Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 500 km NEDC

Startet av Muraren, fredag 30. september 2016, klokken 15:42

« forrige - neste »

svingen

#15
Finnes en del info om defa hvis du søker,vedrørende overgang send mail til elbilhjelpen så lager nok de en overgang til deg. Sliper du 2 frakt/porto men du får nok bare lada på 8a hvis ikke de har noe "lurt" til deg. Er jo ran den prisen her http://www.nofuel.no/Produkt/greenup-220v-kontakt-#product
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Muraren

Søkte litt på forumet nå og fikk lest meg opp litt. Ser at det kommer til å bli nødvendig med en Defa før vinteren melder sin adkomst... ::)

Prisen på det stikket var jo over hinsides fornuft..... :o Det var som du skrev, ran, men med en liten kilevink ;D
14 mod Z-zero,

TB

Sitat fra: Muraren på mandag 08. august 2016, klokken 22:57
Er også inne på tanken med å montere DEFA Warm up pakke i bilen.... Er det noe her inne på forumet som har montert dette selv?
Har montert Defa vifte på min C-Zero. Det var rimelig enkelt, laga hol igjennom hjulbogen på høgre side bak, der er eit deksel. La kabel fram til passasjersetet i listene som går ved døra. Det var grei plass her, ikkje noko stort problem å føre fram kabelen.

Fordelen er at Defa kontakten no er bak på høgre side, dvs, samme stad som ladepluggen. Har sett fleire som har fått montert ladepluggen framme, som på ein fosil bil. Upraktisk når ladepluggen er på høgre side bak.

Skal være eigen tråd, med biler av montering her på forum...
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

TB

Sitat fra: Muraren på mandag 08. august 2016, klokken 23:48
Prisen på det stikket var jo over hinsides fornuft..... :o Det var som du skrev, ran, men med en liten kilevink ;D
Eit godt tips er å ein "fastmontert" ladekabel. Eg kunne ikkje tenkt meg å ta kabelen inn/ut av bilen - kabelen heng klar, kobler til i bilen - ferdig. I bilen har eg ein kabel som ligg fast - den er alltid der.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

SUNPWRD

Sitat fra: Muraren på mandag 08. august 2016, klokken 22:57
Er også inne på tanken med å montere DEFA Warm up pakke i bilen.... Er det noe her inne på forumet som har montert dette selv?

Jeg har DEFA kupevifte i bagasjerommet. Blåser fremover. Andre varmeelementer blir vanskelig..
Festa kontakten i det svarte feltet bak ved høyre refleks, og stikkontakten på lokket på høyre siden i bagasjerommet og viften på C stolpen. Funker bra...
Tesla S75D - Obsidian, AP2, FSD, pano, skinn, 21" staggered turbin, premium, lyd, cold weather

Konebil: Kia Soul EV 2016
2kWp solceller på taket
Ex: Citroën C-Zero 2014 (50 00 km på 3 år)

nr1rayner

Sitat fra: bobakka på mandag 08. august 2016, klokken 21:34
Hva bør man egentlig lade med hjemme? Jeg har en kabel som jeg kan stille mellom 8, 10 og 16A. Jeg har stort sett ladet med 10A, men i en annen tråd står det noe om at lav ladestrøm (og lang ladetid) sliter mer på batteriet. Høy ladestrøm sliter på ledningsnettet og ladekabel.
Jeg har nå gått over til å lade med 16A hjemme.
Jeg merker at ladekabel går varm, men har ikke sett merker eller slitasje på selve stikket.
De sier så ja, men vet ikke hvor mye det er snakk om..
Men, hva frykter du mest, kortere rekkevidde eller nedbrent garasje?
Slitasjen kommer, bare se på offentlig ladepunkt med schuko. Selve kabelen skal ikke bli varm, men pinnene blir nok varme.
Etterhvert som schuko blir mer slitt får du mer og mer varmgang.
Skal du lade i max 1 time er vel 16A ok, men ikke lovlig.
Skal du stå lengre, max 10A. Har du uansett ikke behov for raskere lading enn 10A så hold deg til det.
Eller få montert en CEE-stikk og lad med 16A hele tiden  ;)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

65lars

Interessant lesing, lenker og det hele, takk.
(Elsker fremdeles min lille Zero)
Gleder meg til vinteren, selv om jeg foreløpig ikke har planer om å kjøpe en Defa varmer, siden kjører kun korte avstander, og ellers har vintertøy... :)

Det lille magnet trikset jeg etterhvert lærte her, på en 1-fase 8-14amp kladd, virker jo som en drøm.  Hjemme, på jobb, og hvor jeg nå besøker.  Ladet opp bilen fra nesten tom til "full" på 3,5 timer, siste stedet jeg var.  Sjekker kladd og kontakter i alle ender under lading, og ikke et hint av "varme" - noe sted.
Takker MrZero - og alle andre, for hjelpen!

Mht. til nøkkel til ladebokser, fikk jeg jo automatiske et gratis medlemskap i elbil.no, da jeg kjøpte bilen, 15 modell, fra forhandler. Meldte meg inn i Fortum, også gratis, som sendte meg en "auto-ladebrikke" til deres ladebokser, samt nøkkel til alle ladebokser. 
Hittil har jeg brukt kun kr. 25 på hurtiglading.
:D
Trilling, bestilt KIA

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA