Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ting jeg lurer på.

Startet av LASOL, onsdag 28. september 2016, klokken 08:00

« forrige - neste »

LASOL

Jeg skal montere takstativ for første gang. Men jeg klarer ikke å få opp plastdekselene på taket. Jeg benner som bare det i ytterkanten men de vil ikke opp. Er det noen form for låsing på de?
S 85d ap1 oktober 2015

petersv

LASOL

Bil fra november 2015 klarer ikke å finne et ord om hvordan åpne disse i manualen.
S 85d ap1 oktober 2015

petersv

Dette er instruksjon for gammel type. Ny type har jeg ikke erfaring med.

Øyvind.h

Slik ser dekselet ut åpent. Mulig du forsøker feil vei? Bruk noe lite og flatt for å bende opp om du ikke tar det med neglene.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

LASOL

Kan se ut som om jeg har bent feil vei. På video så det ut som de var hengslet inn mot soltak og skulle åpnes fra ytterkant, men det du viser er jo motsatt. At de skal åpnes innenfra.. gjør nytt forsøk i formiddag.
S 85d ap1 oktober 2015

LASOL

Sitat fra: LASOL på fredag 05. august 2016, klokken 07:50
Kan se ut som om jeg har bent feil vei. På video så det ut som de var hengslet inn mot soltak og skulle åpnes fra ytterkant, men det du viser er jo motsatt. At de skal åpnes innenfra.. gjør nytt forsøk i formiddag.

Takk for svar og bilde Øyvind.h. Det var enkelt å få de opp når jeg åpnet de fra innsiden. Rart ikke Tesla har lagt ut informasjon om at de på et eller annet tidspunkt endret hengslingen slik at de skal åpnes innenfra og ikke utenfra.
Godt jeg ikke bendte mer enn jeg gjorde i går kveld..
S 85d ap1 oktober 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA