Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Nissan Leaf

Startet av Elinor, onsdag 03. november 2010, klokken 00:37

« forrige - neste »

Elinor

Heisann, ny Reva-eier her.

Kjører Revai fra Høvik til Oslo sentrum daglig, med svipptur innom barnehagen med to små.
Bilen kjøpte jeg av en som vant den, men ikke ville beholde. Så den er som ny, og jeg har hatt den i to uker.

Og så til spørsmålet; bremselyset på venstre side bak virker ikke. Hvordan skifter jeg dette? Har prøvd å skru opp "dekselet/glasset" (hva kalles det egentlig ..?), men fikk følelsen av at hele greia ville sprekke, så jeg feiga ut og la skrutrekkeren til side.  ???

Takknemlig for hjelp!

Kjører Reva Høvik-Oslo S - Høvik daglig.

Elinor

Svarer meg selv, jeg. Teknisk sjef hos Reva sier at det bare skal være å skru, og at pæren fåes kjøpt på bensinstasjon.
Kjører Reva Høvik-Oslo S - Høvik daglig.

hens

Ved skifte av lyspærer er det viktig å benytte riktig pære. Mange baklys har en kombinert 2-polet pære for baklys og bremselys.
Da er det viktig å sette inn riktig pære, og sette den riktig vei i holderen. Hvis ikke, kan det resultere i rare elektriske feil ved bilen.

En historie fra min tid som bilelektriker:
En kunde kom inn og klaget på at han av og til ikke fikk stoppet motoren før han gikk ut av bilen.
Jeg prøvde å provosere frem feilen, men fikk det ikke til, motoren stoppet hver gang for meg.
Så jeg gikk til formannen og sa at det ikke var noen feil på bilen.
"Har du kontrollert baklyspærene" sa han. Og ganske riktig, den ene baklyspæren var erstattet med en feil enpolet pære.  Når eieren satt i bilen med parklyset på, og benet på bremsepedalen, ville ikke bilen stoppe med tenningsnøkkelen fordi tenningen fikk strøm gjennom parklyset og over i bremselyset, tilbake via bremselysbryteren og til coilen. Når han gikk ut av bilen, slapp han bremsepedalen og brøt forbindelsen.....!
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Ken

Morsom Hens ;D

Kom gjerne med flere spørsmål Elinor. Vi må bygge opp mer kompetanse på Reva biler. Garanti tiden løper ut på noen av disse biler snart og hjemme mekking ruler.

G-wiz klubb i UK er en annen kilde for info om Reva. De har blitt populær i London. G-wiz = Reva
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA