Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software v8.0

Startet av moby666, lørdag 08. oktober 2016, klokken 13:04

« forrige - neste »

Elmo

#435
Sitat fra: HPSE på søndag 11. desember 2016, klokken 00:40
Hvordan vet du at bilen kom til drammen 27 okt ca??

Kombinasjon av informasjon om båt fra forhandler og når båten anløp Skandinavia.

Informasjon fra andre her inn om at deres mye høyere VIN har kommet frem bekrefter egne opplysninger (bilene blir sendt fra Korea i VIN rekkefølge).
Forhandler sa "vi tror den kommer til oss i neste uke" i tre uker etter at den var ankommet Drammen.

Det er helt tydelig at de ikke behandler bilene i VIN rekkefølge i Drammen. Det kan du lett se ved å sortere registreringslista på reg. dato og se på VIN nummerene (eller omvendt).
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

fredriks

Sitat fra: Oddleif på fredag 09. desember 2016, klokken 17:46
Var å prøvekjørte tidligere denne tidligere i uka. Flott bil, men når selger forespeilet levering i juni så ble det fort uinteressant... Noen som har hørt noe om Hyundai skal øke produksjonen?

Er litt i samme båt som deg, prøvekjørte bilen denne uka og ble forespeilet levering i juni. De var til og med ikke sikre på om de kom til å klare det heller. De ville ikke gi noen garantier.

Bilen er jo flott den, men tror nok kanskje leveringstiden er for øyeblikket dens største svakhet. I og med at utviklingen går rasende fort og det kommer mange nye modeller innen juni. Kanskje til og med de som har bestilt model 3 kan få tilgang til konfiguratoren innen den tid.
2017 Hyundai Ioniq levert 07.17.
Din Model Din Model 3 ble reservert 01/04/2016.

marnyla

Min bil er ikke registrert her http://www.itanywhere.no/Elbil-reg.php?car=Hyundai%20Ioniq&mnd=%&year=%&sort=8 her, men selger ringte meg på fredag og sa den er i butikk og klargjøres nå. Da får jeg den på torsdag/fredag. Estimert levering var 25.November, men det ble midten av Desember. Hvit, teknikk skinn og takluke.

Da ble det jul på meg også :)
Ny til Elbilverden.
Venter min Hyundai Ioniq den 25.November!

Pondus

Ble lovet bil første uka des. Fikk mail fra selger (9/12) om at bilen er ankommet Norge og at vi kan hente den til fredag 16/12.

Hvit Ionic med teknikk, skinn og luke.
Hyundai Ioniq, hvit m. skinn og soltak

dolsen

@marnyla

Bruker forhandler så lang tid på å klargjøre?   :o Hva er det som tar rundt en uke å klargjøre?

Elmo

Sitat fra: marnyla på mandag 12. desember 2016, klokken 07:30
Min bil er ikke registrert her, men selger ringte meg på fredag og sa den er i butikk og klargjøres nå. Da får jeg den på torsdag/fredag.

Hvis du ikke har bestilt forsikring via forhandleren, så må du selv melde ifra til eget selskap om at forsikringen skal startes før bilen kan bli registrert.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

marnyla

Sitat fra: dolsen på mandag 12. desember 2016, klokken 10:53
@marnyla

Bruker forhandler så lang tid på å klargjøre?   :o Hva er det som tar rundt en uke å klargjøre?

Sitat fra: Elmo
Hvis du ikke har bestilt forsikring via forhandleren, så må du selv melde ifra til eget selskap om at forsikringen skal startes før bilen kan bli registrert.

Nei, det kan du si. Mulig det har sammenheng med kommentaren under. Kontaktet forsikringsselskap for en måned siden og da hadde de stilt erklæring på bilen. Han sa det ikke var behov for mer enn det fra min side. Jeg er litt grønn på sånne ting, så jeg har vært god i troen der. Uansett, skal høre med selger hva som tar en hel uke.



Ny til Elbilverden.
Venter min Hyundai Ioniq den 25.November!

Nasatech

Husk at dere kan registrerer dere http://www.itanywhere.no/vin.php så får dere en mail når bilen deres blir registrert :)

Elmo

Sitat fra: Nasatech på mandag 12. desember 2016, klokken 13:05
Husk at dere kan registrerer dere http://www.itanywhere.no/vin.php så får dere en mail når bilen deres blir registrert :)
Funka supert det, på bilen jeg ventet på. Ikke min, men eieren ble glad da jeg overbrakte nyheten leeenge før forhandleren ;D
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

muddy83

Jeg har fått vite at bilen min ankom Drammen nå på lørdag (10/12). Jeg bestilte hos Auto Elite på Ensjø. Til dere som har bestilt i Oslo og omegn, hvor lang tid tok det fra bilen var ankommet Norge til dere fikk den? Selger har ikke konkret dato.

Elmo

Sitat fra: muddy83 på mandag 12. desember 2016, klokken 20:53
Jeg bestilte hos Auto Elite på Ensjø. Til dere som har bestilt i Oslo og omegn, hvor lang tid tok det fra bilen var ankommet Norge til dere fikk den?

Innlegget mitt lenger opp gjelder bil bestilt hos Auto Elite på Ensjø.
Men jeg tror som sagt der ikke det har noe å si hvilken forhandler, men snarere hvor mye (u)flaks man har i køen i Drammen
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Jorgen86

Bilen min brukte 3 uker I drammen, bilen kom tidligere enn først ventet I Drammen men 3 uker så ble det same dagen som forhandler hadde sagt I førsteomgang, husk at det er ikke bare Hyundai som skal på understellsbehandling I drammen det er mange andre merker også da blir det fort kø.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

marnyla

Sitat fra: Elmo på mandag 12. desember 2016, klokken 21:57
Sitat fra: muddy83 på mandag 12. desember 2016, klokken 20:53
Jeg bestilte hos Auto Elite på Ensjø. Til dere som har bestilt i Oslo og omegn, hvor lang tid tok det fra bilen var ankommet Norge til dere fikk den?

Innlegget mitt lenger opp gjelder bil bestilt hos Auto Elite på Ensjø.
Men jeg tror som sagt der ikke det har noe å si hvilken forhandler, men snarere hvor mye (u)flaks man har i køen i Drammen

Bestilte samme sted som deg. Han mente den var kommet til Norge rundt 30.November. Sist lørdag mottok de bilen i butikk, og det tok ca en uke å klargjøre (da det var en del biler som skulle klargjøres visstnok). Nå får jeg den på fredag (bekreftet). Da tok det 16 dager ish fra ankomst til Norge og utlevert til kunde.
Ny til Elbilverden.
Venter min Hyundai Ioniq den 25.November!

ProsjektX

Tok akkurat 16 dager her og, fra ankomst drammen til utlevering...
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

Yoak

Min skulle ankomme Drammen 5.12, ble så oppdater til 12.12. Fikk Mail nå at bilen har reservert transport til forhandler i Drammen 16.12.
Passer bra iom at jeg krasja audien i går :(

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA