Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kvalitet/problemer med Model X

Startet av VL, onsdag 05. oktober 2016, klokken 21:46

« forrige - neste »

TorC

Sitat fra: VL på torsdag 18. august 2016, klokken 17:21
Hehe Takk for tilbudet. Men jeg trenger bil ASAP.... Men ingen som kan svare meg på ulempene med en USA utgave? Hva mangler den?

Det ligger haugevis med tråder om ulempene med US-LEAF.
Et par stikkord:

Garanti, FM-radio, Carwings, navigasjon, potensielt varmeskadet batteri, kjørelys/grøftelys, elektrisk innfellbare speil. Noen mangler også varmeratt,-sete, hurtiglading, grøftelys.

Gjør man en skikkelig jobb med å undersøke bilen på forhånd så kan man spare en del tusenlapper hvis man aksepterer ulempene. Man kan også gå på en skikkelig smell. Det er jo flere luringer der ute som har solgt kondemerte biler som ferskt brød etter en runde i Romania. Og andre luringer som selger biler med bare 9 streker og påstår at bilene er i perfekt stand...

Selv har jeg US-LEAF og er strålende fornøyd. Jeg ville nok vært mer strålende fornøyd med Carwings og Navi. Men for min økonomi var det ikke regningssvarende å bruke så mye penger på ting som er "kjekt å ha". Garanti hadde vært flott å ha, men jeg kan skru litt selv, og deler får man tak i brukt.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

TpGn

Sitat fra: VL på tirsdag 16. august 2016, klokken 20:32
Er vel ingen her inne som selger 2013 modell da? Tenker at 2013/14 er aktuelt da jeg ikke vil bruke mer penger en nødvendig på en midlertidig bil.  ???  :)

Hei, jeg har endelig fått min Model X etter årevis med venting. Har hatt Nissan Leaf som ventebil i 3 år med 3 barn som har sittet i barnestol. Det har fungert utmerket om enn litt trangt i baksetet. Med to barn bør det være null problem å benytte isofix som finnes i begge yttersetene. Den norske Leafen min finner du med finnkode 81116413, det er en pent behandlet 2013 Tekna (nye typen) med full pott på batteridiagnosen som ble kjørt nå i august. Har ladet med 16A i alle år og nå lader X'n med 16A den også (det går litt treigere fra tom til full med den enn med Leafen for å si det forsiktig  :P). Leafen lader som bare rakkern på 16A, det går mye raskere enn man frykter.  ;)
Sig. X P90DL - Signaturmedlem TOCN

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA