Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor mange kWh tilgjengelig på batteriet

Startet av o.b.lix, onsdag 05. oktober 2016, klokken 10:08

« forrige - neste »

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

duffus

Lav dollar, 100 kWh og ap 2.0. Føler litt på å ha hentet ut en ny S for én uke siden..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Øyvind.h

Sitat fra: duffus på fredag 12. august 2016, klokken 23:00
Lav dollar, 100 kWh og ap 2.0. Føler litt på å ha hentet ut en ny S for én uke siden..


Sent from my iPhone using Tapatalk

1. Kursen er vel omtrent der den skal være ift dagens prising.
2. 90kWh dekker vel antakelig behovet ditt greit?
3. AP 2.0 er nok fortsatt et stykke unna. Selv om speilhuset fremover er klargjort for 3 kameraer.

Nyt bilen :) Ingen andre produsenter er i nærheten av å levere det du kjører rundt i.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Cookie Monster

Ny autopilot hw er ikke langt unna. Ser nok de første bilene med ny hw ganske snart tror jeg :) Sw derimot som bruker det fult ut tar nok lengre tid.
2015 P85D

shufu

Interessant å se hvordan vil bli prising av den batteri pack. 90 kWh versjon vil sannsynligvis forsvinne.
Nå at rykte blir mer enn rykte, vil Tesla sikkert prøve å levere dette så fort som mulig ellers de som er i ferd å bestille en 90D vil vente...
Også mange ventet for større batteri før å bestille sin Model X. X´en trenger vel den oppgradert batteri
2016 S70(/75)D Hvit
2014 VW e-up

Øyvind.h

Tipper 100D koster 50.000,- mer enn 90 :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Bjoris

Tror de kommer til å selge 90 som SW begrenset 100, ellers blir det ett voldsomt løft fra 75 til 100, fort 87+46=133 om en skal bruke samme kWh pris som mellom 60 og 75!

Blir jo spennende å se om ikke dette 100 batteriet er montert inn allerede, siden nye går så mye bedre enn gml 90...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Øyvind.h

#7
Går ny 90D bedre enn gammel? Den gamle leverer iht spekk, så da leverer den nye mye bedre enn spekk?

Mtp hvor mange som går for 90 skulle en jo tro det finnes ytterligere betalingsvilje. Dvs mange av de som kjøper 90 i dag gir blanke i ekstra 50k. Spesielt om også 100 medfører bedre ytelser og enda raskere lading.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

#8
Om så er det vel muligens styring/software som gjør en eventuell forskjell, for "vanlig" D har aldri vært begrenset av batteri (EDIT: ikke 85/90 så vidt jeg vet ihvertfall).

Jeg er for øvrig overbevist om at det er en god del å hente på eksisterende biler i så måte, for lagg fra stillestående og ved raskt pådrag i fart er påtagelig. Samme gjelder faktisk P85.

N00b

Enig med Muffin der. Det kan gjøres bedre!  Lag er mindre på i3 og eUp, de gir det de kan umiddelbart.

epsilone6

Holder Tesla seg fortsatt til 18650-celler frem til gigafactory har begynt celleproduksjon? Kan en i så tilfelle forvente ytterligere forbedringer med de større cellene som gigafactory vil produsere?

noGas

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 13. august 2016, klokken 00:23
Ny autopilot hw er ikke langt unna. Ser nok de første bilene med ny hw ganske snart tror jeg :) Sw derimot som bruker det fult ut tar nok lengre tid.

Cookie Monster, du virker særdeles opplyst. Min Tesla ble produsert for ca 1 uke siden. Har du noe info om når de startet eller kommer til å starte med prod av AP 2 hw?

Thanks,

Øyvind.h

Sitat fra: epsilone6 på lørdag 13. august 2016, klokken 09:45
Holder Tesla seg fortsatt til 18650-celler frem til gigafactory har begynt celleproduksjon? Kan en i så tilfelle forvente ytterligere forbedringer med de større cellene som gigafactory vil produsere?

De får nok i hvert fall plass til mer kapasitet i nesten uendret batterikasse. Dvs de kan levere høyere kapasitet, muligens med lavere påslag enn vi er vant med.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Bjoris

#13
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 13. august 2016, klokken 08:48
Går ny 90D bedre enn gammel? Den gamle leverer iht spekk, så da leverer den nye mye bedre enn spekk?

Mtp hvor mange som går for 90 skulle en jo tro det finnes ytterligere betalingsvilje. Dvs mange av de som kjøper 90 i dag gir blanke i ekstra 50k. Spesielt om også 100 medfører bedre ytelser og enda raskere lading.

Det var denne 10.8 på kvartmilen jeg tenkte på, i dette området må det mye ekstra kraft til for å forbedre seg, men vi får se da. Det skulle vel stått på pakken og det har sikkert blitt sjekket og kommet ut om var tilfelle. Godt mulig jeg tar feil, men det er jo i kjent stil at Tesla allerede har levert ting en stund når de går ut med det, ellers ville de risikert at mange ikke hentet ut bilen som er på vei...

Tror også mange vil ha 100 kWh og sensitivitet for pris er nok ikke så stor når en bruker en mill vs 600-700! Tror nok 90 med 100 ytelse vil være rimelig konge for mange;) Jeg er der da jeg sliter med å lade til 100% uansett, jeg har alltid vært hyper forsiktig med tingene mine:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

duffus

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 12. august 2016, klokken 23:52
Sitat fra: duffus på fredag 12. august 2016, klokken 23:00
Lav dollar, 100 kWh og ap 2.0. Føler litt på å ha hentet ut en ny S for én uke siden..


Sent from my iPhone using Tapatalk

1. Kursen er vel omtrent der den skal være ift dagens prising.
2. 90kWh dekker vel antakelig behovet ditt greit?
3. AP 2.0 er nok fortsatt et stykke unna. Selv om speilhuset fremover er klargjort for 3 kameraer.

Nyt bilen :) Ingen andre produsenter er i nærheten av å levere det du kjører rundt i.

Takk :) Joda, jeg kunne ikke vært mer fornøyd, men det gir jo selvfølgelig en liten bismak at så store oppdateringer er rett rundt hjørnet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA