Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Trefasemotor vanlig for 230/400V ønskes kjøpt

Startet av haakong, tirsdag 02. november 2010, klokken 14:59

« forrige - neste »

haakong

Hei.
Jeg har fått fatt i en Palm og trenger en ODB kablel slik at jeg kan koble til utstyret. (Nikometer)
Kan noen gi meg tips om hvordan jeg går frem.

Haakon Grøgaard

Elmo

Sitat fra: janhelge på mandag 27. september 2010, klokken 18:35
Omtrent hvor mye koster Nikometer aktiveringskoden/interfacekabelen?
Sitat fra: El rayo på tirsdag 28. september 2010, klokken 14:09
Pris får du av Nikolay think@evmonitor.info
Tror jeg ga ca 1600,- for 1 1/2 år siden komplett med brukt Palm.
Sitat fra: El rayo på mandag 27. september 2010, klokken 09:09
Jeg har forsøkt å få tak i løs OBD-plugg fra alle tenkelige kilder (Elfa har ikke) men har ikke funnet noen som kan skaffe løse.
Sitat fra: Boogie på onsdag 29. september 2010, klokken 09:22
https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=44-508-10&toc=0
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Ken

Jeg skal sier det tydelig her. Vi som har kjøpt og har hjulpet Nikolay å utvikle Think EV monitor skal at alle kjøpe dette utstyret fra Nikolay selv.

Han har lagt i masse arbeid til å utvikle instrrumentet og fortjener å få noe tilbake.

PirateBay fri sone ;)
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Lynet

Og en annen sak er at det er i OBD-pluggen Nikolay har puttet inn diverse elektronikk som gjør at programmet virker  ;D
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Elmo

Må man ikke kjøpe aktiveringkode også ??
Sitat fra: Ken på søndag 26. september 2010, klokken 23:19
Software er ikke gratis og en aktivasjonskode må kjøpes for å få alle funksjoner.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

El rayo

#5
Ikke gjør dette vanskeligere enn det er. Aktiviseringskoden er inkludert i prisen når man kjøper OBD-kablen med innebygget interface fra Nikolay think@evmonitor.info.

Programmet lastes ned fra hjemmesiden http://www.evmonitor.info/ hvis du har Palm M505 eller M515 selv.
Fordelen med dette er at alle raskt kan få den nyeste versjonen og at man ikke behøver å sende inn Palm enheten for oppdatering.

Nikolay har lagt utrolig my tid i utviklingen av programmet og interfacen og har gjort dette tilgjengelig for oss til en rimelig pris. Oppfølging fra Nikolay er enestående.

Nikometeret gir opplysninger om laderens eller batteriets tilstand, avlest fra bilens egne følere. Man må selv reagere når en av verdiene går i rødt. Logge-funksjonen har jeg hatt mye nytte av. Før satt jeg med diagnoseinstrumentet FR-2000, blokk og blyant i åtte timer for å sjekke ladekurven. Nikometeret logger også verdiene under kjøring.

EV Monitor programmet bruker hele kapasiteten til Palm enheten for å kjøre programmet. Ikke bruk kalenderen, telefonlista eller andre programmer som er installert på Palm fra før. Største SD kort som Palm kan bruke er 1GB.

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Elmo

Noe av dette burde legges inn i teksten på elbilwiki El Rayo.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

haakong

Sitat fra: haakong på tirsdag 12. oktober 2010, klokken 14:02
Hei.
Jeg har fått fatt i en Palm og trenger en ODB kablel slik at jeg kan koble til utstyret. (Nikometer)
Kan noen gi meg tips om hvordan jeg går frem.

Haakon Grøgaard
Takk for all god informasjon. ODB kabel fra Nikolay er i hus. Software er registrert.
Så nå er det bare å logge.

Haakon Grøgaard.

Ludwig

sorry at jeg kommer in her (uten å banke på). har kjøpt kablene fra Nikolay men nå ble palmen jeg kjøpte på ebay liggende i tyskland. er det noen som har en liggende?
Nesøya, think 2001 USA, Leaf

Matheus

Folk, hva koster OBD kabelen. Har noen en liggende eller skal eg få den fra Nikolay?
Leaf 30 og Partner Teppe Electric, Ryobi batterigressklipper :)
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

think123

I'm also on the lookout for a nikometer cable. Or any other way of starting the maintenance charging. (and also to have the ability to read errors when the need arises)

I recently contacted Nikolay to buy a cable but he didn't have any left. He said he may do another batch sometime... perhaps if enough of us want one he will do it soon?


Suleman

Jeg tok også kontakt med Nicolay i februar. Han sa at han kanskje i fremtiden skal produsere, men hadde ingen planer om det akkurat nå.

Men umiddelbart er vi 3 som er interesseret. Det er helt sikkert fler?
Think 2002 siden 1/1-2015
(bor i Oslo, på Mortensrud)

EL-Erik

Jepp, jeg er også ute etter en slik kabel...

Har skaffet meg en Palm, og Ev monitor 1.5.1112 ligger allerede på den, men når jeg prøver å starte det kommer det opp "Error10: Subscript out of bounds."
Noen som vet hvorfor?
Jeg har 3 teorier;
a, manglende lisens
b, manglende kabel
c, feil på programvare
Kia Soul exclusive 2015
Think 2000 - Mer hobby enn kjøreglede :)

Matheus

På min Palm funka det greitt uten kabel eller lisens. Då er det feil med Palm eller med programvare. Er det noen på forum som sitt med den orginale kabelen? Vi kanskje kunne kopiere den siden det er ikkje mulig no å få tak i flere orginale kabler.
Leaf 30 og Partner Teppe Electric, Ryobi batterigressklipper :)
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

Caspar

Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA