Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software v8.0

Startet av moby666, lørdag 08. oktober 2016, klokken 13:04

« forrige - neste »

HPSE

Det er på vei en båt som heter Morning Lynn og bilene fra den kommer til Drammen i begynnelsen av Mars.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Elmo

#496
Sitat fra: HPSE på tirsdag 31. januar 2017, klokken 18:58
Det er på vei en båt som heter Morning Lynn og bilene fra den kommer til Drammen i begynnelsen av Mars.

På Ioniq gruppa på FB står det er det kommer 190 Ioniq på den båten.
Og det bekreftes at den etter planen kommer båten til tyskland 6.feb og til Norge sannsynligvis en av de første dagene i mars.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

isah

Er det andre her som bestilte bil i november i fjor som ikke har fått leveringsdato eller bil i det hele tatt ennå?

Ivar-Aage Røyset

Ja, var lova midten av desember,so februar/mars,no mars.

J@x


Sitat fra: Ivar-Aage Røyset på onsdag 01. februar 2017, klokken 16:50
Ja, var lova midten av desember,so februar/mars,no mars.

Har fått VIN, og beskjed om at min er på vei no, så det er sikkert din også også..  :+1: Same forhandlar  ;)
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

Roger Bertelsen

Jeg bestillte min idag hos en uavhengig forhandler i Stavanger og får den om 1-2 uker  :laugh:  :+1:

Slasto

Sitat fra: Roger Bertelsen på fredag 03. februar 2017, klokken 17:15
Jeg bestillte min idag hos en uavhengig forhandler i Stavanger og får den om 1-2 uker  :laugh:  :+1:

Du fikk vell en bil som var avbestilt? Hva farge og utstyr ble det?
Jeg har bestilt i november og fortsatt ikke fått noe bil.

Slasto

Sitat fra: isah på onsdag 01. februar 2017, klokken 10:07
Er det andre her som bestilte bil i november i fjor som ikke har fått leveringsdato eller bil i det hele tatt ennå?

Jeg har bestilt 11.nov hos autoelite i oslo. Ikke fått noe leveringsdato enda selv. Men bilen skal vist komme i april. Fått noe måned når din bil skal leveres?

Roger Bertelsen

Sitat fra: Slasto på søndag 05. februar 2017, klokken 10:45
Sitat fra: Roger Bertelsen på fredag 03. februar 2017, klokken 17:15
Jeg bestillte min idag hos en uavhengig forhandler i Stavanger og får den om 1-2 uker  :laugh:  :+1:

Du fikk vell en bil som var avbestilt? Hva farge og utstyr ble det?
Jeg har bestilt i november og fortsatt ikke fått noe bil.

Den kommer fra Tyskland med alt av utstyr utenom soltak (Teknikkpakke og skinnpakke) Aurora Silver. Forhandleren bestilte denne i fjor og regner med det er derfor denne kommer såpass tidlig.


Sent from my iPad using Tapatalk

yhafting

Sitat fra: isah på onsdag 01. februar 2017, klokken 10:07
Er det andre her som bestilte bil i november i fjor som ikke har fått leveringsdato eller bil i det hele tatt ennå?
Vi bestilte i slutten av november. Fikk da vite levering i Q2 dvs april/mai. Har ikke hørt noe mer siden.
Kjører Zero SR 2015 og Hyundai Ioniq

isah

Sitat fra: Slasto på søndag 05. februar 2017, klokken 10:48
Sitat fra: isah på onsdag 01. februar 2017, klokken 10:07
Er det andre her som bestilte bil i november i fjor som ikke har fått leveringsdato eller bil i det hele tatt ennå?

Jeg har bestilt 11.nov hos autoelite i oslo. Ikke fått noe leveringsdato enda selv. Men bilen skal vist komme i april. Fått noe måned når din bil skal leveres?

Jeg har ikke fått bekreftet hvilken måned, bortsett fra at han har sagt kanskje mai måned.

fredriks

Sitat fra: yhafting på søndag 05. februar 2017, klokken 19:18
Sitat fra: isah på onsdag 01. februar 2017, klokken 10:07
Er det andre her som bestilte bil i november i fjor som ikke har fått leveringsdato eller bil i det hele tatt ennå?
Vi bestilte i slutten av november. Fikk da vite levering i Q2 dvs april/mai. Har ikke hørt noe mer siden.

Har du fått vite av forhandleren din om bilen din er produsert enda? Hvis den ikke er det ryker nok April med god margin.

Har intrykk av at Q2 betyr Mai om alle planetene er på linje, mens det egentlig er snakk om slutten av Juni/Starten av Juli
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

Slasto

Sitat fra: fredriks på mandag 06. februar 2017, klokken 14:41
Sitat fra: yhafting på søndag 05. februar 2017, klokken 19:18
Sitat fra: isah på onsdag 01. februar 2017, klokken 10:07
Er det andre her som bestilte bil i november i fjor som ikke har fått leveringsdato eller bil i det hele tatt ennå?
Vi bestilte i slutten av november. Fikk da vite levering i Q2 dvs april/mai. Har ikke hørt noe mer siden.

Har du fått vite av forhandleren din om bilen din er produsert enda? Hvis den ikke er det ryker nok April med god margin.

Har intrykk av at Q2 betyr Mai om alle planetene er på linje, mens det egentlig er snakk om slutten av Juni/Starten av Juli

Utdype litt her Frediks?
Hvor mye har forhandlere oversikt over? Jeg kontaktet min i dag og han sier han ser den er i produksjon?
Hvor mye vet du om prosessen rundt levering at du kan påstå at den blir sen med "god margin"? Hvor lang tid tar shipping over til norge?

HPSE

Forhandler får beskjed når bilen er på båt. (får ikke beskjed om noe før...)  Kort tid etter får han også beskjed om hvilken båt.... Overfart til Tyskland/Sverige/Norge må man regne med 1-1.5 mnd.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

J@x

Hvordan kommer bilene seg til Drammen? Går f.eks Mornig Lynn til Drammen, eller er det omlasting et sted? Ser at Morning Lynn, i følge Eukor sin hjemmeside, har schedule 24. februar i Wallhamn.. og 26. februar i Bremerhaven.
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA