Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software v8.0

Startet av moby666, lørdag 08. oktober 2016, klokken 13:04

« forrige - neste »

tuono

Han gjør vel det som alle andre forhandlere kan gjøre. Bare at han skal ha depositum for det.

"Når Hyundai lanserer IONIQ-serien i Norge vil det være et begrenset antall biler tilgjengelig. Ved å reservere bil hos oss kan vi garantere at du står først i køen til å motta en splitter ny Hyundai IONIQ. Reservasjonen er refunderbar helt frem til du bekrefter din bestilling."

Understrekning gjort av meg

Det som er interessant er hvilke kanaler han bruker for å skaffe til veie disse bilene.
- Egen import?
- Gjennom norsk importør?

Om sistnevnte er tilfelle er vel spørsmålet om han får tilgang til biler gjennom importørene med en annen prioritet enn det øvrige forhandlernettverk? I såfall er det med skuffelse at man konstatere at Hyundai ennå ikke har fått forhandlernettet sitt opp å kjøre som det burde etter "oppryddingen" som har foregått.
Mest sannsynlig er det vel at man star først I køen for de bilene som er tildelt han.

Personlig vet jeg at en stor lokal forhandler har flekset litt med musklene for å få flere biler enn de har reservasjoner/kontrakt på grunnet at mange ikke kjøper bil usett/uprøvd.

For min del foretrekker jeg solide og veletablerte forhandlere jeg har kjennskap til og som jeg forventer eksisterer I overskuelig framtid. Om forhandlerledd som har investert tungt I lokaler, utstyr, infrastruktur og personell skal oppleve forfordeling til fordel for det som jeg oppfatter som en nettbutikk, så tror jeg at dette vil fremtvinge reaksjoner.

Elmo

Sitat fra: Amoss på lørdag 15. oktober 2016, klokken 08:56
Bare virker litt rart og amatørmessig at Hyundai Norge skal begynne å ta inn betaling på nett fra ett domene de ikke selv eier...
Enda rarere dersom det altså er så at dette er - slik Hegnar fremstiller det - en forhandler som presenterer sidene sine som om de selv var Hyundai Norge, og ikke presenterer seg som en forhandler under eget navn.
Jeg syns fremdeles at dette virker VELDIG suspekt. Domenet www.minioniq.no ser i følge Domeneshop ikke ut til å ha noe med Hyundai Motor Norway å gjøre, men allikevel så bruker de Hyundai's offesielle header og footer på sidene, og trykker man på "tilbake til hovedsiden" så kommer man til https://www.hyundai-ioniq.com/no som ER Hyundai sin.                                 STYR UNNA sier nå jeg
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Amoss

Sitat fra: Elmo på lørdag 15. oktober 2016, klokken 14:11
Jeg syns fremdeles at dette virker VELDIG suspekt.
...
STYR UNNA sier nå jeg

Jepp, kanskje noen bør tipse Hyundai Norge om at en forhandler tydeligvis krever depositum fra en webside de har "glemt" å markere at tilhører forhandleren og ikke Hyundai?  Tror ikke de vil sette så veldig pris på dette...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.

Crown

Da fikk jeg mail fra selger med chasissnummer og at bilen var lastet opp på båt, med forventet ankomst i slutten av november. Står bare "ca november" i min kontrakt, så da er det jo innenfor, selv om jeg gjerne skulle hatt den før ;-)

2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

HPSE

Hvilken farge og utstyr har du bestilt?
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Crown

2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk

Jon Aafoskaas

Har bestilt Aurora Silver med teknikkpakke. Står levering november i kontrakt med siste mulighet for levering i desember.
Handlet Hyundai Ioniq med teknikkpakke for levering i november 2016. Farge er Aurora Silver.

okd

Euroleaf, Tekna registrert 4/10-13

Inop

Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Elmo

Sitat fra: Inop på mandag 17. oktober 2016, klokken 14:57
Asian trust runder snart Skagen :)
Forventet Gøteborg (Wallhamn) mandag, ca, 19:00.

Inop

Var noen som skrev at bilene går på tog fra Gøteborg til Drammen, men gudene vet hva som skjer. Er ihvertfall mer praktisk å sende de fra Gøteborg enn Stockholm :)
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Ronald Dunk

Ser ut til at Wallhamn er ei skikkelig bilhavn.
https://www.wallhamn.com
Er det ikke like sannsynlig at bilene ferdigstilles her, for så å bli sendt ut til svenske og norske forhandlere? Virker som mye jobb å laste av bilene, og deretter sende dem til Drammen havn.

Jorgen86

Bilene går på tog fra Gøteborg til Drammen, når de kommer til Drammen blir de tectylert og sent til forhandler for siste klargjøring med vinterhjul og vask osv.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA