Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Firmware v8.0

Startet av Kafk4, onsdag 28. september 2016, klokken 16:10

« forrige - neste »

Kafk4

Er det noen her som har målt det faktiske strømforbruket når du lader hjemme?
Tenker da at man ser i LeafSpy før ladingen starter hvor mange kW som er igjen på batteriet og etter ladingen er ferdig. Samtidig så har du en måler før ladekabelen som viser hvor mye strøm den har trukket.

Er interessert i å finne ut hvor mye svinn som går med under lading. Regner med at hvis du får inn 14kW på batteriet under en lading at du har trukket mer enn dette fra huset.

nr1rayner

Det heter seg vel ca 10% tap i lading.
Jeg gjorde et forsøk på det, egen tråd men husker ikke hva den heter..
Det er avvik i alle ledd, så nesten umulig å konkludere med noe konkret tall..

Edit:
Her er tråden
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,22882.msg386446.html#msg386446
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

leafnor

På svenske El-bilforumet er det en som mener:
Tror 84% verkningsgrad är normalt vid 10A laddning och ca 88% vid 16A laddning.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

Eureka

2013 Japan Leaf bygget Oppama plant
2019 Evalia 40 kW 7 seter

leafnor

Sitat fra: Eureka på fredag 05. august 2016, klokken 21:05
Ved 6A???. Lader mye 6A
Skulle tippe lavere enn for 10A, og om svensken har rett så tett over 80%.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA