Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software v8.0

Startet av moby666, lørdag 08. oktober 2016, klokken 13:04

« forrige - neste »

HPSE

Min kom til Drammen i går (eller Søndag... ) Estimert levering til Bergen er den 13.... Kjedelig siden både eg og forhandler hadde håpet den kunne utleveres den 12 da eg kommer tilbake til Bergen etter tur til England.. Nå må eg nok reise fra Bergen og hjem (ca 20 mil) og så tilbake til Bergen noen dager seinere for å hente bilen.

2.5 mnd tar det da fra bilen ble sendt fra Korea til den kommer til forhandler. Syns dette er ekstremt lang transport tid.. Selvfølgelig ikke noe forhandler kan gjøre noe med, Men Hyundai burde kanskje se på andre muligheter... Som f.ex samle biler som skal til skandinavia på båter i stedet for at båtene skal gå innom ørten havner på veien...
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

EspenM3

Sitat fra: HPSE på tirsdag 03. januar 2017, klokken 17:45
Min kom til Drammen i går (eller Søndag... ) Estimert levering til Bergen er den 13.... Kjedelig siden både eg og forhandler hadde håpet den kunne utleveres den 12 da eg kommer tilbake til Bergen etter tur til England.. Nå må eg nok reise fra Bergen og hjem (ca 20 mil) og så tilbake til Bergen noen dager seinere for å hente bilen.

2.5 mnd tar det da fra bilen ble sendt fra Korea til den kommer til forhandler. Syns dette er ekstremt lang transport tid.. Selvfølgelig ikke noe forhandler kan gjøre noe med, Men Hyundai burde kanskje se på andre muligheter... Som f.ex samle biler som skal til skandinavia på båter i stedet for at båtene skal gå innom ørten havner på veien...

En sånn båt tar ca.6.000 biler. Om den kun skulle blitt fylt opp med Ioniq ev til Skandinavia så hadde den kunne gått kanskje en gang i året. Hadde ikke blitt veldig mye mer effektiv av det ☺

HPSE


[/quote]

En sånn båt tar ca.6.000 biler. Om den kun skulle blitt fylt opp med Ioniq ev til Skandinavia så hadde den kunne gått kanskje en gang i året. Hadde ikke blitt veldig mye mer effektiv av det ☺
[/quote]

Får bruke en mindre båt då :-)
Syns uansett 2.5 mnd er ekstremt lenge!!
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

MSS

Da var min inne også. Kom egentlig i desember, men har ikke fått hentet den siden jeg var på ferie. Hentet idag, herlig følelse!
Omsider - Elbil bestilt
Hvit Hyundai Ioniq 2017 - teknikkpakke, skinnseter og takluke
Bestilt 29.9.16
Mottatt 04.01.17

sotgutt

#484
MSS? Når bilen din er registrert? Henter du den i går og registrert/forsikret du bilen i den 4.01.2017?
Eller måtte du gjøre dette i 2016?

MSS

Sitat fra: sotgutt på torsdag 05. januar 2017, klokken 10:39
MSS? Når bilen din er registrert? Henter du den i går og registrert/forsikret du bilen i den 4.01.2017?
Eller måtte du gjøre dette i 2016?

Hei

Ja, hentet den først etter nyttår, og den er registrert 3/1-17.
Omsider - Elbil bestilt
Hvit Hyundai Ioniq 2017 - teknikkpakke, skinnseter og takluke
Bestilt 29.9.16
Mottatt 04.01.17

eldaddy

Bestilt 6.10, motatt 20.1  :)

Super bil!!! Bedre enn forventet!
Hyundai Ioniq EV - 20.1.2017
Audi A4 Avant 1.8T 2005
Audi A4 Sedan 2.0 2001 - solgt
Audi A3 1.6 Kombi 1998 - solgt
Volvo 340 Kombi - solgt
BMW 316 Sedan 1.6 1989 - solgt
BMW 316 Sedan 1.6 1987 - solgt

snoemann

Har leveringstiden på Ioniq bedret seg noe siste tiden, eller er det fortsatt ca 4-6 mnd fra bestilling til levering?
Nissan Leaf 30kwh Tekna 2017. I eie 2017 ->
Citroen C-Zero 2011. I eie 2013 -> 2017

HPSE

Fortsatt 4-6 mnd... Men om du tar en ringe/e-post runde til mange forhandlere kan du være heldig med at noen har fått en avbestilling e.l
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Nasatech

794 biler levert totalt. 150 hittil denne måneden. Det går ikke fort :(

J@x

Jeg fikk opplyst februar/mars når jeg bestilte, -snakket med forhandler i går, og da ble det sagt at det kan se ut som i alle fall april....  :'(
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

Nasatech

Sitat fra: J-B på fredag 27. januar 2017, klokken 10:14
Jeg fikk opplyst februar/mars når jeg bestilte, -snakket med forhandler i går, og da ble det sagt at det kan se ut som i alle fall april....  :'(

Kjipt. Får håpe det blir "masselevering" senere.

fredriks

Sitat fra: J-B på fredag 27. januar 2017, klokken 10:14
Jeg fikk opplyst februar/mars når jeg bestilte, -snakket med forhandler i går, og da ble det sagt at det kan se ut som i alle fall april....  :'(

April > Juni :)
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

isah

Jeg bestilte min i november og fikk i dag beskjed at fabrikken henger etter med produksjonen. Det kommer ingen biler i januar, februar og mars. Foreløpig antatt ankomstdato er mai måned!!!

Når jeg bestilte bilen så sa forhandler at jeg muligens kunne få den i januar i år.
Synes dette blir vel lang tid og vurderer om jeg skal forsøke på noen andre alternativer. Ringe rundt til ulike forhandlere en gang i uka og høre om de har fått noen kanselleringer.

J@x

Sitat fra: isah på tirsdag 31. januar 2017, klokken 12:13
Jeg bestilte min i november og fikk i dag beskjed at fabrikken henger etter med produksjonen. Det kommer ingen biler i januar, februar og mars. Foreløpig antatt ankomstdato er mai måned!!!

Når jeg bestilte bilen så sa forhandler at jeg muligens kunne få den i januar i år.
Synes dette blir vel lang tid og vurderer om jeg skal forsøke på noen andre alternativer. Ringe rundt til ulike forhandlere en gang i uka og høre om de har fått noen kanselleringer.

Håper virkelig ikke dette stemmer, jeg fikk oppgitt Dealer Drop off dato i går, og den er i følge Hyundai 30.03.2017..
2017 VW e-Golf FL
2017 Hyundai Ioniq Electric (solgt)
2014 VW e-Golf (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA