Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Rekkevidde fulladet

Startet av Niggle, søndag 02. oktober 2016, klokken 08:46

« forrige - neste »

Niggle

Hei!

Jeg skal ta med min date på kjøretur i min Nissan Leaf. Noen som har tips til fine hurtigladerdestinasjoner for date. Må være i Oslo området eller innen en time unna. Gjerne med en cafe/restaurant el.lignende i nærheten  ;)

Ferry

Rustad Kafe på Sokna? Valdresporten ved Nes i Ådal?

xref

Sitat fra: Niggle på onsdag 10. august 2016, klokken 08:14
Hei!

Jeg skal ta med min date på kjøretur i min Nissan Leaf. Noen som har tips til fine hurtigladerdestinasjoner for date. Må være i Oslo området eller innen en time unna. Gjerne med en cafe/restaurant el.lignende i nærheten  ;)

Hvis du har iPhone kan du laste ned SparkMap. Da kan du lett finne ladestasjoner veldig enkelt. ;)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

oled

Hei!

Dette må du fortelle mer om. :) Har du tenkt å kjøre så langt du kommer på strøm for å så lade og spise?

jkirkebo

Sitat fra: Elmo på onsdag 10. august 2016, klokken 20:10
:) :) McDonalds på Berger eller Gardermoen ;) ;) 8)

McD kvalifiserer vel ikke til betegnelsen "restaurant" i mine øyne ;)

Hva med Roa? Hurtiglader utenfor Kiwi og det er en kort gåtur (100m) bort til kroa som serverer ganske hyggelig asiatisk mat: http://roakro.no/
Litt mer romantisk enn McD ihvertfall...
Avstanden er i underkant av 6 mil og det tar vel 50 minutter eller så å kjøre (stort sett 70 og 80-grense). Litt finere tur enn E6 også.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Elmo

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 10. august 2016, klokken 21:54
McD kvalifiserer vel ikke til betegnelsen "restaurant" i mine øyne ;)
Det var en spøk da ;) :-[
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.

Niggle

Sitat fra: oled på onsdag 10. august 2016, klokken 20:17
Hei!

Dette må du fortelle mer om. :) Har du tenkt å kjøre så langt du kommer på strøm for å så lade og spise?

Tenkte noe slikt ja, men må ikke nødvendigvis kjøre tom :)

Niggle

Takk for flotte forslag! Tenker meg mot på Nesodden. Hurtiglader på kiwi og kontakter på Nesoddtangen? Er vel noen spisesteder der og?  :)

svingen

ville ikke kjørt til ROA,der er det kun 1 lader og sist 3 gangene jeg brukte det virket ikke RFID leseren så har mått ringe til fotum,har og stått flere ganger i lade kø der :(
kommer opp en lader til så fort dem klarer og få mere strøm dit sier fortum :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

jkirkebo

Sitat fra: svingen på torsdag 11. august 2016, klokken 00:04
ville ikke kjørt til ROA,der er det kun 1 lader og sist 3 gangene jeg brukte det virket ikke RFID leseren så har mått ringe til fotum,har og stått flere ganger i lade kø der :(
kommer opp en lader til så fort dem klarer og få mere strøm dit sier fortum :)

Om det er en rimelig ny Leaf bør den klare tur/retur uten lading, det er ~120km. Rekker man ikke helt tilbake er det alltids Kiwi Hagan på veien.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Elmo

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 11. august 2016, klokken 03:46
Om det er en rimelig ny Leaf bør den klare tur/retur uten lading, det er ~120km. 
Men det var vel en hyggelig ladestund som var halve vitsen ?? eller  ??? ::)

fredag

Hei!

Marche Holmestrand / Grelland. Statoil/k-sirkel på nordgående side, Fortum og Arctic roads på sørgående side. God mat (til veikro å være) og glassbygg over veien gjør at man har fin utsikt til trafikken.

Drøbak, feks Skipperstuen. Riktignok litt vei å gå til nærmeste hurtiglader. Men også saktelademuligheter her. (Husk type2-kabel)

Moss?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

automat

Sitat fra: fredag på torsdag 11. august 2016, klokken 17:55

Drøbak, feks Skipperstuen. Riktignok litt vei å gå til nærmeste hurtiglader. Men også saktelademuligheter her. (Husk type2-kabel)

Hurtigladeren i Drøbak ligger ca30 min å gå fra Skipperstuen. Dvs at når man har kommet halvveis, så må man snu og gå opp igjen for å koble fra den ferdigladede bilen. Type2-laderne står på Seiersten ca 20 min fra Skipperstuen. Men 5 min unna, på Bankløkka, er det 2 vanlige ladeplasser (mye opptatt).

Hvis man er på veikronivå så har man også Langebru ved Hokksund, hvor det er Chademo-lader.
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

Ferry

I løpet av høsten kommer det hurtiglader på Bagn, som en del av utbyggingen E-16 Sandvika - Bergen. Da er Valdres Mathus et ypperlig sted å stoppe! Det som engang var var ei middels veikro er blitt ei perle av et spisested. De er ut over det normale bra! De har stor fokus på lokale råvarer, og kan fortelle deg hvilken gård maten kommer fra. Pluss i margen for meny på dialekt, "småsvøltin" "rummesteikt aure" :) Kortreist fornybar strøm får du fra kraftverket 200 m unna.

https://no.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g6592332-d4276425-Reviews-Valdres_Mathus-Bagn_Sor_Aurdal_Municipality_Oppland_Eastern_Norway.html

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA