Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Svindler som er glad i Siemens ladekabler

Startet av Svein R. Aarvik, fredag 07. oktober 2016, klokken 20:54

« forrige - neste »

Svein R. Aarvik

Kartene i TMX fungerer stort sett bra, men jeg registrerer henvisninger til kjøreruter hvor jeg vet at andre veier er enklere og bedre. men det kan jeg leve med.
En annen problemstilling er at når jeg for første gang skal til min hytte i Østerdalen med kommunal vei og tildelt hyttenummer, så finner ikke kartsystemet dette. Når jeg kommer frem, så leter jeg etter en funksjon hvor det er mulig å legge inn stedet med beskrivelse uten å finne dette. I TomTom og i mitt "gamle" system i min Toyota Landcruiser fra 2005 er dette mulig.
At jeg ikke klarer dette i min nye TMX, er det mangel i systemet eller at jeg ikke har funnet hvor dette kan gjøres?
Tesla X P90DL. Levert 9. august 2016.
TOCN signaturmedlem

alr

Hvis du kan lete deg fram til hytta di på kartet (zoome inn og finne den) er det bare å trykke på den, og holde fingeren inne i et par sekunder på riktig posisjon. Da skal du få mulighet tll å lagre den i favoritter.
Rød S85D
Love it to pieces!!

eha

Ellers når det gjelder navigasjon i versjon 7.x, så er det lovet (eller er det bare rykter?) en kraftig forbedring av dette i versjon 8.0 som etter sigende er "rett rundt hjørnet". Det er særlig to momenter som stadig trekkes frem av brukere som plagsomt dårlig i forhold til andre løsninger:

- Ikke mulig, iallfall ikke enkelt, å sette "via"-punkter (kjør fra Oslo til Stavanger via Aksdal)
- Trafikkinfo får ikke konsekvenser for valg av rute, iallfall ikke i nærheten like godt som i Google Maps-apper
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

petersv

Trafikkinfo brukes, det fungerer også tålelig bra. Største problemet er at den konsekvent velger korteste vei i distanse, som ikke alltid er lurt. Har man ladeveilederen aktivert anbefaler den ofte ruter som er på bærtur, tur retur til samme lader f.eks.

eha

Sitat fra: petersv på søndag 21. august 2016, klokken 07:10
Trafikkinfo brukes, det fungerer også tålelig bra. Største problemet er at den konsekvent velger korteste vei i distanse, som ikke alltid er lurt. Har man ladeveilederen aktivert anbefaler den ofte ruter som er på bærtur, tur retur til samme lader f.eks.

Det er akkurat dette jeg mener ikke er å utnytte trafikkinfo. Den gjør veiene røde og gule, men hva hjelper vel det hvis den anbefaler dem? Google Maps på min smarttelefon er mye bedre og dirigerer meg kontinuerlig via raskeste rute.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

petersv

Jo, de anbefales og man rutes utenom kø. Du må muligens aktivere det i menyene.

Lille Lance

Av og til ber kartet meg om å kjøre en omvei og det helt uten en grunn  ::) Men av og til er denne omveien riktig fordi et er KØ og den lille røde streken på kartet som indikerte køen var ikke mulig å se når man også skal holde øye med trafikken.
Derfor: I silke tilfeller der kartet ber oss om å kjøre en vei som ikke er optimal, så burde det fremkomme en tekstbeskjed på skjermen som nydelig forklarer hvorfor man skal velge denne omveien. 
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA