Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software v8.0

Startet av moby666, lørdag 08. oktober 2016, klokken 13:04

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Jorgen86 på onsdag 30. november 2016, klokken 19:23
Heller skinn enn luke, bilen har jo ac for pokker.

Ja, det er som man sier om smaken for hva man vil ha under baken... ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

moby666

Hvis du har sett stoffsetene så skjønner du hvorfor man vil ha skinnseter. Stoffsetene ødelegger hele bilen med noen vanvittige ruter i forskjellige farger
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Jorgen86

Ja de stoffsetene er så stygge som fy..
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

Amoss

Sitat fra: moby666 på onsdag 30. november 2016, klokken 20:09
Hvis du har sett stoffsetene så skjønner du hvorfor man vil ha skinnseter. Stoffsetene ødelegger hele bilen med noen vanvittige ruter i forskjellige farger

Var faktisk i dag og fikk prøvesittet en IONIQ med stoffseter. Rett nok en hybrid, men setene er jo de samme. (De hadde vist bare skinnseter i demo-elbilene sine der jeg var.) De var svært gode og behagelige å sitte i, og med justerbar korsryggstøtte som passet ryggen min ypperlig. I min bil skal setene sittes på, ikke beskues ;)

Jada jada, har ikke noe problem med å innrømme at de fleste skinnseter - i alle fall som nye - ser bedre ut enn stoffseter. Men hva hjelper det når de - etter min mening - er rett og slett "ræva" å sitte i ;)

... og må samtidig få bemerke at å sette seg inn i IONIQ var en fryd etter nedturen da jeg prøvesatt Ampera-e sist uke. Kunne man bare satt batteriet fra Ampera-e over så hadde jeg neppe vært i tvil...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Jorgen86

Skinnsetene er da knallfine å sitte i de.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

PNR1A

Har prøvd Ioniq i dag, føles bedre enn Leaf jeg har. Bedre utsyert, mer plass i bilen, bagasjerommet har samme volum men ser som man kan utnytte den på bedre måte enn på Leaf.  Gjelder bonderabatt kun på grunnpris eller pris+tech pakke+farge? Det frister å bytte, Leaf er ikke en gang 6 mnd gammel men levering i mai/juni 2017 er skikkelig nedtur.
Nissan Leaf Nordic 30kWh

nabcake

Hentet vår på torsdag 8) Hvit, teknikk m/skinn. Knallfornøyd!
- Hyundai Ioniq 2017 - hentet 01/12-16

Nasatech

Hva skjer med levering av Ioniq? Det skulle jo komme så mange, men hittil er det bare 363 biler og kun 10 i november. Til sammenligning så var det over 1000 registrerte BMW i3.

Var der noe med at mange biler skulle leveres til Asia?

Ref: http://www.itanywhere.no/Stats.php

PNR1A

Streik i Hyundai. Har prøvd IONIQ forrige lørdag og fikk høre at levering er mai/JUNI 2017 for de som bestiller nå.
Nissan Leaf Nordic 30kWh

Inop

Ioniq er sjelden bil på veien gitt  :-[

Har ikke sett andre Ioniqer på veien før i går - da så jeg en svart parkert på Thon senteret på Tøcksfors :) Noen her sin kanskje?

Ser det ligger en ute på Finn for 315' nå så det kan jo være noe for de som vil ha litt raskere...
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Crown

Er det noen av dem som har bil som skulle med "Grand Uranus" som har hørt noe mer? Skulle vel vært i Sverige 27/11 så vidt jeg vet...
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

Knallipadden

Synes informasjonen fra Hyundai er under en hver kritikk.
Er også en av dem som i utgangspunktet var lovet bil i oktober/november, for så bli sent november og så tidlig desember. Så ble det endret til at båten skulle være i Norge den27/11 men siden har forhandleren bare kommet med bortforklaringer og "jeg skal høre med Hyundai sentralt", "de svarer ikke på henvendelser" osv..
Logistikk og vareflytdata i 2016 er ikke akkurat "rocket science" så hvorfor de ikke har peiling virker svært lite betryggende. Hvordan har de kontroll på delelageret sitt om de ikke en gang kan finne en hel bil??

EspenM3

Sitat fra: Knallipadden på mandag 05. desember 2016, klokken 14:36
Synes informasjonen fra Hyundai er under en hver kritikk.
Er også en av dem som i utgangspunktet var lovet bil i oktober/november, for så bli sent november og så tidlig desember. Så ble det endret til at båten skulle være i Norge den27/11 men siden har forhandleren bare kommet med bortforklaringer og "jeg skal høre med Hyundai sentralt", "de svarer ikke på henvendelser" osv..
Logistikk og vareflytdata i 2016 er ikke akkurat "rocket science" så hvorfor de ikke har peiling virker svært lite betryggende. Hvordan har de kontroll på delelageret sitt om de ikke en gang kan finne en hel bil??

Du tror ikke de vet hvor bilene befinner seg hen? Det vet de nok godt, all den tid de har forlatt fabrikken. Hva båtene som frakter dem måtte finne på underveis har de nok derimot lite innflytelse på.

Elmo

Sitat fra: Knallipadden på mandag 05. desember 2016, klokken 14:36
Be om å få VIN nummeret ditt. Hvis de vet det så er iallefall bilen på veg for det får de ikke før bilen blir kjørt på båten.
Men hvis du ikke får vite det . . . .   ??? :-[ :-\ :( >:(   eller noe sånt
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Elmo

Sitat fra: Nasatech på mandag 05. desember 2016, klokken 09:58
Hva skjer med levering av Ioniq? Det skulle jo komme så mange, men hittil er det bare 363 biler og kun 10 i desember.

Funker ikke dataopphentingen din idag Nasatech ??  eller har Hyundai vært på julebord ?? (ingen registreringer idag)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA