Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva er ditt gjennomsnittforbruk så langt?

Startet av autopass, torsdag 06. oktober 2016, klokken 18:50

« forrige - neste »

autopass

Hei

Sitter litt på gjerdet og vurdere elbil. ER vahengeig av 5 seter så derfor er det Soul og Golf som står høyest på listen nå. Skal prøvekjøre begge. Har noen spørsmål.

Kommer soul med adaptive cruise?
Har den appconnect eller carplay ?
2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

Kjetil Sørlund

Må dessverre si nei til begge. Når det er sagt er Soul en flott bil å kjøre. Har ikke kjørt eGolf så jeg kan ikke sammenligne. Soul er billigere enn Golf med tilsvarende utstyr.

Sent fra min H60-L04 via Tapatalk


moby666

2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

KimJM

Sitat fra: knut.aulie på mandag 15. august 2016, klokken 18:15
Neste utgave (2017) kommer med Android play og Apple connect

Vet vi dette? Og når kommer 2017-modellen? En annen tråd viser at bil bestilt nå for leveranse i november/desember ser ut til å være 2016-modell.

autopass

Snakket med en selger i dag og han sa at det muligens kom en softwareoppdatering som vil aktivere Android play og Apple connect.

App skulle også komme. Han mente Kia var i dialog med Telenor og Telia., men når ? det visste han ikke.

Eller er det maraton her. Kjørt E-golf et døgn nå. Hentet Soul nå og Ioniq prøvekjøres lørdag.
2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

autopass

Skal prøvekjøre Ioniq i morgen. Spennende. Har lånt e-golf og Soul de siste dagene. Men syns valget er vanskelig. Er noe med alle bilene på godt og vondt.
2017 Hyundai Ioniq Hvit 3/11-2017

Førstereis som elbileier!

tutti

Jeg har tittet på Ioniq i butikken.

Er det noen som reagerer på bagasjerommet? Hvor er det? Virker som en plate satt noen cm under bakvinduet.

moby666

Hva mener du med hvor bagasjerommet er?
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

model3citizen

Sitat fra: tutti på lørdag 20. august 2016, klokken 13:56
Jeg har tittet på Ioniq i butikken.

Er det noen som reagerer på bagasjerommet? Hvor er det? Virker som en plate satt noen cm under bakvinduet.

Akkurat som med Soul da?

Ioniq er en særdeles interessant bil for pendlere. P.t. er det den elbilen med best aerodynamikk, og dermed får den rekordlavt forbruk (noe testen til elbil.no bekrefter langt på vei).
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

urabus

Har hatt Egolf og har nå Kia. Store grunnen til at vi har byttete er tilbakevendende problemer med golf.
Bare nevner noen: acc, varmeapparat kun i normal modus, ofte ikke kontakt med øyet! Så autobrems feiler,
Og legger på en vanskelig møller forhandler som krangler på garanti arbeid....


model3citizen

Sitat fra: urabus på onsdag 05. oktober 2016, klokken 06:57
Har hatt Egolf og har nå Kia. Store grunnen til at vi har byttete er tilbakevendende problemer med golf.
Bare nevner noen: acc, varmeapparat kun i normal modus, ofte ikke kontakt med øyet! Så autobrems feiler,
Og legger på en vanskelig møller forhandler som krangler på garanti arbeid....

Kan si det samme om Soul Ev, har aldri opplevd så mye problemer i løpet av 25000km som med den bilen. Det var defekt(e) 12v-batteri(er), problemer med dørlås og A/C-anlegg tom for gass (som det ikke var bare bare og få fylt igjen heller).

Så er det serviceintervall på latterlig lave 15000km også å ta hensyn til ... har nå kjørt 10,5mnd med i3en, 31500 helt feilfrie og uproblematiske km (ikke engang steinspranget i frontruta bil spre seg), og fortsatt så mener den det er tid for service først i februar 2017. Synd den ikke har 5-seter da.

Men jeg velger å ha litt trua på Ioniq likevel, til tross for at det er samme konsern bak både den og Soul Ev.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

Leif Nilsen

Ampera e klarer ikke mer enn + - 350 km i Norge, så den er litt for mye opskrytt 500 km!

Kanutten

Om du skal ha bilen som din eneste bil ville jeg ikke valgt verken eGolf eller Soul. De har begge altfor kort rekkevidde. Som bil til småkjøring i byen etc. er de derimot helt supre.

Personlig valgte jeg eGolf fordi kjøreegenskaper og kvalitetsfølelsen er i en helt annen klasse enn i Soul.
I-PACE FE
e-UP
Tysk sportsbil med bensinmotor bak :)

AmocoCadiz

Sitat fra: nime01 på lørdag 08. oktober 2016, klokken 13:59
Sitat fra: Kanutten på lørdag 08. oktober 2016, klokken 11:51
Om du skal ha bilen som din eneste bil ville jeg ikke valgt verken eGolf eller Soul. De har begge altfor kort rekkevidde. Som bil til småkjøring i byen etc. er de derimot helt supre.

Personlig valgte jeg eGolf fordi kjøreegenskaper og kvalitetsfølelsen er i en helt annen klasse enn i Soul.
..og så har man de som mener det helt motsatte, og har klart seg meget bra med Soul som eneste bil i over halvannet år uten et eneste problem :)

Greia er at man får prøvekjøre bil, og velge den man liker best ut fra lommebok, preferanser, følelser, behov, hva naboen mener osv. For noen passer det med en trilling, for andre er det ikke akseptabelt med noe annet enn Model X P100DL.

Hva er forresten "kvalitetsfølelse" ? Enten er det kvalitet eller så er det ikke kvalitet.
Enig at det ofte fremkommer uttalelser og begrep om klasse og personlig følelse av kvalitet når folk ber om erfaring med forskjellige elbilmodeller.

Særlig ofte er det da eiere av tyske merker med oppgitt mye føling av premium i bilene sine, som har behov for å snakke ned asiatiske og franske modeller.
Og tilsvarende sjelden at eiere av Soul Leaf, Zoe, Miev har behov for å snakke ned følingen av teutonisk bambusinteriør i tyske biler.

Over halvparten av kortrekke elbilene er asiatisk eller franskprodusert, de fleste eierne av alle disse bilene er fornøyde og har en helt utmerket kvalitetsfølelse med bilene sine.

Dessuten har alle som kjører elbil uansett en førsteklassesbil takket være den overlegne fremdriften med elektrisitet!

knut.aulie

Sitat fra: AmocoCadiz på lørdag 08. oktober 2016, klokken 14:47
Sitat fra: nime01 på lørdag 08. oktober 2016, klokken 13:59
Og tilsvarende sjelden at eiere av Soul Leaf, Zoe, Miev har behov for å snakke ned følingen av teutonisk bambusinteriør i tyske biler.
lol [emoji1360]



Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA