Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software v8.0

Startet av moby666, lørdag 08. oktober 2016, klokken 13:04

« forrige - neste »

MSS

Sitat fra: Alexander27 på lørdag 19. november 2016, klokken 09:23
Sitat fra: MSS på lørdag 19. november 2016, klokken 01:29
Sjekket med leverandøren igjen tidligere idag, og fikk beskjed om at bilen utleveres til ca 10. desember ...

Hvilken båt kommer bilen din med?

Aner ikke, Han fikk frem at båten skal legge til kai 25.Nov, men fikk ikke frem noe navn. Visste heller ikke hvor den skal komme. Om den kommer til Drammen eller Gøteborg og settes over på tog/trailer derfra. Noen som har en ide om hvordan man kan finne slikt ut? Har vin nr etc, men ikke så mye mer.
Omsider - Elbil bestilt
Hvit Hyundai Ioniq 2017 - teknikkpakke, skinnseter og takluke
Bestilt 29.9.16
Mottatt 04.01.17

MSS

Omsider - Elbil bestilt
Bestilt 29.9.16
Mottatt 04.01.17

Alexander27

Sitat fra: MSS på mandag 21. november 2016, klokken 00:33
Sitat fra: Alexander27 på lørdag 19. november 2016, klokken 09:23
Sitat fra: MSS på lørdag 19. november 2016, klokken 01:29
Sjekket med leverandøren igjen tidligere idag, og fikk beskjed om at bilen utleveres til ca 10. desember ...

Hvilken båt kommer bilen din med?

Aner ikke, Han fikk frem at båten skal legge til kai 25.Nov, men fikk ikke frem noe navn. Visste heller ikke hvor den skal komme. Om den kommer til Drammen eller Gøteborg og settes over på tog/trailer derfra. Noen som har en ide om hvordan man kan finne slikt ut? Har vin nr etc, men ikke så mye mer.

Min bil ventes til Drammen ca. 10 Des (Morning Pride). Hvordan den ankommer vet jeg ikke. Men mest trolig med bil eller tog fra wallhamn. Du kan sjekke båt ankomster her: https://www.wallhamn.com/port/arrivals

saphran

Bestilte en blå i slutten av september hos Mobile i Bergen, med leveranse Januar 2016. Fikk beskjed nå at det kunne bli så sent som Mars. Å bytte farge ville ikke hjelpe. Ganske fortvilende, å vente helt til Mars er ikke aktuelt siden jeg allerede har solgt gamlebilen (hadde opprinnelig bestilt en annen farge med leveranse i Desember). Er det virkelig helt tørt med biler der ute? Må kanskje revurdere å kjøpe en brukt Tesla :o

sven erik

Sitat fra: saphran på mandag 21. november 2016, klokken 13:52
Bestilte en blå i slutten av september hos Mobile i Bergen, med leveranse Januar 2016. Fikk beskjed nå at det kunne bli så sent som Mars. Å bytte farge ville ikke hjelpe. Ganske fortvilende, å vente helt til Mars er ikke aktuelt siden jeg allerede har solgt gamlebilen (hadde opprinnelig bestilt en annen farge med leveranse i Desember). Er det virkelig helt tørt med biler der ute? Må kanskje revurdere å kjøpe en brukt Tesla :o

eg har gått fra tesla og eg er stor fornøyd med denne  liker bedre denne en tesla   gør som meg ring runt til forhandlerne og spør etter bil jeg fikk en avbestilt på en uke

Elmo

Sitat fra: sven erik på mandag 21. november 2016, klokken 14:13
. . gør som meg ring runt til forhandlerne og spør etter bil jeg fikk en avbestilt på en uke

Skulle akkurat til å nevne det, et Sven Erik og minst to andre her inne har ringt rundt til alle forhandlere. Hvis du ikke er for bastant på krav til farge og utstyr så kan du fremdeles få bil før jul. 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

isah

Sitat fra: Elmo på mandag 21. november 2016, klokken 14:18
Sitat fra: sven erik på mandag 21. november 2016, klokken 14:13
. . gør som meg ring runt til forhandlerne og spør etter bil jeg fikk en avbestilt på en uke

Skulle akkurat til å nevne det, et Sven Erik og minst to andre her inne har ringt rundt til alle forhandlere. Hvis du ikke er for bastant på krav til farge og utstyr så kan du fremdeles få bil før jul.

sven erik: Ringte du til forhandlere og spurte om de hadde bil(er) som var avbestilt?

Franco Loyola

Lurer på det også... Jeg ringte rundt (10 bilforhandler) forrige uke og ingen hadde noe tilgjengelig :(

HPSE

Er det ikke enklere å kontakte Hyundai Norge direkte? Som skal ha full oversikt over biler som er på vei og som ikke er solgt? kanskje.....?
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Franco Loyola

Fra Hyundai Norge: (epost)

Leveringstiden du antyder er dessverre riktig. Bilen har på kort tid blitt så populær at den har solgt flere enheter enn hva fabrikken klarer å produsere på kort tid. Vi har solgt flere enheter enn kvoten Norge er tildelt for året, hvilket gjør at biler som bestilles nå, leveres 2. kvartal neste år. Leveringssituasjonen er lik for alle våre forhandlere. Alle bilene vi får er kundesolgt.
Modellen er tilgjengelig som hybrid, hvis det kan være et alternativ.

:'(

sven erik

jeg ringte vær og en fikk  dette fra hundai norge at de ikke hadde oversikt  for de har bare hva vær og en forhandler skulle ha  jeg hørte bare om de hadde en de kunne levere fort  jeg fikk  en som kunne levere i desember og så ringte jeg en som kunne sete meg på liste om  de fikk avbestilling  og ringte mange så  hvar jeg heldig og fant en som hade en som sto  inne som akurat hvar avbestilt  å da sa eg tarn  viste ikke ikke engang utstyret før etterpå

MSS

Sitat fra: sven erik på mandag 21. november 2016, klokken 21:22
jeg ringte vær og en fikk  dette fra hundai norge at de ikke hadde oversikt  for de har bare hva vær og en forhandler skulle ha  jeg hørte bare om de hadde en de kunne levere fort  jeg fikk  en som kunne levere i desember og så ringte jeg en som kunne sete meg på liste om  de fikk avbestilling  og ringte mange så  hvar jeg heldig og fant en som hade en som sto  inne som akurat hvar avbestilt  å da sa eg tarn  viste ikke ikke engang utstyret før etterpå

Så nå har du bil? Gratulerer. Min kommer inn om par uker, må si jeg gleder meg! :D
Omsider - Elbil bestilt
Bestilt 29.9.16
Mottatt 04.01.17

sven erik

Sitat fra: MSS på mandag 21. november 2016, klokken 23:57
Sitat fra: sven erik på mandag 21. november 2016, klokken 21:22

Så nå har du bil? Gratulerer. Min kommer inn om par uker, må si jeg gleder meg! :D

ja har bil er en uke i morgen å ja jeg mener det er en bil og glede seg til  og jeg har hatt  3 teslar og forelopig er jeg mer fornøyd med denne utenom at  ja det kunne vært lenger rekkevidde men på vintern  å få ca 20 mil er bra
bilen ligger bra på veien  og har stort sett alt og en føler ikke at man sitter på asfalten  jeg har kjørt  1200 km alt

marnyla

Hei alle sammen.

Jeg er helt ny i dette forumet, og meldte meg inn for ca 20 sekunder siden. Uansett, tenkte jeg skulle ta min første post her. Jeg bestilte min Hyndai Ioniq i midten av September, og fikke bekreftet at den var på båt tidligere i Oktober. Da skulle den være på plass 25.November, som er på Fredag. Gleder meg noe voldsomt. For de som er interessert så bestilte jeg med fullt utstyr (teknikk, soltak og skinn). Bestilte forøvrig på Auto Elite i Oslo.

Ellers blir det bra å sette seg inn i alt som har med Elbil å gjøre. Får vell bare begynne å lese ; D
Ny til Elbilverden.
Venter min Hyundai Ioniq den 25.November!

HPSE

Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA