Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software v8.0

Startet av moby666, lørdag 08. oktober 2016, klokken 13:04

« forrige - neste »

Crown

Jess, da var det min tur å få bil i dag. Kjørt den hele 10km hittil, virker fortsatt :-D
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

Inop

Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Yoak

Etter å ha ankommet kaia i Drammen 12.12, fikk jeg beskjed om at den kom til forhandler i dag og kan hentes i morgen. Velger da å smøre meg med eeendaa litt mer tålmodighet og vente til neste år før jeg henter den.
Blir en bra start på året i hvertfall

HPSE

Sitat fra: Yoak på torsdag 29. desember 2016, klokken 16:44
Etter å ha ankommet kaia i Drammen 12.12, fikk jeg beskjed om at den kom til forhandler i dag og kan hentes i morgen. Velger da å smøre meg med eeendaa litt mer tålmodighet og vente til neste år før jeg henter den.

Hvor i landet bor du?
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

sotgutt

Bil forhandler forsikret bil i en selskap som de jobber med.
Jeg har skrevet meil til selger at jeg er borte. Og bil skal jeg forsikre den 3.01.2017 når jeg kommer tilbake.
Nope... Han bare gjøre som han vil og bil er forsikret den 28.12.2016!!! 3 dager før nytt året.
Mail jeg har skrevet 12.12.2016! Han svarer ikke, ingen reaksjon, i går når jeg ringte han, fikk beskjed at han MÅ registere bil i 2016.
Lurer på hvorfor dem har gjørt det?
Får jeg årsavgift for 2016?
Må jeg betale for den javla forsikring som de har ordnet?
Hvordan dem kan gjøre dette og forsikre bil bak ryggen min? Uten min signatur/godkjenning/e-signatur.

moby666

Spiller dette noen rolle? Hvorfor lage en sak ut av dette?
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Kianus

I norge spiller det en rolle, ved salg av bil igjen.
Fordi det er så mange brødhuer som ikke klarer å forstå at bilen er verdt det samme om den er registrert 28.12.2016 eller 2.1.2017.
Da begynner man å komme med argumenter som at det er en 2016-modell osv.

sotgutt

Amoss

Sitat fra: sotgutt på fredag 30. desember 2016, klokken 08:38
Bil forhandler forsikret bil i en selskap som de jobber med.
Jeg har skrevet meil til selger at jeg er borte. Og bil skal jeg forsikre den 3.01.2017 når jeg kommer tilbake.
Nope... Han bare gjøre som han vil og bil er forsikret den 28.12.2016!!! 3 dager før nytt året.
Mail jeg har skrevet 12.12.2016! Han svarer ikke, ingen reaksjon, i går når jeg ringte han, fikk beskjed at han MÅ registere bil i 2016.
Lurer på hvorfor dem har gjørt det?
Får jeg årsavgift for 2016?
Må jeg betale for den javla forsikring som de har ordnet?
Hvordan dem kan gjøre dette og forsikre bil bak ryggen min? Uten min signatur/godkjenning/e-signatur.

Ta kontakt med sjefen hans, evnt. Hyundai sentralt, og forklar situasjonen. Greit at forhandler forsikrer bilen for deg dersom dere har avtalt dette, men ikke uten ditt samtykke! Kontakt også forsikringsselskapet og forklar at du IKKE har bestilt denne forsikringen, men har en egen forsikring som gjelder i fra 3/1. Betaling for den perioden bilen har vært forsikret hos dem får de krangle med forhandler om...

Om jeg ikke tar feil så har de måttet betale halv årsavgift for 2016 (slik var det i alle fall før) for å få bilen registrert.

Men uansett hvordan man snur og vender på det så er skaden alt skjedd - bilen er førstegangsregistrert i 2016. :(
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Nasatech

Kjedelig :(

Lurer på om de gjør det får å få opp antall registreringer i 2016? For at det skal se bra ut på papiret?

Yoak

Sitat fra: HPSE på torsdag 29. desember 2016, klokken 17:17
Sitat fra: Yoak på torsdag 29. desember 2016, klokken 16:44

Hvor i landet bor du?
Bor i Bærum, kjøpte bil fra forhandler i Drammen da jeg ikke fant noen biler som var klare lokalt.

DaX

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

Rumlingen

Fikk telefon fra selger om at min ionic kom til Drammen søndag, vet ikke navnet på båten, men det kan ha vært den du nevner...

DaX

Sitat fra: Rumlingen på tirsdag 03. januar 2017, klokken 08:23
Fikk telefon fra selger om at min ionic kom til Drammen søndag, vet ikke navnet på båten, men det kan ha vært den du nevner...
Nice! Da var nok bilen min på den også, takk for info :D
Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

BuyMeTheMoon

Vår kommer i uke 2.

I utgangspunktet skulle vi få den 7. desember. Deretter ble den utsatt til 29. desember. Den 23. desember fikk vi bekreftet at bilen var klar til den 27. desember - men så skjedde det en feil med et komponent og nå er den da utsatt til uke 2 :(
2016 - 12 - 07 Hyundai Ioniq Electric
2012 - 08 - 22 Audi A6 1998

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA