Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Pressebilder Bolt EV/Ampera-E

Startet av Bjoris, torsdag 29. september 2016, klokken 00:54

« forrige - neste »

Bjoris

Noen som vet? Testet X igjen i dag og ble mer komfortabel med bilen, den er jo helt rå også og jeg er litt der at jeg svelger både mindre rekkevidde og særtrekk som kanskje ikke er like praktiske:) Det er mye uavklart, blant annet hvordan dørene fungere uten premiumpakken, en selger sier at de ikke lukker seg når du trår på bremsen, en annen sier at de lukker seg da... Det må jo i det minste åpne opp ett stykke siden du ikke har noe å dra i slik at motorene er der? Noe som vet, har sett video på nettet av dette?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

eha

De har jo ingen håndtak. Så ja, de er motoriserte i alle utgaver. Det er bare "butler mode" du går glipp av, noe jeg antakelig hadde deaktivert etter en stund uansett.

Savner selv en video på dette. Jeg er litt usikker på om den lukker seg automatisk når du trykker på bremsen uten premiumpakken, men jeg tror at man får selv dette uten premium.

Edit: Du vil uansett kunne åpne og lukke frontdørene fra LCD-skjermen, og ja, de har sensorer uten premium :)
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Ellemelle

..og hvis det etterhvert viser seg at dagens løsning er for dårlig, så vil de kunne fikse dette i en software-update (det er salgshemmende hvis youtube flommer over av folk som fikler med noe så banalt som å åpne/lukke dører)

Bjoris

Ja, jeg er ikke så opptatt av dette, men liker jo å vite hva jeg kjøper:) Samme med batteriet, det er ingen som pt vet hvor mange kWh som er gjort tilgjengelig på 60 batteriet. Tesla er truende til å sjonglere med det frå 55 til 65 kWh... Ikke helt uvesentlig info før du legger 750 på bordet...

eha

Jeg tror ikke disse folkene har premium, og i denne videoen demonstrerer de hvordan frontdørene både er motoriserte, og at førerdøra lukkes når bremsepedalen trykkes inn:

De har iallfall seter uten perforering.

Edit: Ser at de har en del andre options i USA. F.eks. kan man bestille aktiv spoiler uten Performance. Så jeg er ennå ikke sikker på om disse folkene har premium eller ei... Noen som klarer å finne det ut?  :o
2017 Tesla Model X 90D

Bjoris

Har sett litt på videoene deres og ser at bilen deres ikke har alcantara på dash så da er det vel uten premium?

eha

Sitat fra: bjoris på fredag 05. august 2016, klokken 23:48
Har sett litt på videoene deres og ser at bilen deres ikke har alcantara på dash så da er det vel uten premium?

Ja jeg slet litt med å se dette, men ja, du har nok rett. Ikke alcantara på dash, ikke perforert, og de har aldri nevnt bioweapon defense i noen av videoene så langt. Så da regner jeg med at bremsepedal lukker døra selv uten premium.

Jeg har uansett bestilt uten premium og med delskinn, så 60K for en bremsepedal er ikke verdt det for mitt vedkommende  ;)
2017 Tesla Model X 90D

Bjoris

Veldig spes denne pakken på X, 38.000 for stort sett bare fjas, i mine øyne, Sen sin er nesten halv pris OG du får da el bakluke som allerede er med på X:)

Bjoris

Selger i dag mente sort tak fortsatt var alcantara uten premiumpakke, men det tviler jeg på, noen som vet det? Skal se litt på Like Tesla... (Hvor finner en så pene damer som er bilinteressert forresten;)

eha

Tviler også på det...

Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 Tesla Model X 90D

Epleskreller

En praktisk ting man får med premiumpakken er dobbeltklikk på taket på nøkkelen og førerdøra åpnes. Fin funksjon for de som ikke liker automatisk åpning..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

eha

Det er fullt mulig å åpne førerdøra fra fob-en uten premium, så klart. Er vel neppe noen forskjell her?

Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 Tesla Model X 90D

noGas

Etter å ha saumfart tmc, tror jeg dørene fungerer likt unntatt butler og dobbelt klikk på fob.

eha

Alle dørene kan åpnes fra fob også uten premium. Du dobbeltklikker på selve døra på fob-en (ikke toppen av fob-en) for åpning av ønsket dør. At du ikke kan dobbeltklikke på taket i tillegg, er vel neppe noe hinder?

Men vær obs når dere ser videoer på nettet, det har nemlig skjedd minst én oppdatering av fob-oppførselen til X, så ... :)
2017 Tesla Model X 90D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA