Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 3 Hjuls sykkel med lasteplan å hjelpemotor....

Startet av Lynet, fredag 05. november 2010, klokken 13:04

« forrige - neste »

Lynet

Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

AntiRegreim

#1
""""Will the maintenance cost over a few years be more or less than a similar gas engine vehicle?
Maintenance costs are projected to be equal to or lower than comparably equipped gas-powered cars"""


""""Nissan pegs Leaf range between 47 and 138 miles, individual results may vary""""




""""At a media presentation on the eve of the Paris motor show, Simon Thomas, senior vice president, Sales and Marketing, Nissan International SA, outlined Nissan's plans for sales of the Leaf.
The dedicated electric vehicle, which Nissan claims is the first mass-marketed electric car, and the first of four dedicated Nissan EVs, will be launched in the US and Japan in December 2010. Nissan has received 26,000 orders, which it says is enough for one full fiscal year of production.
European Leafs will be launched in January 2011 in Portugal, followed by launches in Ireland, the UK, the Netherlands and Switzerland. In mid-2011, the Leaf will be launched in Spain, France, Sweden, Denmark, Finland, and Norway.""""

El rayo

Arvet noen bilblader av broderen. I sommer ble Nissan Leaf testet av engelske Autocar. De kan melde at den har laminert batteri! Trodde alle batterier var laminerte - positiv plate, isolasjon, negativ plate, isolasjon, positiv plate osv. ?
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Rio

Hei,

Det de mener er at batteriene er flate, og ikke runde (slik de visstnok er i Volt). Fordelen med flate batterier er lavere temperaturøkning.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Ken

Eller prismatiske batteri moduler.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

EVlithium.net

Denne erstatter min CityStromer  lett :))))
Webstore: www.evlithium.net

Lynet

Sendte epost til Taina ERKKILÄ, Director, Communications, NISSAN NORDIC EUROPE OY lørdag. Fikk svar i går kveld!:

Hej, tack för ditt intresse i vår elbil, Nissan LEAF. Enligt den information som vi har idag så ska vi få LEAF till Norge i mitten av 2011, juni-juli tiden. Mer information om beställningar osv. kan du hitta i vår norska websiten, www.nissan.no, närmare lanseringen.

Må innrømme at den frister  ;D
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Elmo

Frister;  ja jeg må si dette er den elbilen jeg liker best så langt ;D - uten om Rodster'n da som neppe er aktuell for min økonomi :o
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Hans Håvard Kvisle

Intervju med adm.dir i Nissan Norge om Leaf:
http://elbil.no/elbiler/211-nissan-leaf-norge

Det er fortsatt mange ubesvarte spørsmål. Ingen bombe det. Men jeg kan glede alle på elbilforumet som er nysgjerrige på Leaf, at spørsmål kan stilles i denne tråden. Så skal jeg putte dem i kofferten min og forsøke å få svar på dem når jeg i begynnelsen av november skal på offisiell prøvekjøring av Leaf i Portugal  ;D
St.Hanshaugen

Elmo

Ja jeg leste nettopp artikkelen. Den var bra (vurderte å linke til den jeg også).

Det står i teksten at "Med en DC hurtiglader vil det ta mindre enn 30 minutter å lade opp til 80%.",
men på bildet av ladeluka ser det ikke akkurat slik ut. Ser mere ut som den store er 3-fas ???
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

eledille

Sitat fra: Elmo på tirsdag 19. oktober 2010, klokken 15:00
Det står i teksten at "Med en DC hurtiglader vil det ta mindre enn 30 minutter å lade opp til 80%.",
men på bildet av ladeluka ser det ikke akkurat slik ut. Ser mere ut som den store er 3-fas ???

Det er jo i så fall flott - tror nok det kommer trefas-ladepunkter raskere enn DC-ladere til en million for stykket... (eller hva det nå er, mye er det i hvert fall)
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

jkirkebo

Sitat fra: eledille på tirsdag 19. oktober 2010, klokken 18:58
Det er jo i så fall flott - tror nok det kommer trefas-ladepunkter raskere enn DC-ladere til en million for stykket... (eller hva det nå er, mye er det i hvert fall)

Nissan sin skulle vissnok koste $17k i USA, det blir ca. NOK 100k...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

eledille

#12
Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 19. oktober 2010, klokken 19:50
Nissan sin skulle vissnok koste $17k i USA, det blir ca. NOK 100k...

Nissan sin dc-hurtiglader? Det hørtes billig ut. Men det er vel 100k på toppen av en saftig strømtilkobling, antar jeg.

Jeg vil gjerne ha DC-hurtiglading, altså, det er ikke det. Men jeg tror det er en fordel å ha den muligheten i tillegg til trefas, ikke i steden for.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Ken

"The Stig" from Top Gear seemed to like it very much. "A new era in motoring"

I agree!
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Helge

Sitat fra: eledille på tirsdag 19. oktober 2010, klokken 18:58Det er jo i så fall flott - tror nok det kommer trefas-ladepunkter raskere enn DC-ladere til en million for stykket... (eller hva det nå er, mye er det i hvert fall)
Trefase AC eller DC er jo viktig mht sammfunsøkonomi. Blir det vesentlig flere biler enn hurtigladeuttak ( for eksempel 10:1) vil det være billigst å ha omformeren i ladepunktene (altså DC), mens dersom det bli flere hurtigladepunkter enn biler (Neppe!!?) vil det være billigst å ha omformeren i bilen.
2001 Peugeot 106 Electric (hvit) arvet batteripakken til 1998-modellen
2003 Saxo Electrique (sølv)
2003 Saxo Electrique (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn) Ny batteripakke i 2009

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA