Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Toyota RAV4 EV

Startet av terje.leiros, lørdag 01. oktober 2016, klokken 17:46

« forrige - neste »

knut3448

Skulle jeg handlet elbil nå hadde jeg valgt billigst mulig bil for å begrense verditapet, 2012/13 Leaf f.eks. Det kan være fornuftig å handle ny 30kWh bil nå om man er sikker på at man ikke kommer til å bytte den ut på "mange" år.

36kWh eGolf kan vel uansett ikke bestilles før okt/nov, og da burde nyhetene fra Paris-messa være sluppet. Jeg tror det kan komme håndfaste nyheter der og det vil være litt lettere å avgjøre om man skal vente eller bestille 36kWh Golf. Akkurat nå tror jeg er riktig tidspunkt å avvente, om man kan.

Electrix

Dersom du ikke har elbil nå, og uansett skal ha to biler så er nok det sikreste med tanke på verdifall å kjøpe en brukt Leaf som du får rett over 100 000 idag, forutsatt at denne kan oppfylle dine behov som nr2 bil senere når du kjøper en elbil med lang rekkevidde i tillegg. Når vi kjøper en bil med lengre rekkevidde blir det ikke 2012 leafen som blir solgt, da er det diesel-stasjonsvogna som ryker.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

john

Ikke gjlr noe som er dyrt, du kan risikere å ha det gøy..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA