Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ting jeg lurer på.

Startet av turfsurf, onsdag 05. oktober 2016, klokken 08:29

« forrige - neste »

turfsurf

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

dainai


lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

turfsurf

Bestille 90 ja. Prisen øker vel med 100D. Så tenker på å bestille 90D med levering mai.


--
turfsurf
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

eha

2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

eha

http://cleantechnica.com/2016/06/24/tesla-model-x-power-model-s-secret-100-kwh-battery/

Sak fra juni. Det virker ikke som dette er det samme gamle "90 er en 100"-ryktet som vi har sett mye til tidligere.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

eha

2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Bjoris

#7
Kan bli at 90 blir SW justert 100 batteri for de som bestiller 90 og 90 utgaven stoppes, kan også være at de vil selge 90 og 100 parallelt slik de i dag gjør med 60 og 75, en må forvente at en da får alle fordeler med 100 som raskere lading, mer performance mv...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Amoss

Sitat fra: eha på fredag 12. august 2016, klokken 21:57
http://blog.kenteken.tv/2016/08/12/typeapproval-database-indicates-release-tesla-p100d/

Merker meg at rekkevidden er lik for alle utgaver av 100D som er listet opp der - 613km, mens 90D har to forskjellige rekkevidder - 557km og 509km (P-utgaver) - som stemmer med hva som står på DesignStudio for Model S. Betyr det at S P100D nå vil ha samme rekkevidde som S 100D?
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

eha

Sitat fra: bjoris på fredag 12. august 2016, klokken 22:04
Kan bli at 90 blir SW justert 100 batteri for de som bestiller 90 og 90 utgaven stoppes, kan også være at de vil selge 90 og 100 parallelt slik de i dag gjør med 60 og 75, en må forvente at en da får alle fordeler med 100 som raskere lading, mer performance mv...

Tja. Husk at DC/AC-inverteren også er avgjørende for performance. Vi kan nok vente enda mer kraft på P100D, men kanskje ikke på 100D?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Øyvind.h

#10
Basert på de tallene økes rekkevidden med ca 10%.
90D har ca 89kWh batteri.
100D vil da antakelig være et 98kWh batteri. Sånn ca :)

Prispåslag ca 50.000,- for å gå fra 90 til 100?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Elraptus

Tror det kan bli et brutalt verdifall på brukte mod X dersom det kommer 100-120 kw/h batterier kombinert med en eventuell styrking av kronen. Spesiellt for Performance varianten. Solgte min X av økonomiske årsaker men også fordi jeg synes 90 batteri gir for lav rekkevidde for en slik stor flott bil.

Leafy

Tror de som har bestilt X nå i det siste får 100 kWh batteri og at det kan sw oppdateres om man trenger ekstra rekkevidde utover det 90 kWh gir.
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

DanielB

Det tror jeg dessverre du har rett i, Elraptus. Nøyaktig samme årsak til at jeg kansellerte min tre år gamle reservasjon. Det er kjedelig å betale ca 8,8 kr/$ når den nå er nede på snuser på ~8,2 kr/$, altså rundt kr 50.000 "for mye" litt avhengig av konfig. Rekkevidden på X med 90-batteri blir nok i minste laget for folk som kjører mye motorvei i 110+ km/t. Med 100-batteri og forsovidt, men det hjelper ihvertfall.

eha

Det er to måter å ordne problemet med rekkevidden til Model X på:

- Større batterikapasitet
- Flere ladestasjoner

Selv om både 100- og 120-batterier ville vært fint (og begge er nok på vei før eller siden), så vil også tettheten av ladestasjoner hjelpe kraftig på. Hadde det vært like mange Super Chargers som bensinstasjoner i dag, så ville nok de fleste ha innfunnet seg med at 100 kWh holder i lange baner.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA