Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tektyl?

Startet av OyvindPHEV, onsdag 05. oktober 2016, klokken 09:42

« forrige - neste »

OyvindPHEV

Da har jeg tilbakelagt en tur på 1060 km med henger. Halve turen med tom henger (360 kg) og hjemturen med last (totalt 1030 kg). Batteriet var fulladet før avreise hjemme. Ellers ingen lading eksternt.
Fylte tanken før avreise, og 3 ganger underveis
Noterte antall liter hver gang.
Kjørte med save-mode på turen med tom henger. Charge mode med lastet henger.
Kjørte IKKE økonomisk i det hele tatt.
Forbruk: 0,97 l/ mil.
Høres helt fantastisk ut, synes jeg.
Øyvind

MikaelØ

2016 Mitsubishi Outlander Instyle+ PHEV

nr1rayner

Er det bra..?
Ser i annen tråd at de beregner 0,7-0,75 uten henger/takboks på langkjøring..
Hadde forventet bedre tall av denne, men jeg er kanskje "bortskjemt" med diesel..
Har -05 Nissan X-trail 2.2 DCi, den ligger på ca 0,6 på langkjøring og 1,1-1,2 med campingvogn, men så er jo det også temmelig pen kjøring med max 80-90 km/t som regel.
Men på bykjøring, der PHEV-en skinner, ligger X-trailen på 0,8-1,1 litt etter årstid og hvem som kjører osv..

Velvel, apropos tilhenger har jeg et spørsmål ang PHEVen.
Før X-trailen hadde jeg en gen1 Sportage. På den var det lavserie, som gjorde den puslete 2,0TD motoren på 83hk ble så sterk at den tok laus i de bratteste bakker med 1-1,5 tonn henger på slep uten noe som helst problem (bare man fikk nok grep i underlaget selvsagt).
Lavserie savner jeg virkelig, å flytte på plass en tung henger/campingvogn i ulendt terreng uten lavserie er et sant mareritt, både for tålmodigheten, clutchen og starteren..

Så, til spørsmålet:
Outlander PHEV har vel el-motor både frem og bak, som vel gjør at den takler slike manøvre like lett/lettere enn hva biler med lavserie gjør?
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA