Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Walkaround Opel Ampera-E

Startet av Pavel Kolotilov, torsdag 06. oktober 2016, klokken 16:16

« forrige - neste »

mb-lynet

Skal vi på ferie må vi ha plass til 6 stk. og takboks type ekstra stor. Da faller alle el. biler igjennom dessverre.
Mercedes B-electric

Panduck

Sitat fra: Pavel Kolotilov på fredag 02. september 2016, klokken 14:26
Hei Panduck,

Sitat fra: Panduck på fredag 02. september 2016, klokken 09:56
Å kjøpe en bil som MB-EL, og la den stå parkert om sommeren fordi man drar på ferie med diseldyret, vel, det høres ut som en merklig invistering. Spesielt om man bare hadde trengt ett par 20 min stopp på hurtiglader.
Du sier egentlig, at vi må lider det hele året en liten bil for en mulighet å bruke hurtigladeren en gang. Jeg foretrekker å lide en gang, og å nytte den resten av året :-)

Jeg hadde lidd ett år til med fossil, og ventet til bil av denne type kom, med mulighet for hurtiglading, og kanskje enda litt større batteri :) Noe av poenget er at man ikke lider så mye uavhengi av hvilken bil det er, på korte turer. Det er på langtur det bestyr mest. Men er du fornøyd, er det bra. Det beste er uansett at folk kjøper elbil, hva det måtte være er ikke det viktigste.

Luftventil

Sitat fra: Pavel Kolotilov på fredag 02. september 2016, klokken 14:26
Hei Panduck,

Sitat fra: Panduck på fredag 02. september 2016, klokken 09:56
Å kjøpe en bil som MB-EL, og la den stå parkert om sommeren fordi man drar på ferie med diseldyret, vel, det høres ut som en merklig invistering. Spesielt om man bare hadde trengt ett par 20 min stopp på hurtiglader.
Du sier egentlig, at vi må lider det hele året en liten bil for en mulighet å bruke hurtigladeren en gang. Jeg foretrekker å lide en gang, og å nytte den resten av året :-)


Helt enig. Det er den daglige bruken som bør telle, ikke ferieturen man tar en gang i året.
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

mb-lynet

Helt enig ! På ferietur sitter man gjerne i bilen i 10 - 30 timer iløpet av et år? resten av året sitter man gjerne 2 timer pr. dag og totalt sannsynligvis over 500 timer på et år.


Mercedes B-electric

Gurba

Sitat fra: mb-lynet på fredag 02. september 2016, klokken 20:40
Skal vi på ferie må vi ha plass til 6 stk. og takboks type ekstra stor. Da faller alle el. biler igjennom dessverre.

Tesla Model X og tilhenger. :)

AppleKnocker

Interessant diskusjon. Det er et ganske viktig poeng at vi har ulike behov.

Jeg har vært ganske kategorisk på at man ikke må finne på å kjøpe elbil uten hurtiglader. Det mener jeg forsåvidt fortsatt er viktig, men noen klarer seg uten. Min Zoe som kommer i om noen uker har ikke hurtiglader (maks 22kw), men med økt rekkevidde fant vi ut at denne ulempen ikke er relevant for oss.

Som en bil nr 2 er Mercedes etter min syn den elbilen med høyest opplevd kvalitet på interiøret. Høyst forståelig at noen prioriterer dette fremfor hurtiglader.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Øyvind.h

Sitat fra: Gurba på mandag 17. oktober 2016, klokken 16:56
Sitat fra: mb-lynet på fredag 02. september 2016, klokken 20:40
Skal vi på ferie må vi ha plass til 6 stk. og takboks type ekstra stor. Da faller alle el. biler igjennom dessverre.

Tesla Model X og tilhenger. :)
Det kommer an på alderen til de som skal avgårde. Vi var 6 på langtur i elbil i sommer (Model S). Det gikk helt utmerket pga stor takboks, på tross av behov for barnevogn. Men klart - det er ingen billig bil. I hvert fall om man er i nybilmarkedet.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Pavel Kolotilov

#52
Haha, brukt tesla s koster 200 tusen mer enn ny MB-ED. Og hvis jeg bruker et million fra familens budsjett  for å kjøpe model X, kone min skal tegne en stor X på meg :-(


Отправлено с моего iPad используя Tapatalk
2017 Mercedes-Benz Electric Edition
2015 Nissan Leaf Acenta

tomrh

Brukt Tesla følger dollarkursen pga pris på ny Tesla. Men vi går mot bedre tider sånn sett, dollaren synker. Og over nyåret er alle årsmodellene blitt ett år eldre og går ned i pris.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Øyvind.h

Sitat fra: Pavel Kolotilov på mandag 17. oktober 2016, klokken 22:58
Haha, brukt tesla s koster 200 tusen mer enn ny MB-ED. Og hvis jeg bruker et million fra familens budsjett  for å kjøpe model X, kone min skal tegne en stor X på meg :-(


Отправлено с моего iPad используя Tapatalk
Ja en brukt Model S koster fort 500.000+. Men når alternativet er å sitte med dobbelt sett biler er det ikke sikkert de 200.000,- faktisk medfører økte kostnader. Det har du sikkert regnet på :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

S4e

Sitat fra: Pavel Kolotilov på tirsdag 16. august 2016, klokken 09:53
Hei,

Jeg ser at for amerikansk Nissan Leaf S det er forskjell på 10000 NOK mellom 2013 model uten hurtig lader og uten 6,6 KW lader og den samme 2013 model med begge greier. Hvis det er forskjel du snakker om, jeg kan leve me det.  ;)

Hilsen, Pavel
Tror ikke du kan sammenligne. Finnes ikke mange hurtigladere enda i USA (utover Tesla) og da betyr kanskje ikke det så mye enda for mange...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA