Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software v8.0

Startet av moby666, lørdag 08. oktober 2016, klokken 13:04

« forrige - neste »

Thomas221

Snakket med selgeren min i dag og fikk bekreftet at bilen skal være i Drammen 17 mars og blir levert til Stavanger i slutten av mars.
Denne ble bestilt i midten av januar

Slasto

Sitat fra: waris på mandag 06. mars 2017, klokken 15:06
Sitat fra: Slasto på torsdag 02. mars 2017, klokken 17:49
Forstår ikke hvordan dere får bilene så fort.
Jeg bestilte 11.11.2016 har allerede da fått leveringsdato april.
Noe jeg tviler på, jeg håper men tviler på det.
Jeg bestilte hos auto elite i oslo.
Vi får se hvor bra de er på levering...men om de når april er jeg fornøyd med det.

Hei, jeg har også bestilt hos auto elite 17.10.2016, men har jeg ikke fått noe bestemt dato enda.

Blir spennende å se. Jeg har fått bekreftet muntlig og i email april, men blir veldig skuffet om det ikke skjer.
Vi har kjøpt 2 biler samtidig...du får oppdatere her når du har fått mer info så jeg vet hvordan du ligger an :)

RS

Vet noen om det hjelper å vite om bestillingsnr. ?

Min selger sa at bilen min var 499 i køen. Betyr det at Hyundai har ikke levert 500 biler engang?

hexachordia

Sitat fra: RS på tirsdag 07. mars 2017, klokken 17:19
Vet noen om det hjelper å vite om bestillingsnr. ?

Min selger sa at bilen min var 499 i køen. Betyr det at Hyundai har ikke levert 500 biler engang?
[/quote

Hyundai hadde ved utgangen av februar levert kun 838 Ioniq. Dette er veldig svakt av verdens 3. største bilprodusent.
Nissan Leaf 2013 (US 2. gen)

RS

Sitat fra: hexachordia på tirsdag 07. mars 2017, klokken 21:24
Sitat fra: RS på tirsdag 07. mars 2017, klokken 17:19
Vet noen om det hjelper å vite om bestillingsnr. ?

Min selger sa at bilen min var 499 i køen. Betyr det at Hyundai har ikke levert 500 biler engang?
[/quote

Hyundai hadde ved utgangen av februar levert kun 838 Ioniq. Dette er veldig svakt av verdens 3. største bilprodusent.

Takk. Det sier litt om hvorfor vi ikke får bilene vår.

Roger Bertelsen

Vet noen nøyaktig hvor mange måneder bilene er forsinket pga. streik osv.? Min forhandler skulle hatt bilen 15. Januar


Sent from my iPhone using Tapatalk

RS

Snakket med forhandleren min. Og han sa at grunn til forsinkelse er at Hyundai skulle lage 6000 biler for hjemme markedet. Tror det var ment som taxier i Korea. Min bil hadde produksjondato i Januar men den ble flyttet til mars.

J@x

Min skulle komme til forhandler 30. mars, men den dukket opp nå på mandag  8)
Satser på ny bil i løpet av dagen eller morgendagen  :+1:
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

123kris

Er kun et hårstrå unna å signere kontrakt. :)
En forhandler sier mai/juni levering fra mars produksjon. Er dette bare et triks for å få meg til å signere?
Den andre sier juli/august.
Ser at de aller fleste her inne har juli/august levering som kjøper bil.
2019 TM3 SR+
2019 TM3 LR AWD
2017 TMS 75D
2016 Leaf Nordic 30kwh

J@x

Sitat fra: 123kris på fredag 10. mars 2017, klokken 09:37
Er kun et hårstrå unna å signere kontrakt. :)
En forhandler sier mai/juni levering fra mars produksjon. Er dette bare et triks for å få meg til å signere?
Den andre sier juli/august.
Ser at de aller fleste her inne har juli/august levering som kjøper bil.

Jeg fikk min i går, -når jeg bestilte (desember) hadde jeg to alternativer når det gjaldt farge og spec da de hadde 2 ledige biler i bestilling. Ellers måtte jeg vente lenger... Kan det være noe slikt hos den ene forhandleren?
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

RS

Vet noen om flere biler er på vei til Norge? Får ikke noe svar fra min forhandler. Han sier han vet ikke om bilen er i produksjon eller ikke. Har aldri opplevd en slik bil butikk. Har kjøpt flere nye biler og har alltid hatt bare gode erfaring med selgere. Er nesten flaut å ringe dem nå.

Roger Bertelsen

Sitat fra: RS på tirsdag 14. mars 2017, klokken 21:36
Vet noen om flere biler er på vei til Norge? Får ikke noe svar fra min forhandler. Han sier han vet ikke om bilen er i produksjon eller ikke. Har aldri opplevd en slik bil butikk. Har kjøpt flere nye biler og har alltid hatt bare gode erfaring med selgere. Er nesten flaut å ringe dem nå.

Huff.. har samme problem her i Stavanger. Utrolig dårlig informasjonsflyt. Ser noen snakker om båter som er på vei og skal komme i slutten av Mars.


Sent from my iPhone using Tapatalk

RS

Er det selgeren som sier at båten er på vei til Norge? Hørte fra andre at det tar 60-90 dager i transport. Så hvis bilen min er produsert i mars så får ikke jeg den før juni. Selgeren min lurte meg når han solgte bilen til meg. Bilen ble best. i januar og han sa at vi kunne få bilen i mars/april. Nå vil ikke han si noe som helst. Eneste svar du får er : vet ingenting. Vil ikke si at Hyundai er dårlig men tror den forhandler er merkelig. Jeg kommer aldri bruke dem på service. Når bilen kommer så skal bare be dem å parkere den utenfor butikken slik at vi kanhente den når butikken er stengt. Slik at det ikke blir noe diskusjon med han.

J@x

Sitat fra: RS på tirsdag 14. mars 2017, klokken 22:20
Er det selgeren som sier at båten er på vei til Norge? Hørte fra andre at det tar 60-90 dager i transport. Så hvis bilen min er produsert i mars så får ikke jeg den før juni. Selgeren min lurte meg når han solgte bilen til meg. Bilen ble best. i januar og han sa at vi kunne få bilen i mars/april. Nå vil ikke han si noe som helst. Eneste svar du får er : vet ingenting. Vil ikke si at Hyundai er dårlig men tror den forhandler er merkelig. Jeg kommer aldri bruke dem på service. Når bilen kommer så skal bare be dem å parkere den utenfor butikken slik at vi kanhente den når butikken er stengt. Slik at det ikke blir noe diskusjon med han.

Høres ut som en dårlig forhandler ja. Forhandler ser i systemet når bilen har blitt sendt (dato). Jeg fikk se det selv. Bilen min ble sendt 19. januar fra Ulsan, båten var 23. eller 24. februar i Wallhamn, og bilen ankom forhandler 6. mars...
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

fredriks

Sitat fra: J-B på onsdag 15. mars 2017, klokken 09:10
Sitat fra: RS på tirsdag 14. mars 2017, klokken 22:20
Er det selgeren som sier at båten er på vei til Norge? Hørte fra andre at det tar 60-90 dager i transport. Så hvis bilen min er produsert i mars så får ikke jeg den før juni. Selgeren min lurte meg når han solgte bilen til meg. Bilen ble best. i januar og han sa at vi kunne få bilen i mars/april. Nå vil ikke han si noe som helst. Eneste svar du får er : vet ingenting. Vil ikke si at Hyundai er dårlig men tror den forhandler er merkelig. Jeg kommer aldri bruke dem på service. Når bilen kommer så skal bare be dem å parkere den utenfor butikken slik at vi kanhente den når butikken er stengt. Slik at det ikke blir noe diskusjon med han.

Høres ut som en dårlig forhandler ja. Forhandler ser i systemet når bilen har blitt sendt (dato). Jeg fikk se det selv. Bilen min ble sendt 19. januar fra Ulsan, båten var 23. eller 24. februar i Wallhamn, og bilen ankom forhandler 6. mars...

Slik jeg har forstått det så ser ikke forhandleren stort før _etter_ bilen er produsert. Så hvis forhandleren din ikke sier noe om status på bilen så kan det virke som den ikke er produsert enda.
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA