Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software v8.0

Startet av moby666, lørdag 08. oktober 2016, klokken 13:04

« forrige - neste »

marnyla

Sitat fra: HPSE på tirsdag 22. november 2016, klokken 19:32
Hvilken farge er det på bilen?

Jeg bestilte min i hvit : ) Bestilte den vell rundt samtidig som deg, altså mid september.
Ny til Elbilverden.
Venter min Hyundai Ioniq den 25.November!

Yoak

Snakket med forhandler i går for å forsikre meg om at bilen var på vei. Det kunne bekreftes og bilen var ventet til Drammen 12.12 (en uke senere enn først antatt 5.12)
Det er en hvit med skinn og teknikk. Jeg var heldig og ringte rundt og fant denne som var ledig i slutten av oktober

saphran

Pga forsinkelse av leveransen til ut i Mars droppet jeg Ioniq denne gangen. Mobile var riktignok veldig greie og fikk etter hvert jobbet fram en deal hvor jeg kunne overta en nesten identisk bil i Januar fra en kunde som hadde god tid, men da hadde jeg allerede rukket å bestemme meg for å gå for Teslaen.

Neste bilskifte blir om 1,5-2 år med Model 3 i bestilling, men om det kommer noen negative overraskelser der må jeg jo si at Ioniq i neste utgave med større batteri ser bra ut til da.

Veldig synd at Hyundai reklamerer vilt for Ioniq, uten å forstå at de også må følge opp med raske og store nok leveranser til Norge. Ioniq operer i et fordelaktig "vindu" akkurat nå; Leaf 30 kWh er for gammeldags og har for lite rekkevidde, BMW i3 og Zoe har for lite (bagasje)plass osv. Så akkurat nå og et halvt år fremover vil slike som meg (familie på 4 osv) fremdeles primært ha valget Ioniq - eller Tesla.

Yoak

Skjønner deg godt. Jeg var heldig og fikk kansellert en kontrakt som ikke hadde levering før i mars da jeg fant en bil som kommer i desember.
Jeg hadde nok uansett kansellert kontrakten da leverings tiden begynte å forskyve seg

Elmo

Jeg syns egentlig ikke det er særlig bra, hvis det stemmer at de har fått inn 4*2-300 biler hittil i oktober og november :(
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Franco Loyola

Det gir lite menning... Så mange personer som venter og med en lav antall biler som ble registrert?  ???

ProsjektX

etter hva forhandlere sa så var det vel ventet rundt 800-1000 biler før nyttår, så så langt ganske dårlig egentlig ja.
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

Nasatech

Sitat fra: ProsjektX på fredag 25. november 2016, klokken 18:38
etter hva forhandlere sa så var det vel ventet rundt 800-1000 biler før nyttår, så så langt ganske dårlig egentlig ja.

Da blir det ekstremt med registreringer i desember i så fall :)

Hyundai Ioniq ligger i dag på 268 totalt og 197 registrert i November. BMW i3 er mest registrerte bil i både oktober og november med henholdsvis 503 og 771 biler. Kommer da Hyundai med over 1000 i desember så blir det rekord :)

Ref: http://www.itanywhere.no/Stats.php

Knallipadden

Noen som er i Drammensområdet og har anledning til å kikke innom havneområdet å se om der er kommet Hyundaier i går?
Regner med denne losset noen i Drammen. https://www.vesselfinder.com/vessels/ASIAN-BREEZE-IMO-8202381-MMSI-564994000

Har forsøkt å tyde bildene på http://drammenhavn.no/index.php/webcam/ men kan ikke være helt sikker på hva som står der..  :o

Forhandleren er ikke helt oppdatert på hvor bilene befinner seg, noe som jeg synes er merkelig i vår tidsalder.. Tracking av varer er jo ikke akkurat rocket science..  :)
Uansett, skal bli fint å få ny bruksbil og parkere sommerbilen etterhvert..

Pondus

Det må komme mange biler de neste dagene. Jeg ha fått VIN nr. som er 500 biler senere enn de som registreres nå (2297 og under)og min skal ankomme Drammen i morgen. Får håpe det stemmer.
Hyundai Ioniq, hvit m. skinn og soltak

Nickelilltroll

Hejsan!

Har inget med Ioniq att göra men vill bara meddela till er som väntar att en autolink-trailer blev observerad på Lillehammer, måndagmorgon. Parkerad på Marche. Bakpå stod det 3 vita/1 svart Ionic. På väg norrut(E6).

Vet det är en pina att vänta på nybil. Detta var bara lite gotteri till er :)
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

TeslaRonny

Hvem f**n vil ha soltak, og evt hvorfor?

Amoss

Sitat fra: TeslaRonny på onsdag 30. november 2016, klokken 17:51
Hvem f**n vil ha soltak, og evt hvorfor?

Jeg.

Fordi jeg føler at det gir en raskere og bedre utskifting av inneluften i bilen. Utskifting av luft hjelper også mot dugg på innsiden av vinduet eller avisning av frontruter. Kjører når jeg har soltak stort sett med soltaket i "vent" posisjon konstant hele året. Mindre støy/vind og luftmotstand enn å åpne vinduene på gløtt.

Gode varme sommerdager sier jeg heller ikke neitakk til litt vind i håret eller sol inn i bilen.

Problemet mitt jfr. Ioniq er at jeg ikke forstår hvem f**n som vil ha skinn under rumpa... ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Jorgen86

Heller skinn enn luke, bilen har jo ac for pokker.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA