Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor får man kjøpt rimelig ChaDeMo-ladekabel?

Startet av elektrolux, mandag 03. oktober 2016, klokken 10:39

« forrige - neste »

Kavorka

#15
Sitat fra: Siggen på fredag 12. august 2016, klokken 22:29
Sitat fra: Kavorka på torsdag 11. august 2016, klokken 12:53
Kan ikke se det er urimelig at de vil gå over den, ei heller at garanti frafaller.
Men hvorfor skal dem det? De har jo ikke kompetanse på slikt selv en gang og setter alt ut til RAC/Drammen Karrosseri. Bilen er jo typegodkjent hos SVV. Det er SVV ansvar å sjekke at oppbygningen er gjort forskriftsmessig og etter typegodkjenningen. Samt sjekke at utførende repratør er godkjent for slikt.  Har vært med å bygd opp diverse BMWer på samme måte og aldri opplevd slikt som dette.
At de setter ut karosseriarbeid er irrelevant. Det finnes andre som kan gjøre slikt, så hvorfor forlenge køene ved eget verksted. Tesla vil gjøre en sjekk av bilen før den kobles opp mot nettverket. Det kan jeg forstå når det har vært skader langs hele bilen, som gjorde at bilen ble rødmerket i systemet. Regner med det ikke er karosserideler som gjør at de vil sjekke før oppkobling til moderskipet. De kan ikke stole på at trafikkstasjoner har kunnskap til å finne kritiske feil på fx elektrisk anlegg.

stefse

Haha, han trodde han skulle få seg en billig Tesla, kjøpte et vrak og mekket den selv. Så fikk han ikke viljen sin og oppfører seg som en trassig unge.
Hva sier biltilsynet til dette? Den må vel vises der også for å få den godkjent. Kanskje bilen burde vært avskiltet... Tviler på at en bil uten varmeapparat er OK for dem?
Tesla Model3
VW eGolf - solgt

sylwester

Det er da slik at man må være lisensiert for å kjøpe slike vrak. Dvs. At han og vil være ansvarlig når bilen kommer på veien. Garantien gjelder på estiment som ikke ble berørt så i praksis har man en redusert garanti/reklamasjon.

Helt klart at det er best for deg å ha monopol, men det er absolutt ikke best for oss. Bedt for oss er det system der sikkerheten og konkurransen blir ivaretatt. Dvs. Han burde få mulighet til å aktivere hvis han hadde lov å kjøpe vraket.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Amoss

Sitat fra: stefse på søndag 14. august 2016, klokken 18:50
Så fikk han ikke viljen sin og oppfører seg som en trassig unge.

Joda, han fikk da viljen sin?  Bare at etter å ha brukt 100k på kjøpet, 50k på delebil, 50k i deler og mellom 100-150k i arbeidstid (totalt ca 300-350k) så ønsket han heller å ha bilen som en anti-Tesla reklame og komme i avisen enn å betale mellom 20k og 30k for å få den godkjent av Tesla til å kunne koble seg på nettet deres/laste ned ny og oppdatert SW. At Tesla ikke tar noe garanti-ansvar for en bil han har bygget opp igjen selv etter å ha vært vrakmeldt mener jeg er helt naturlig, men han har jo fortsatt reklamasjonsrett på det han ikke selv har gjort/"tuklet med".


"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA