Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Utstyrspakker Chevrolet Bolt

Startet av Andey83, torsdag 29. september 2016, klokken 09:24

« forrige - neste »

Andey83

Hei, uten at jeg har lyst å teste når bilen faktisk stopper; er det en "reservetank" etter bilen sier den er tom, eller er det bom stans?

En annen ting, etter service denne uken får jeg fantastiske estimat på rekkevidde; i dag er kapasiteten på 78% og bilen estimerer 135 kilometer rekkevidde igjen. Har dette noe med se oppdatering å gjøre? Fullader jeg betyr det en rekkevidde på bortimot 180 kilometer..

Klykken

Rekkevidde kommer jo helt an på topografi, hastighet, vær, trafikk osv. Bilen vet ikke hvor  du skal og hvor travelt du har der, så feks 180km opp et fjell går naturlig nok ikke.

Indikatoren er kun en indikator. Mener en testet hvor lenge han kunne kjørepå ---km tidligere (par år siden, kanskje), og da var det snakk om et par kilometer mener jeg. Det står aldri 0km, bare tre streker.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

thorerik

Har selv kjørt den tom for strøm, det som skjer når det nærmer seg slutten er at kraftindikatoren beveger seg nedover til du ikke har mer kraft igjen og bilen ruller til stopp. Er ganske bra estimert mot slutten.

cj

Sitat fra: thorerik på lørdag 06. august 2016, klokken 11:09
Har selv kjørt den tom for strøm, det som skjer når det nærmer seg slutten er at kraftindikatoren beveger seg nedover til du ikke har mer kraft igjen og bilen ruller til stopp. Er ganske bra estimert mot slutten.

Mener du "kraftindikatoren", nede til venstre, som ser ut som et batteri?
Isåfall, har du erfaring med hvor mange ekstra km du har etter at rekkeviddeindikatoren viser 0?

Touring

Datteren min ble stående 200 meter hjemmefra. Var 1 km igjen på tanken når hun skulle 'bare' kjøre fra Bjølsen til Tåsen (litt over en km). Så tror det er tomt når det står det er tomt ja :-)

JorgenM

Jeg har gått tom 1 gang, altså at det sto 0 km igjen. Da var det 4 km igjen hjem og det gikk uten problemer. Bilen ble litt tregere og varme hadde jeg allerede koblet ut.

Dette var på "gammel" software, mulig dagens versjon oppfører seg anderledes.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA