Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model X vs. Kong vinter

Startet av tahustvedt, onsdag 28. september 2016, klokken 21:21

« forrige - neste »

tahustvedt

Tror ikke jeg har postet om velomobilen min her før. Det er min første velomobil, laget for å erstatte bil på korte turer året rundt med dårlige gang- og sykkelveger. Jeg skal bygge ny nå med bedre ytelse men mindre plass.

Tung! Rundt 70 kg.
Normal velomobillengde, ca 2840 mm.
Kryssfinér og aluminium.
Lett å  sette seg inn og komme seg ut.
Ca 80 mm vandring på alle hjul for å takle gang - og terrengsykkelveger.
100 W solceller for lading på tur.
Bafang BBS02 250 W fra norsk importør. www.ebikekit.no
37 V 12 Ah lipo-batteri.

aurba

Kul :) Gleder meg til å se neste neste modell av denne, kanskje med prosjekttråd også.....
Think City 2010, Lithium

tahustvedt

#2
Den nye velomobilen ser lovende ut i CFD-simulering. 136 W ved 40 km/t. Den gamle trenger 340 W ved 40 km/t.

Den skal være enkel å bygge, for jeg gidder ikke lage støpeform.

elektrolux

Imponerende bygg!

Super enkel og funksjonell design som grenser mot fin.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

tahustvedt

Jeg liker formen og proporsjonene nå.

tahustvedt


tahustvedt

Differensial. Testversjon i plast. Skal lage den i aluminium. Tannhjulene er reservedeler til vinkelsliper. Koster 80 kr for et stort og et lite tannhjul. Jeg kjøpte fire sett. Fire småtannhjul burde tåle dreiemomentet.

elektrolux

Imponerende!

Men er det stiv aksling, eller har du et ledd mellom diff og hjul?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

tahustvedt

Ledd og teleskopaksling. Muligens T-bone-ledd i innerste enden for å fungere både som teleskop og ledd i samme del

PerBear

Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

tahustvedt

Nei, tre, men drift på fremhjulene. Da slipper jeg rulle motstanden i trinser, og kan ha normal kjedelengde.

elbikefun

Et veldig interessant prosjekt :-)

Lykke til ! ! !
-Elsykkel
-Sykkel-varehenger med motor og batteripakke

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA