Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software v8.0

Startet av moby666, lørdag 08. oktober 2016, klokken 13:04

« forrige - neste »

ProsjektX

Sitat fra: fredriks på mandag 13. februar 2017, klokken 12:16
Hvor lang tid har du sett at de har stått i Drammen? 2-3 uker?
Tror min brukte rundt 2 uker gjennom Drammen Havn. Men varierer visst voldsomt. Ser at det står biler der nå som har stått i sikkert en måned eller to, haugevis med BMW i3.
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

Yoak

Min brukte nesten 3 uker på å komme seg ut av havna.

RS

Kan man regne med 2 mnd i transport?  Jeg ble lovet bil mars/april og snakket med Hyundai så sa dem januar produksjon er forsinket så den bilen blir produsert i mars. Og jeg kan regne med å bli en Hyundai eier i april/mai.

fredriks

Sitat fra: RS på tirsdag 14. februar 2017, klokken 17:12
Kan man regne med 2 mnd i transport?  Jeg ble lovet bil mars/april og snakket med Hyundai så sa dem januar produksjon er forsinket så den bilen blir produsert i mars. Og jeg kan regne med å bli en Hyundai eier i april/mai.

Når bestilte du? Jeg fikk også vite at bilen ble produsert i Mars ca. Forhandler har oppgitt Juni som leveringsmåned
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

RS


RS

Den bilen var en demo bil som jeg fikk tatt over. Det var en hvit bil. Fikk ikke lov å endre farge.

psyfoon

Jeg har bestilt bil nå i dag og på kontrakten min står det opplyst levering i juni pluss, minus. Når jeg snakket med selger i dag sa han at koreanerne hadde et litt spesielt system som det var vanskelig å forstå seg på i forhold til produksjonsplan osv. Så han kunne dessverre ikke gi meg noe mer nøyaktig enn akkurat dette. Så da håper jeg bare det blir juni minus, istedenfor juni pluss  ;)

Noen andre som nylig har bestilt og fått forespeilet leveringsdato i det siste?
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

Kjetil1986

Jeg skrev kontrakt den 9. januar 2017, og fikk opplyst leveringstid 2. kvartal 2017. Selgeren sa at jeg kunne ringe han når vi har gjort unna februar måned, for da visste han mer. Så får slå på tråden 1. mars og høre da  :)
Hyundai Ioniq 2017 platinum silver
Volkswagen e-golf FL300 2018 pure white

Volkswagen e-golf 2015 (solgt)
Bor i Akershus

GOS

Sitat fra: psyfoon på torsdag 16. februar 2017, klokken 19:17
Jeg har bestilt bil nå i dag og på kontrakten min står det opplyst levering i juni pluss, minus. Når jeg snakket med selger i dag sa han at koreanerne hadde et litt spesielt system som det var vanskelig å forstå seg på i forhold til produksjonsplan osv. Så han kunne dessverre ikke gi meg noe mer nøyaktig enn akkurat dette. Så da håper jeg bare det blir juni minus, istedenfor juni pluss  ;)

Noen andre som nylig har bestilt og fått forespeilet leveringsdato i det siste?

Jeg ba om tilbudet for ett par uker siden og fikk da oppgitt levering i juni.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Roger Bertelsen

Forhandler opplyser om at Ioniq bør være i Nederland rundt 15. Mars. Den kommer så direkte til Stavanger med trailer. Noen som har formening om hvilken båt den kommer med?


Sent from my iPhone using Tapatalk

fredriks

Sitat fra: Roger Bertelsen på mandag 20. februar 2017, klokken 21:52
Forhandler opplyser om at Ioniq bør være i Nederland rundt 15. Mars. Den kommer så direkte til Stavanger med trailer. Noen som har formening om hvilken båt den kommer med?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kan være Morning Lynn, den er i skrivende stund over den nordlige delen av Frankrike
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

J@x

#536
Morning Lynn skal, ifølge Eukor sine sider, ikke innom Rotterdam, men Morning Pilot og Morning Pride kommer fra Ulsan og skal være i Rotterdam hhv 16.3 og 1.3. Begge disse båtene skal videre til Wallhamn. Er det ikke så at alle bilene skal innom Drammen for antisrustbehandling da?


Sitat fra: fredriks på tirsdag 21. februar 2017, klokken 08:17
Sitat fra: Roger Bertelsen på mandag 20. februar 2017, klokken 21:52
Forhandler opplyser om at Ioniq bør være i Nederland rundt 15. Mars. Den kommer så direkte til Stavanger med trailer. Noen som har formening om hvilken båt den kommer med?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kan være Morning Lynn, den er i skrivende stund over den nordlige delen av Frankrike
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

Roger Bertelsen

Ok.. dette er en uavhening forhandler så kan være det er annerledes? Mente at den kom direkte til Stavanger via Sverige. De skulle behandle den med noe hos dem selv. Et annet ord for rustbehandling?

Sitat fra: J-B på tirsdag 21. februar 2017, klokken 08:57
Morning Lynn skal, ifølge Eukor sine sider, ikke innom Rotterdam, men Morning Pilot og Morning Pride kommer fra Ulsan og skal være i Rotterdam hhv 16.3 og 1.3. Begge disse båtene skal videre til Wallhamn. Er det ikke så at alle bilene skal innom Drammen for antisrustbehandling da?


Sitat fra: fredriks på tirsdag 21. februar 2017, klokken 08:17
Sitat fra: Roger Bertelsen på mandag 20. februar 2017, klokken 21:52
Forhandler opplyser om at Ioniq bør være i Nederland rundt 15. Mars. Den kommer så direkte til Stavanger med trailer. Noen som har formening om hvilken båt den kommer med?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kan være Morning Lynn, den er i skrivende stund over den nordlige delen av Frankrike

larsif

Sitat fra: larsif på fredag 10. februar 2017, klokken 14:35
Sitat fra: Kjetil1986 på fredag 10. februar 2017, klokken 13:25
Sitat fra: larsif på fredag 10. februar 2017, klokken 12:56
Bestilte vår første elbil i går,teknikk,sølv.
Forventet levering i slutten av mars.
Valget sto mellom Zoe og Ionic.
Lading avgjorde.

Bestilte du Ioniq i går og fikk levering i slutten av mars? Det var kjapt! Hvilken forhandler var det?

Haugesund."det er biler i systemet" sa selger.Hva som menes med "systemet" vet jeg ikke.Men han kan jo ha bløffet også......at det egentlig vil ta lenger tid.Selgere gjør jo hva som helt for å få fisk på kroken og håper den ikke er "løsbiten".


Etter å ha fulgt litt med her ang. levering ringte jeg selger i går.

"jeg har ikke gitt noe tidspunkt for levering" >:( >:(

"kan ikke huske det,ikke har jeg notert noe heller,
så det blir påstand mot påstand" >:( >:( >:(

Så nå er mulig levering til sommeren,kanskje.
Med en slik forhandler og selger vurderes å kjøpe i Bergen eller Stavanger.Har det ikke travelt med bilbytte.
Samtidig er da 2018 mod ikke langt unna?
Bilselgere er og blir upålitelige.

psyfoon

Hva står det i kjøpekontrakten din, larsif? Selger er forpliktet til å oppgi forventet leveringstidspunkt. På min kontrakt står det +/-juli, samtidig som det er krysset av for "usikkert leveringstidspunkt", dvs at levering kan finne sted 6mnd eller mer fra kontraktsdato.
2019 Nissan Leaf 62kWh N-Connecta
2012 Nissan Leaf
2003 Toyota RAV4
1991 BMW 750i
1972 BMW 1602
1971 BMW 2800

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA