Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ny 2017 Renault ZOE ZE 40

Startet av Ben, mandag 03. oktober 2016, klokken 05:25

« forrige - neste »

Ben

Elektrisk motor for elbåtprosjekt ønskes. Ca 2-3kW kontinuerlig. Helst med motorkontroller.
DC motor eller AC motor, alt av interesse, men bør helst være rimeligere enn å kjøpe nytt:-)

Bendik, 97148134

elektrolux

Har et par DC skivemotorer på 5-6 kW og 15 kW.

Søk på Lynks motor, eller Perm
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ben

Hei! Jeg finner ikke noen salgsannonse "Lynks motor" her på forumet. Eller hvor mente du jeg skulle søke?

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ben

Interessant motor siden den både harMen smalt "vindu" for høy virkningsgrad synes jeg. Krever perfekt utveksling.
Hva er prisen? Evt thinkdeler som delbetaling?

elektrolux

Har en ca 5 kW til 4000 kr, og en 15 kW til 8000 kr. Begge som nye. Må sjekke fabrikatet.  Har allerede garasjen full av Think deler.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ben

Ja sjekk gjerne modellnr! Da kan jeg unsersøke spesifikasjoner

Ben

Hvis den den ene av dem er en Perm 132 for 4000kr er jeg veldig interessert. Den motoren tror jeg er midt i blinken for båten!

elektrolux

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ben

Takk for info! Det var vanskelig å finne gode specs på den Eteken. Fikk tilfeldigvis vite at Perm-motoren ikke kan gå i "revers" (pga børstene). Kan det samme gjelde Eteken?
Lurer på om jeg heller skal finne meg en liten AC motor (kanskje Golden Motor 3kw, 72V)...

elektrolux

Perm motoren brukes jo i serieproduserte Cityel som kjører både framover og bakover, men kan tenke meg at børstene kan knekke i uheldige situasjoner. I så fall gjelder nok dette alle fabrikantene.

Fordelen med DC motor er at du kan slippe motorstyring. Lag heller en enkel måte å regulere spenningen ved serie/parallell koblinger av batteriet, eller ha dette som en nødløsning
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ben

I Cityel-saken kjører man jo bare veldig sakte bakover og ved lav effekt så da går det kanskje greit. I båten blir det bånn gass bakover når jeg legger til havn...
Jeg kan ikke se for meg å kjøre uten motorstyring. Jeg vil ha mulighet til å kjøre på mange forskjellige turtall. Ellers blir det for jalla;)

elektrolux

Hva med en PSA motor? Tung sak, men fremdeles DC.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ben

Psa motor, da mener du fra en Peugeot el.? Tror ikke jeg orker et nytt donor-prosjekt. Har nå brukt 2-3 år på å temme Thinkmotoren (men har enda ikke kontroll via siadis) og nå nettopp fant jeg ut at motorens virkningsgrad ved lav effekt (ca 2kw) er for lav. Lagde meg en enkel testbenk i kjelleren.
Satser på en løsning å bruke to motorer: Think-motoren kobler inn ved høy effekt, ellers kun en liten motor for marsjfart.

Ben

Har fått lært meg litt mer om dc-motorer. Noen motorer går det fint å la gå i begge retninger (feks agni/lynch)
Kan være etek-motoren din er egnet elektrolux, men jeg finner svært lite specs på den:-/
Hva slags type er den andre du har? Men den koster 8000kr?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA