Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software v8.0

Startet av moby666, lørdag 08. oktober 2016, klokken 13:04

« forrige - neste »

Dolme

Min bil er estimert at komme til Drammen 19/12 og antatt levering helt i slutten av mnd.
Spurte også om å få den registrert i januar, men fikk da blankt nei da selger skulle ha med alle biler pga bonuser!

sotgutt

Jeg har sendt beskjed til Forsikringsselskapet at jeg skal flytte forsikring pga båt forsinkelse.
Skal også sende melding til banken at billån er flyttet til 4.01.2017
Skal se om det hjelper.
Takk for tips Amoss

turfsurf

Hvis de kan forsinke overtagelse, så kan du og. Hadde sagt fra at noe annet en registrering i januar er uaktuelt. Forsikring er ett smart trekk, det må være på plass før registrering.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

eldaddy

Sitat fra: Dolme på onsdag 07. desember 2016, klokken 16:39
Min bil er estimert at komme til Drammen 19/12 og antatt levering helt i slutten av mnd.
Spurte også om å få den registrert i januar, men fikk da blankt nei da selger skulle ha med alle biler pga bonuser!

Vet du navn på båt?
Hyundai Ioniq EV - 20.1.2017
Audi A4 Avant 1.8T 2005
Audi A4 Sedan 2.0 2001 - solgt
Audi A3 1.6 Kombi 1998 - solgt
Volvo 340 Kombi - solgt
BMW 316 Sedan 1.6 1989 - solgt
BMW 316 Sedan 1.6 1987 - solgt

Elmo

Sitat fra: sotgutt på onsdag 07. desember 2016, klokken 15:17
Kan forhandler registere bil på meg uten jeg får bilen??

Hvis du annullerer forsikringen, evt ikke starter,  så får han ikke registrert bilen
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Dolme

Sitat fra: eldaddy på onsdag 07. desember 2016, klokken 17:17
Sitat fra: Dolme på onsdag 07. desember 2016, klokken 16:39
Min bil er estimert at komme til Drammen 19/12 og antatt levering helt i slutten av mnd.
Spurte også om å få den registrert i januar, men fikk da blankt nei da selger skulle ha med alle biler pga bonuser!

Vet du navn på båt?

Må dessverre si at jeg ikke vet navnet, selger visste ikke dette da jeg spurte for en uke siden.

Lible

Vil ikke registreringsår påvirke folks oppfatning av hvilken årsmodell eller hvor gammel en bil er? Jeg ville rett og slett aldri gått med på å registrere en bil så nære slutten av et år.

For meg er en bil registrert i slutten av 2016 5 år gammel i 2021, mens en bil registrert i begynnelsen av 2017, kun 4 år, rent mentalt, selv om de bare er registrert med 10 dagers mellomrom.

tuono

Av alle mulige problemstillinger.......  :)

Oddleif

Var å prøvekjørte tidligere denne tidligere i uka. Flott bil, men når selger forespeilet levering i juni så ble det fort uinteressant... Noen som har hørt noe om Hyundai skal øke produksjonen?

gigafactory

Hvis du registrerer i desember må du vel betale halv årsavgift for 2016?

ProsjektX

Sitat fra: gigafactory på fredag 09. desember 2016, klokken 18:41
Hvis du registrerer i desember må du vel betale halv årsavgift for 2016?
Ja, det blir vel hele 223kr...! Best å vente til etter nyttår
2019 Kia eNiro
2019 Hyundai Kona. Solgt
2017 Hyundai Ioniq. Solgt

gigafactory

Åh, hehe, jeg tenkte vanlig ikke-snylte-takst  ;D

Nei, da har det ikke mye å si

1oniq

Noen som vet hvor lang tid en tectyl behandling tar i Drammen (eller hva de enn skal gjøre med bilen der)?
Fikk beskjed fra forhandler om at bilen var ankommet Drammen nå og dør av å vekte her :( !

Elmo

Det er ikke system i hvor lang tid det tar fra bilen er i Drammen til den blir utleverte. Dvs de tar ikke bilene i VIN-nr/ankomstdato rekkefølge :(

Fikk vite VIN 12.oktober. Ikke helt sikker på når bilen ankom Drammen, men ca 27.oktober. Bilen kom til forhandler i Oslo 29.november og utlevert 9.desember.

Jeg ser av reg.dato/VIN info at biler som ankom Drammen på senere båt enn mitt eksempel, som har blitt utlevert flere uker før :o
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

HPSE

Hvordan vet du at bilen kom til drammen 27 okt ca?? Virker jo utrolig lenge at den skal bruke 1 mnd derfra til forhandler og nesten 1.5 mnd fra drammen til deg..
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA