Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

90.000.- for å oppgradere til nye typen batteri?

Startet av navelso, mandag 03. oktober 2016, klokken 11:59

« forrige - neste »

navelso

Dobbeltlader er ikke lenger tilgjengelig som valg når en bestiller bil, og det er kjempedyrt å få ettermontert. Det har vært kjempefint å ha ved flere tilfeller, men tror knappest jeg får noe ekstra ved bruktsalget ved å ha dobbeltlader.


Prøver her, erfaringmessig er det tidkrevende å få ordenlitge svar fra Tesla. Noen som vet?
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

Siggen

Ja det går, men laderen fra donorbil må være nyere enn H revisjon mener jeg. Men om din bil kun kunne oppgraderes til 16,5kw lader i konfiguratoren så er jeg usikker om det går.

Prismessig så er det vel så slue at det koster nesten det samme(Har ikke sjekket pris)


knut.aulie

Noobespørsmål
Kunne en ikke hatt enn ekstern dobbeltlader?
Tenker da på noe i likhet med boksen til J.Kirkebø.

Siggen


HKS

Er din nye S70D en "facelift" bil så går det ikke.

Model S med "facelift" har fått samme lader som er i Model X. Dette er en enkel 16,5 kW lader (3-fase 24A) som er software-begrenset til 11 kW (3-fase 16A) hvis ikke du betaler for oppgraderingen.

Er det en Model S uten "facelift" så kan dobbeltlader installeres, men jeg har forstått det slik at dette koster bortimot det samme som å kjøpe en ny dobbeltlader, da du trenger et nytt installasjonskit. Det er heller ikke bare å flytte over en slik lader, da de er koblet inn i bilen sitt kjølesystem...
Tesla Model S 90D

knut.aulie


navelso

Takk for svar.


Det er en facelift som leveres ganske snart ja. Er vel bedre å satse på chademo-adapter. Forskjellen mellom  og 16,5 kW syns jeg ikke forsvarer den ekstrakostnaden. Og prisen for å aktivere i etterkant er jo helt vill.
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

HKS

Sitat fra: navelso på torsdag 11. august 2016, klokken 13:55
Takk for svar.


Det er en facelift som leveres ganske snart ja. Er vel bedre å satse på chademo-adapter. Forskjellen mellom  og 16,5 kW syns jeg ikke forsvarer den ekstrakostnaden. Og prisen for å aktivere i etterkant er jo helt vill.
Hvis ikke du har fått bilen levert enda så er det ikke "etter levering"-prisen (20.300) som du skal betale.
Da skal prisen være 12.400

Men, om det er verdt det er et annet spørsmål, det spørs litt på hvilke lademuligheter og bruksmønster du har.
Tesla Model S 90D

navelso

Ja, jeg hadde nok kunnet få før-prisen om jeg hadde bedt om det nå før levering. Men jeg syns det også er for dyrt. Har hatt veldig god nytte av dobbeltladeren ved mange anledninger, aller mest første året, sjeldnere etter hvert som superchargerne har blitt flere. Da jeg kjøpte første bilen kostet det 9550 for dobbeltladeren, 100% ekstra kapasitet. Nå koster det 12400 for 50% ekstra effekt.


Syns dobbbeltlader/22kW burde vært standard på biler med så store batterier.
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA