ikke peiling på hva RSS er..
Men, den kan spille av lyd når du nærmer deg en av dine lagrede adresser.
Lurer faktisk på om den lyden står på default.. Husker ikke hvor man finner det dessverre..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

haavardw

Hei, jeg hadde akkurat samme problem som deg.

Prøvde mange ting og før jeg til slutt resatte alt. Da forsvant feilen.
–––
- 12v ride on-bil til barna
- Land Cruiser 1999
- Leaf 30kwh, 2016
- Cybertruck 2022(?)

Einar_S

I nittennoenogsøtti var jeg med på de første tester på norsk jord av et nytt bremsesystem de kalte ABS. Da i den største og dyreste limousinen fra Bayerische Makk-Werke. Og jeg sitter igjen med 2 minner fra den: Ved hard bremsing var det som å ri på en spuntemaskin. Og under instrumentbrettet bodde det en myndig fraulein som med bøs røst annonserte: "Bitte Anschnallen!!" om bilen bevegde seg en millimeter før sikkerhetsbeltet var klikket helt i lås.Og når man passerte 50Km/t og 80Km/t dæljet hun på en bjelle som antagelig var knabbet fra klokketårnet i Hohe Domkirche St. Peter und Maria i Køln.

Fast forward til 2016 og til Nisa Leif. Jeg har vel forståelse for at det ikke hadde sagt meg mye om de hadde montert inn en geisha som kvitret ut beskjeder på japansk. Men er ta meg tykje ikke et hakk bedre at den dutter, piper, sender morsesignal "S" og i det hele tatt bærer seg som det skulle stå om livet når jeg parkerer og forlater bilen. Som brukergrensesnitt er det totalt ubrukelig! Det sier meg ikke det spøtt om hva jeg har gjort galt! Antagelig ting som at jeg har begynt å åpne døra samtidig med at jeg skrur av "tenninga", har nøkkelen i feil lomme eller gudvethva.

Går det an å få skrudd av galskapen? Eventuellt hvor sitter høyttaleren så det går an å klippe strupen på denne stormkåte undulaten? Jeg tør jo knapt å parkere i tettbebygd strøk for folk tror jo jeg har mishandla bilen.

Om dette kommer fra navi eller annen funksjon kan jeg jo bare gjette på.

2020 Jaguar I-Pace HSE.
1963 Alfa Romeo Spider, 1986 Maserati Spyder, 1988 Volvo Bertone.

nr1rayner

Mulig det er flere lydkilder til den pipingen.
Men en av de sitter i instrumentpanelet, husker ikke om det var det med speedometer eller rekkevidde osv.
Det er en egen enhet festet på plata, som da sikkert kan fjernes, men slikt inngrep turte ikke jeg..

Har prøvd å lagt til vanen å slå av bilen før jeg åpner døra, men det glemmes jo iblant..
Varsel for setebeltet er såre enkelt å fjerne, bare hekte av en kontakt under setet..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA