Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Leaf batterier - degenerering sammenlignet med andre elbiler

Startet av Håvard, lørdag 01. oktober 2016, klokken 22:30

« forrige - neste »

Håvard

Min ex-samboers Think 2008-modell vil ikke la seg lade lengre, og står tom for strøm hos Mekonomen på Askøy. Hun har tidligere hatt problemer med 12 V-batteriet på bilen, men iflg. verkstedet er det byttet uten at det har gjort noen forskjell. Jeg vet ikke... bilen ble tross alt kjørt til verkstedet, og gikk fint for et par mnd. siden. Unntaket er en liten ulyd i gearkassen + at lampen for airbag ikke lar seg slukke. Ellers er bilen grei – mener jeg da (minus for defekt varmeapparat). Den er gått i underkant av 70.000 km. Har foldetak, ny frontrute og DAB-radio.

Er det noen handy mekkere på forum her, så kan de overta bilen vederlagsfritt mot henting. Bedre at noen andre kan ha glede av den som delebil, enn at den skal havne på skroter'n.

Ta kontakt på PM.

Har kjørt elbil siden 2003. Har hatt 2002-modell Think City. Oppgraderte til en 2008-modell Think i 2008. Kjørte frem til mars 2019 en Ampera-e, men har nå gått over til Tesla Modell 3.

Warlock

#1
At airbaglampa ikke lyser er fordi noe i RAC-boksen er gåent. Det koster noen få lapper å fikse, men her kan vel BauDemo svare mer presist da det er han som selger ny dippedutt...

Dersom bilen har stått uten strøm en god stund tar det glatt noen titalls timer for å varme opp batteriet før det i det hele tatt begynner å ta til seg ladning, ha tålmodighet her. 12V må selvsakt funke først....

Gearkassen vil leve lenge om man nå er smart å skifter olje på den. dette er ikke vanskelig eller dyrt å gjøre selv (og sikkert ikke dyrt å få gjort hos en bilmekaniker heller)

Håvard

Sitat fra: Warlock på onsdag 10. august 2016, klokken 19:26
At airbaglampa ikke lyser er fordi noe i RAC-boksen er gåent. Det koster noen få lapper å fikse, men her kan vel BauDemo svare mer presist da det er han som selger ny dippedutt...

Dersom bilen har stått uten strøm en god stund tar det glatt noen titalls timer for å varme opp batteriet før det i det hele tatt begynner å ta til seg ladning, ha tålmodighet her. 12V må selvsakt funke først....

Gearkassen vil leve lenge om man nå er smart å skifter olje på den. dette er ikke vanskelig eller dyrt å gjøre selv (og sikkert ikke dyrt å få gjort hos en bilmekaniker heller)

Jeg tror òg det er relativt greit for en med peil og tid, å få denne på veien igjen. Men hun har hverket tid, eller peiling til å fixe den, og ønsker nå å kvitte seg med bilen. Bilen har vært i hennes eie siden ny, og har gjort en god jobb så langt, men nå er den altså klar for en ny eier :) Et godt tilbud med andre ord.
Har kjørt elbil siden 2003. Har hatt 2002-modell Think City. Oppgraderte til en 2008-modell Think i 2008. Kjørte frem til mars 2019 en Ampera-e, men har nå gått over til Tesla Modell 3.

Go-carter

TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Håvard

Sitat fra: Håvard på tirsdag 09. august 2016, klokken 22:35
Min ex-samboers Think 2008-modell vil ikke la seg lade lengre, og står tom for strøm hos Mekonomen på Askøy. Hun har tidligere hatt problemer med 12 V-batteriet på bilen, men iflg. verkstedet er det byttet uten at det har gjort noen forskjell. Jeg vet ikke... bilen ble tross alt kjørt til verkstedet, og gikk fint for et par mnd. siden. Unntaket er en liten ulyd i gearkassen + at lampen for airbag ikke lar seg slukke. Ellers er bilen grei – mener jeg da (minus for defekt varmeapparat). Den er gått i underkant av 70.000 km. Har foldetak, ny frontrute og DAB-radio.

Er det noen handy mekkere på forum her, så kan de overta bilen vederlagsfritt mot henting. Bedre at noen andre kan ha glede av den som delebil, enn at den skal havne på skroter'n.

Ta kontakt på PM.

Da er bilen hentet, og alle er (forhåpentligvis) fornøyde :)
Har kjørt elbil siden 2003. Har hatt 2002-modell Think City. Oppgraderte til en 2008-modell Think i 2008. Kjørte frem til mars 2019 en Ampera-e, men har nå gått over til Tesla Modell 3.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA