Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Zoe dekktrykk sensor

Startet av M@Do, torsdag 06. oktober 2016, klokken 23:02

« forrige - neste »

Nasatech

Jeg spurte ofte litt forskjellige DSer. Noen fra Drammen, noen fra Skøyen og noen fra Rud. Vet det er kjedelig, men det er faktisk slik at de som maser faktisk får svar.

T.K

Sitat fra: nix på fredag 06. oktober 2017, klokken 20:23
Er det noen som har kontaktinfo til noen i Drammen som faktisk svarer på telefon og/eller epost ang leveringer?

Får overhodet ikke svar på verken telefon eller mail.

Har jeg kjøpt bil, eller overførte jeg bare penger til et sort hull?
Har ingen idé, men det er tydeligvis ikke bedre nå enn det har vært tidligere.

Enkelte tror at det bare er hos NAV eller hos helsevesenet at de er plaget av dårlig eller mangelfull kommunikasjon, programmer som ikke snakker med hverandre osv. Vi som har vært i kontakt med teknologibedriften Tesla vet at det er bare tull.

Jeg fikk heller ikke svar, la igjen beskjed, ringte og ringte men fikk bare telefonsvarer. Så kjørte jeg oppover til Rud, og der satt det to kundebehandlere eller hva det nå heter for tiden og så på skjerm og ipad. Jeg sto inne i butikken og ringte mens jeg så på at de ikke svarte på telefonen, de fikk rett og slett ikke noe ringesignal inn, og jeg ble satt til en svarer.

Telefonsystemet vi hadde på jobb på 20 år siden fungerte mye bedre enn hos teknologibedriften Tesla.


Amatøren

Neste gang dere er innom få med visittkortet til selger. Skal dere så ha kontakt med de igjen ring direkte til selger.

Det var eneste måten jeg klarte å komme i telefonisk kontakt med de på Rud.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ

Knut Røe

Vanskelige ting ser de ut til å få til bra. Som lynrask akselerasjon, omfattende supercharger nettverk, autopilot hardware, osv.
Enkle ting derimot er verre, som kundekontakt og service. (I den grad man kan kalle god service enkelt).
For den enkelte kunde derimot spiller det stor rolle, og jeg ser ikke bort fra at de kan miste enkelte kunder pga dette. Enkelte gidder bare ikke å stange mot en vegg som det noen ganger kan føles.
I løpet av de siste 5 til 10 år har jeg merket en vesentlig endring i kundeservice de fleste plasser jeg ferdes. Folk er veldig imøtekommende, stort sett, og på de 2-3 bilforhandlere jeg har vært de siste årene har jeg fått utmerket service og klar kommunikasjon. Hver og en kunde er viktig og dette er prioritert høyt fra ledelsen på de ulike bedrifter. Dette virker ikke å være tilfelle med Tesla.
Det kan bli enda verre etterhvert som modell 3 leveringer begynner. Samlebånd prinsippet med partyteltlignende utlevering er sikkert billig, men hvor godt hver enkelt kunde føler seg ivaretatt er en annen sak. En ung teknologiinteressert "freak" bryr seg sikkert mindre om dette enn den godt voksne befolkningen, men god kundeservice er aldri uviktig.

Red_Harvest

Det er mange ulike erfaringer her, og med fare for å spore litt av fra opprinnelig tråd, så må jeg si at jeg har utelukkende positive erfaringer med "min selger" i Oslo. Det samme med en selger fra en annen forhandler som jeg var i kontakt med en stund før jeg bestemte meg for å kjøpe Tesla.

Har hatt en rekke ulike Audi og BMW tidligere, og varierende erfaringer med selgere/forhandlere. Den aller verste erfaringen er med en selger hos en av de største Bertel O. Steen-forhandlerne i Oslo. Direkte flau situasjon, men her viste ledelsen handlekraft og ordnet opp.

Ellers støtter jeg opp om anbefalingen om å ringe direktenummeret til en selger. Dette pleier som regel å funke best. Evt. møte opp direkte hos forhandler.

Det gjelder å ikke være sur, men lur! ;)

MiDi

#35
Min bil begrenser seg til kun 90 km/t på AP. Har kollega med samme bil og han kan kjøre 130 eller 150 km/t på AP (litt usikker på hva som er gjeldende hastighet nå). Har siden mai i år prøvd få kontakt med DS i Drammen for å få orden på dette - jeg har ringt, sendt e post og møtt opp personlig i butikken, men ingenting skjer.
Synes dette er veldig dårlig av Tesla.


Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Belloq

Sitat fra: MiDi på lørdag 07. oktober 2017, klokken 11:36
Min bil begrenser seg til kun 90 km/t på AP. Har kollega med samme bil og han kan kjøre 130 eller 150 km/t på AP (litt usikker på hva som er gjeldende hastighet nå). Har siden mai i år prøvd få kontakt med DS i Drammen for å få orden på dette - jeg har ringt, sendt e post og møtt opp personlig i butikken, men ingenting skjer.
Synes dette er veldig dårlig av Tesla.


Sent fra min SM-G925F via Tapatalk
Jeg kjører heller til Kristiansand , der får jeg kjempeservice+ at kundemottak svarer stort sett med en gang.
P85 2014

Nasatech

Sitat fra: MiDi på lørdag 07. oktober 2017, klokken 11:36
Min bil begrenser seg til kun 90 km/t på AP. Har kollega med samme bil og han kan kjøre 130 eller 150 km/t på AP (litt usikker på hva som er gjeldende hastighet nå). Har siden mai i år prøvd få kontakt med DS i Drammen for å få orden på dette - jeg har ringt, sendt e post og møtt opp personlig i butikken, men ingenting skjer.
Synes dette er veldig dårlig av Tesla.


Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

Min er begrenset til 150. Det er det den skal være. Du har ikke på noen «alarm» for hastighet eller på Valet-mode?

daktari

Rus har også drop in verksted og kan muligens raskt se på autopiloten din. Du kan også legge ut bilder av innstillingene fra bilen så kan vi kanskje hjelpe.

MiDi

Sitat fra: daktari på lørdag 07. oktober 2017, klokken 15:36
Rus har også drop in verksted og kan muligens raskt se på autopiloten din. Du kan også legge ut bilder av innstillingene fra bilen så kan vi kanskje hjelpe.
Noe mer jeg skal ta bilde av og sende?

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA