Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software v8.0

Startet av moby666, lørdag 08. oktober 2016, klokken 13:04

« forrige - neste »

Jorgen86

Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

eldaddy

Sitat fra: HPSE på torsdag 10. november 2016, klokken 20:42
Sitat fra: eldaddy på torsdag 10. november 2016, klokken 19:55
ENDELIG bekreftelse. Bil på båt. Antatt Drammen 23.12

Hvilken farge & utstyr? :-) Kanskje den er på samme båt som min. Min bil er forventet hos forhandler i Bergen rundt 30 desember. Vet du hvilken båt den er på?

Silver Platinum, Teknikk, Skinn. Vet ikke navnet på båten.
Hyundai Ioniq EV - 20.1.2017
Audi A4 Avant 1.8T 2005
Audi A4 Sedan 2.0 2001 - solgt
Audi A3 1.6 Kombi 1998 - solgt
Volvo 340 Kombi - solgt
BMW 316 Sedan 1.6 1989 - solgt
BMW 316 Sedan 1.6 1987 - solgt

Slasto

Bestilte i dag. Forventet levering april 2017.
Begynner å bli ganske lang leveringstid.
Bilen er svart med skinn og teknikk.

Jorgen86

Jeg vet at det er mange som bestilte med desember levering som må vente til mars pga at hyundai prioriterte bestillinger i Korea, var snakk om mange tusen biler, vet min forhandler må ringe 70 kunder og spre det glade budskap, vi må også ringe noen kunder og si at den bilen vi lovte deg i desember får du ikke før i mars, glad jeg ikke skal ta den du. Min bil er heldigvis leveringsklar over helga
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16

ProsjektX

Ser det under konfigurasjonsvelgeren på cartopia.no nå står ca 6 måneders leveringstid...
https://www.cartopia.no/models/1fJno8v3bSCo8ieMk8oCgg/colour

Er det primært streiken som har vært tro, eller andre ting?
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

Jorgen86

Les over da, koreanske staten har tatt produksjonslinja på mange tusen biler, både de som bestiller nå og de som alt har bestilt blir rammet.

Franco Loyola

Sitat fra: Jorgen86 på søndag 13. november 2016, klokken 08:20
Les over da, koreanske staten har tatt produksjonslinja på mange tusen biler, både de som bestiller nå og de som alt har bestilt blir rammet.

Hei!

Har du noen link for dette? Klarer ikke å finne noe :/

Vi vurderer sterkt denne bilen, men leverings til neste år er noe som forhindrer oss veldig :( Ideen bak kjøpet var å slippe å gå fram og tilbake hele vinteren slik vi gjorte de siste årene, pluss neste år blir nye versjoner av eksisterende biler med mer rekkevide eller større batterier. Kanskje lurt å vente enda mer?

/Franco

ProsjektX

Sitat fra: Jorgen86 på søndag 13. november 2016, klokken 08:20
Fantaserer du..? Står ingenting om det over, dessuten er det vel rimelig fjernt at den koreanske staten skulle gripe inn mot en produsent og "overta" produksjonen... Greia er vel heller at de har et underskudd på biler grunnet streik og har bestemt å prioritere hjemmemarkedet.. Skulle gjerne sett konkret info derimot. Ikke at det spiller så mye rolle for min del men
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

Jorgen86

Dette kommer fra importør, fikk info på fredag så hvis ikke forhandlere har rekt og ringe rundt enda så hører vi vel noe i morgen, gjelder 70 kunder hos autoelite hvertfall.

Dolme

Sitat fra: Jorgen86 på søndag 13. november 2016, klokken 20:32
Dette kommer fra importør, fikk info på fredag så hvis ikke forhandlere har rekt og ringe rundt enda så hører vi vel noe i morgen, gjelder 70 kunder hos autoelite hvertfall.

Jeg fikk den dårlige nyheten at min blue marina ikke kunne leveres tidligere i uka, men kunne da velge å vente til slutten av februar til neste lass eller ta den siste bilen min selger hadde for hånd som var hvit med skinn som da ville bli levert slutten av desember(valgte da dette) surt men ikke verdens undergang. Sven Kvia er en om ikke Norges største leverandør? de sa de måtte ringe noen kunder med avbestillinger og disse var Blå eller Rød farge, kan ikke fatte at det skulle være hele 70 biler bare hos en forhandler eller har jeg misforstått? høres mye ut vertfall

Jorgen86

Er 70 kunder hos en forhandler i Oslo, dette gjaldt mange biler og kunder i Norge. Blir mars levering på biler som skulle blitt levert i desember.

HPSE

Sitat fra: Dan Bolme på søndag 13. november 2016, klokken 21:13

Jeg fikk den dårlige nyheten at min blue marina ikke kunne leveres tidligere i uka, men kunne da velge å vente til slutten av februar til neste lass eller ta den siste bilen min selger hadde for hånd som var hvit med skinn som da ville bli levert slutten av desember(valgte da dette) surt men ikke verdens undergang. Sven Kvia er en om ikke Norges største leverandør? de sa de måtte ringe noen kunder med avbestillinger og disse var Blå eller Rød farge, kan ikke fatte at det skulle være hele 70 biler bare hos en forhandler eller har jeg misforstått? høres mye ut vertfall

Når bestilte du din blå? Min blå med skinn er heldigvis på båt no. Forventa levering 30 desember (Bursdagen min :-)
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Dolme

Sitat fra: HPSE på søndag 13. november 2016, klokken 22:32
Sitat fra: Dan Bolme på søndag 13. november 2016, klokken 21:13

Når bestilte du din blå? Min blå med skinn er heldigvis på båt no. Forventa levering 30 desember (Bursdagen min :-)
Ble mye frem og tilbake med min bestilling pga farge valg og hadde først bestilt uten skinn, men da jeg fikk se tekstil varianten klarte jeg ikke tanken på det og endret til skinn. Så bestillingen ble rundt midten av oktober. Hadde da i grunn bestilt 3 biler ;-)

HPSE

Fått beskjed i dag om at bilen min er på båten Morning Cherry :) Sendt fra fabrikk 5.11. Forventet til Bremerhaven 19.12.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Nasatech

Stemmer det at det bare har blitt levert grå, hvite, svarte og sølvfargede biler hittil? Eller er det Vegvesenet som registrerer de feil?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA