Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software v8.0

Startet av moby666, lørdag 08. oktober 2016, klokken 13:04

« forrige - neste »

Svholte

Sitat fra: Slasto på torsdag 30. mars 2017, klokken 23:08
Sitat fra: Svholte på torsdag 30. mars 2017, klokken 18:03
Vår oransje Ioniq var plutselig kommet til forhandler i dag  ;D
Utlevering på tirsdag, har ikke hatt elbil tidligere så er ganske spent.

Når bestilte du?

Jeg bestilte bilen ca 15.februar, skal dog sies den allerede var på vei til Norge på det tidspunktet.
Fikk da selvfølgelig ikke gjøre noe valg av utstyr eller farge, men denne var godt utstyrt og i en tøff farge så d var det bare å slå til  :)
Hyundai Ioniq, Phoenix orange
Molde

coffeeh

Sitat fra: Svholte på fredag 31. mars 2017, klokken 07:52
Jeg bestilte bilen ca 15.februar, skal dog sies den allerede var på vei til Norge på det tidspunktet.
Fikk da selvfølgelig ikke gjøre noe valg av utstyr eller farge, men denne var godt utstyrt og i en tøff farge så d var det bare å slå til  :)

Wow - flaks!
Jeg bestilte 16. mars, og får bilen min "i sommer en gang"  :-\

I mellomtia får du kose deg litt ekstra på vegne av oss som venter :D
- Venter spent på en oransje Hyundai Ioniq :D

Seram

Sitat fra: coffeeh på fredag 31. mars 2017, klokken 09:14

Jeg bestilte 16. mars, og får bilen min "i sommer en gang"  :-\


Uff-uff... Jeg bestilte bilen 26.01.2017 og får den "fra mai til august". I kontrakten på leverings delen står ingenting, helt tomt...  :P
Jeg har lest hva dere skriver her om kommunikasjon med selgeren, og jeg bestemte meg for ikke å ringe selgeren så langt. Bedre ikke høre dårlige nyheter... Jeg skal prøve å vente for en overraskelse!   :o

coffeeh

Sitat fra: Seram på fredag 31. mars 2017, klokken 21:43
Sitat fra: coffeeh på fredag 31. mars 2017, klokken 09:14

Jeg bestilte 16. mars, og får bilen min "i sommer en gang"  :-\


Uff-uff... Jeg bestilte bilen 26.01.2017 og får den "fra mai til august". I kontrakten på leverings delen står ingenting, helt tomt...  :P
Jeg har lest hva dere skriver her om kommunikasjon med selgeren, og jeg bestemte meg for ikke å ringe selgeren så langt. Bedre ikke høre dårlige nyheter... Jeg skal prøve å vente for en overraskelse!   :o

Hos meg står det "ca august" og det jeg fikk høre fra forhandler er at jeg burde mentalt forberede meg på august, så kan jeg heller krysse fingra for mai, og forhåpentligvis bli positivt overrasket hvis den plutselig dukker opp i juni/juli. De vet virkelig ikke noe mer nøyaktig enn det selv :/

Så i mellomtia smører jeg meg med tålmodighet, og krysser det som er av fingre og tær for mai :D
- Venter spent på en oransje Hyundai Ioniq :D

Cantona

#604
Sitat fra: Svholte på fredag 31. mars 2017, klokken 07:52
Sitat fra: Slasto på torsdag 30. mars 2017, klokken 23:08
Sitat fra: Svholte på torsdag 30. mars 2017, klokken 18:03
Vår oransje Ioniq var plutselig kommet til forhandler i dag  ;D
Utlevering på tirsdag, har ikke hatt elbil tidligere så er ganske spent.

Når bestilte du?

Jeg bestilte bilen ca 15.februar, skal dog sies den allerede var på vei til Norge på det tidspunktet.
Fikk da selvfølgelig ikke gjøre noe valg av utstyr eller farge, men denne var godt utstyrt og i en tøff farge så d var det bare å slå til  :)
Du kan glede deg med hensyn til fargen. Var og så på den jeg får i morgen etter klargjøringen, og fargen var helt nydelig :-)

unak

Skal hente min på onsdag 19.4 - endelig.

Skulle ha fått den i mars, men har visst vært litt forsinkelser.
Nissan Leaf (svart)

Bibba

Er det flere som har bestilt i slutten av november og enda ikke fått bilene sine?

NAO

Sitat fra: Bibba på onsdag 19. april 2017, klokken 11:27
Er det flere som har bestilt i slutten av november og enda ikke fått bilene sine?

Ja. Bestilte i midten av november. Fikk den gang beskjed om sannsynlig leveranse i januar/februar. Det trodde jeg egentlig ikke helt på, så fikk en garanti for leveranse senest i løpet av mars. I slutten av mars fikk jeg beskjed om at de trodde bilen var i Drammen og at jeg straks ville få bil. Nå er vi kommer langt ut i april og de har foreløpig ikke gitt meg en tilbakemelding.

Kan ikke skjønne at dem ikke kan fortelle nøyaktig når bilen kommer. De må da virkelig sitte med oversikten selv? Blir nok siste gang jeg kjøper bil fra denne forhandleren.

Er det flere som opplever at forhandlerne holder på sånn her?

Recursos

En kollega skulle bestille bil og fikk beskjed om at levering ville bli Q4 2017. Han ringte tilfeldigvis til en annen Hyundai forhandler for å se om han kunne få et bedre tilbud, og fikk nei. MEN de hadde en blå bil klar til utlevering imorgen (han ringte i går) som bare mangler soltak (som han ikke skulle ha uansett) dette var visstnok en avbestilling av noe slag.. Flaks!

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

2015 - Leaf Nordic 6,6kW

RS

Hei. Får ikke kontakt med forhandleren min. Han vet ikke om bilen er produsert eller ikke. Ble lurt synes jeg. Han lovte bilen i mars da den ble bestilt i januar. Jeg fant en slik på Finn.no. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=94777545 

Den er importert som ny  fra Tyskland med nøyaktig samme spec. Som en norsk bil. Får 3 års garanti resterende 2 år hos forhandleren vi kjøper hos. Er det noe jeg må tenke på ved kjøp av den bilen? 

adriantr

Jeg bestilte min den 14. februar og føler meg rimelig lurt for å si det mildt. Jeg har hatt jevnlig kontakt med forhandleren på Mail hvor han hver gang bekreftet at bilen skulle komme i mai (sist bekreftet han det uken før påske). I starten av april fikk jeg en gyllen mulighet til å selge min daværende bil, noe som jeg gikk for med tanken på at det kun var en mnd til Ioniqen skulle komme.

Jeg har hørt mer og mer om forsinkelser, og siden selgeren min er nå på ferie, valgte jeg å sende en mail til, denne gangen til den andre Hyundai selgeren på Auto Elite Oslo. Det er da (fredag etter påske) jeg fikk beskjed om at bilen ikke er produsert ennå.

Det er nok snakk om levering etter sommeren. Så lenge kan jeg rett og slett ikke vente. Når jeg spør om å avbestille, ber de meg om å kontakte selgeren som er på ferie og svarer ikke på tlf..

Wow..

Elmo

Det er vel dessverre sånn med selgere av (el)biler som er så populære at de selger seg selv i hopetall :(
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Slasto

Sitat fra: NAO på onsdag 19. april 2017, klokken 13:17
Sitat fra: Bibba på onsdag 19. april 2017, klokken 11:27
Er det flere som har bestilt i slutten av november og enda ikke fått bilene sine?

Ja. Bestilte i midten av november. Fikk den gang beskjed om sannsynlig leveranse i januar/februar. Det trodde jeg egentlig ikke helt på, så fikk en garanti for leveranse senest i løpet av mars. I slutten av mars fikk jeg beskjed om at de trodde bilen var i Drammen og at jeg straks ville få bil. Nå er vi kommer langt ut i april og de har foreløpig ikke gitt meg en tilbakemelding.

Kan ikke skjønne at dem ikke kan fortelle nøyaktig når bilen kommer. De må da virkelig sitte med oversikten selv? Blir nok siste gang jeg kjøper bil fra denne forhandleren.

Er det flere som opplever at forhandlerne holder på sånn her?

Bestilte selv 11.november. Har fortsatt ikke fått bilen, min forhandler har sagt at jeg skulle få den i april.
Men nå fikk jeg en mail på at den kommer i drammen i slutten av april og at det vil ta ett par uker for å få den ut...så det har tatt tid men jeg har hele tiden vist at den kom i april/mai...tar tid med disse bilene.
Oppdater gjerne når du får bilen  :+1:

geear

Sitat fra: Slasto på mandag 24. april 2017, klokken 22:41
Bestilte selv 11.november. Har fortsatt ikke fått bilen, min forhandler har sagt at jeg skulle få den i april.
Men nå fikk jeg en mail på at den kommer i drammen i slutten av april og at det vil ta ett par uker for å få den ut...så det har tatt tid men jeg har hele tiden vist at den kom i april/mai...tar tid med disse bilene.
Oppdater gjerne når du får bilen  :+1:
Jeg vurderte kjøp i begynnelsen av desember, fikk da beskjed om at jeg ville fått i mars hvis jeg bestilte da. Det var for lenge å vente for meg, så det ble ikke bestilling, og nå er jeg glad for det. Hadde antageligvis ventet fortsatt...
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

RS

Sitat fra: RS på søndag 23. april 2017, klokken 13:15
Hei. Får ikke kontakt med forhandleren min. Han vet ikke om bilen er produsert eller ikke. Ble lurt synes jeg. Han lovte bilen i mars da den ble bestilt i januar. Jeg fant en slik på Finn.no. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=94777545 

Den er importert som ny  fra Tyskland med nøyaktig samme spec. Som en norsk bil. Får 3 års garanti resterende 2 år hos forhandleren vi kjøper hos. Er det noe jeg må tenke på ved kjøp av den bilen?

Da er Hyundaien avbestilt. Kjøpte en e-golf 2017 model som jeg har fått leveringsdato i slutten av mai 2017.  Trist at Hyundai klarer ikke levere bilene.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA