Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor mange kWh tilgjengelig på batteriet

Startet av o.b.lix, onsdag 05. oktober 2016, klokken 10:08

« forrige - neste »

overlay

Sitat fra: Muffinman på fredag 16. september 2016, klokken 08:59
De KAN nok gjøre det, men tviler på at de vil. De vil nok heller selge deg en ny bil enn å la deg oppgradere den gamle til overkommelig pris.

Er ikke det brudd på en EU regel om at reservedeler skal være tilgjengelig? (Om jeg husker rett)

Muffinman

Det blir nok tilgjengelig, men spørsmålet er til hvilken pris. Og det blir neppe mulig å bytte til batteri med høyere kapasitet, kun det samme.

Håper jeg tar feil.

SSK

#122
Ser ut som om 100 kWh kan bli den største batteripakken de lager.

https://twitter.com/elonmusk/status/776677760039133185
P85D

Muffinman

Og pakkene passer jo ikke om hverandre. Selv ikke nyere 85-pakker passer i eldre biler.

lunitiks

Sitat fra: Muffinman på fredag 16. september 2016, klokken 20:15
Og pakkene passer jo ikke om hverandre. Selv ikke nyere 85-pakker passer i eldre biler.

Hvor har du dette fra? Vet at det har vært snakk om formuleringer i delekatalog, men dette har jeg ikke sett at noen faktisk har komtrollert fysisk
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman

CM postet jo endringene fra delekatalogen og begrunnet det godt for lenge siden. Det tar jeg for god fisk.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Muffinman


Spinner

Sitat fra: SSK på fredag 16. september 2016, klokken 20:10
Ser ut som om 100 kWh kan bli den største batteripakken de lager.

https://twitter.com/elonmusk/status/776677760039133185
Regner med at dette enten var ironisk ment, eller gjeldene dagens generasjon S (og X)?

epsilone6

#129
Jeg tror at de planlegger å bruke den hardstappede 18650-pakken i P100D fremover og så levere de vanlige 100-variantene med 21-70-celler. Ser for meg at det kan være et problem å få ut så tåpelig mye effekt fra færre celler, uten at jeg egentlig har peiling.  :D

Ellers er det sånn halvveis bedriftsøkonomisk selvmord å drive med så mange revisjoner og versjoner som de har gjort på den korte tiden de har produsert Model S (og X). Det har sikkert vært en læringsprosess, og de har jo villet få ut det nyeste til kunden asap, men de må begynne å tenke lønnsomhet før eller senere. Nå for tiden konkurrerer de i grunn bare med seg selv, og det er ikke alltid like lønnsomt, så kan de heller eventuelt dytte ut en større versjon om et par-tre år når det faktisk finnes en konkurrent eller to å ta seriøst. Mulig det også må spares på batterier med tanke på Model 3, og sånn ellers har de mildt sagt mange andre prosjekter å henge fingrene i.

Jeg syns 100 kWh virker som en fornuftig størrelse å ta en pause på. En 100D ruller vel greit Trondheim - Oslo uten ladestopp? Med fare for å høres ut som en random entusiast med 24 kWh batteripakke: "det holder til 99% av min bruk"  ;D


SSK

Sitat fra: Sbr på fredag 16. september 2016, klokken 20:42
Sitat fra: SSK på fredag 16. september 2016, klokken 20:10
Ser ut som om 100 kWh kan bli den største batteripakken de lager.

https://twitter.com/elonmusk/status/776677760039133185
Regner med at dette enten var ironisk ment, eller gjeldene dagens generasjon S (og X)?

Mulig, tror ikke det. Vi nærmer oss grensen for hva man trenger med fortsatt SC utbygging.
Jeg er sikker på at vi aldri ser et større batteri enn 120 kWh i noen personbil.
P85D

turfsurf

Da tror jeg du glemmer behovet for campingvogn slepende...


--
turfsurf
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Tuxedo

Sitat fra: SSK på fredag 16. september 2016, klokken 22:30
Jeg er sikker på at vi aldri ser et større batteri enn 120 kWh i noen personbil.
Uhmmmh?

"There is no reason anyone would want a computer in their home."

Ken Olsen, founder of Digital Equipment Corporation, 1977
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

SSK

Så siden alle har flere PC'er hjemme i dag så tror du at alle i fremtiden vil ha behov for å kjøre 100 mil uten stopp?
Ingen snakker om hvor stor tank det er på ICE biler i dag pga. rask fylling og flust med bensinstasjoner.
Med raskere lading og flust med ladestasjoner blir nok ikke batteristørrelsen så viktig i fremtiden.
P85D

ChrML

Sitat fra: SSK på fredag 16. september 2016, klokken 23:28
Så siden alle har flere PC'er hjemme i dag så tror du at alle i fremtiden vil ha behov for å kjøre 100 mil uten stopp?
Ingen snakker om hvor stor tank det er på ICE biler i dag pga. rask fylling og flust med bensinstasjoner.
Med raskere lading og flust med ladestasjoner blir nok ikke batteristørrelsen så viktig i fremtiden.
Nei, men flere vil antagelig kjøre langt med campingvogn. Ikke at det er et stort problem, men jeg merker med min 85 at det er ved tur-retur det må planlegges i forhold til lading.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA