Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Car Net

Startet av Ladefabrikken, tirsdag 27. september 2016, klokken 20:20

« forrige - neste »

Ladefabrikken

Vi er stolte av å kunne tilby den helt ny kvalitetskabelen Jazzy2Go™ på det norske markedet.

Jazzy2Go™ er en kabel som holder mye høyere kvalitet en de vanlige Kina kablene som selges i Norge.
Alle kablene blir levert med ladebag og 2 stk mikrofibervotter for rengjøring etter bruk.

http://www.ladefabrikken.no/Jazzy2Go_Type_1_til_Type_2_Ladekabel_20A/p3060772_16274186.aspx
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

elektrolux

Hvordan definerer du "mye høyere kvalitet" ?

Vi har de siste 3 årene solgt hundrevis av vanlig kvalitets kabler til hyggeligere og hyggeligere priser og uten en eneste reklamasjon*
( *Bortsett fra bøyd utløserarm som lett kan bøyes tilbake )

Selvfølgelig fint om disse er enda bedre, men tviler på det så lenge disse også har sitt opphav i det gyldne land:

http://eyocar.com/products/

Sitat fra: 2EL på torsdag 04. august 2016, klokken 14:33
Vi er stolte av å kunne tilby den helt ny kvalitetskabelen Jazzy2Go™ på det norske markedet.

Jazzy2Go™ er en kabel som holder mye høyere kvalitet en de vanlige Kina kablene som selges i Norge.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ladefabrikken

Jeg synes Elbilhjelpen operer utrolig useriøs og bør heller holde seg til sine egene produkter en å sverte andre som driver seriøst.
Vi selger begge typer kabler og vet hva vi snakker om. Ja de andre kablen fungerer også men har langt ifra den samme kvaliteten.

Her er forklaring på horfor dette er en kabel med mye høyer kvalitet.
Kabelen er utviklet med tanke på lang levetid derfor er støpslene helstøpte i brannsikkert material og epoxyfylt for ekstrem holdbarhet. Jazzy2Go™ er den engeste ladekabelen på markedet som har avlastningen fra enden av støpselet for å forhindre skade/knekk på ladekabelen. Håndtaket er designet for ekstra godt grep når du bruker kabelen.

Alle ladekablene fra Jazzy2Go™ produseres med kvalitetskomponenter som har ekstra lang levetid. Med høyere kvalitet på kabelen får man en ladekabel som vil holde seg myk selv under Norske vinterdager og gjøre jobben med å kveile opp kabelen enklere.

1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Mazzbot

2EL ikke noe galt med dine kabler men de gullfargede kabelene kan du sikkert ta med til Dubai ^^ samme kabler sikkert , men litt jålete .

Du og elbilhjelpen kan krangle et annet sted .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Olehamsem

Mazzbot, Selvom du ikke ser behovet for kvalitetsprodukter så er det mange andre som verdsetter det!
Lykke til med Lanseringen 2EL, når jeg trenger ny kabel vil jeg vurdere Jazzy2go!

Forøvrig så syns jeg det er litt smålig å rakke ned på sine konkurrenter, er det ikke bedre å fremme sin egen sak fremfor å rakke ned på andres? minner meg litt om valgkampanjen i USA..:)

elektrolux

#5
Satt langt inne å kommentere denne kabelen,  men når hele innlegget går ut på å opphøye en kabel som ikke er testet på bekostning av anerkjente produkter og på toppen av det hele hintes om mindreverdige Kina kabler når også disse har sitt opphav i Kina mener jeg publikum bør bli informert.

Som en av de eldste og største leverandører på det norske markedet har vi sett gode og dårlige produkter,  og har aldri framhevet våre på bekostning av andre.

Vår erfaring med avlastning i enden er at den utsatte bøyen bare forskyves noe. Uansett er dette et problem vi heller ikke har opplevd på kablene våre, men kjenner problemet fra div. originale mode 2 kabler.

Eneste egenskapen Kina kablene har i forhold til mer påkostede kabler er noe strammere koblinger.  Med mindre disse kablene henter sine koblinger fra annen produsent enn de øvrige Kinesiske er nok også disse noe strammere å sette inn og dra ut av ladestasjon / bil.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

trykkertor

Jeg ser ikke helt hva electrolux har gjort "feil" her.
Det kommer en påstand om kabler som er bedre/høyere kvalitet. Uten å skrive hva som er bedre.
Han stiller et spørsmål om hva med disse kablene som er av bedre/høyere kvalitet.

Samtidig er jeg enig, jeg fikk inntrykk av at dette var kabler som ikke var produsert i Kina, og det viser seg at de er også produsert i Kina.

Så på bakgrunn av electrolux sitt spørsmål, og svaret han fikk, ble jeg en del klokere både på Jazzy2Go og andre kabler i markedet.

Det jeg har lært er at kabler generelt har meget få reklamasjoner og holder bra.
Jazzy2Go har noen punkter hvor de er forbedret utover andre kabler.
Så er det bare å gjøre seg opp en mening hvilken kabel en vil gå for.
Og for meg virker det til at begge to selger kabler som tåler jobben, og forhåpentligvis har lite feil.
(Nå skriver jeg forhåpentligvis, for Jazzy2Go kan vel regnes som "nye" i norske markedet, så vi har ikke noen års erfaring på hvordan de klarer seg over tid. Men hvis de har alle egenskapene til eksisterendekabler, og noen bedre egenskaper utover det. Så vil jeg tro de holder minst like godt.)

Ladefabrikken

Vi selger begge typer kabler og kan si med sikkerhet at Jazzy2Go er en kabel med mye høyere kvalitet. Det har noe med valg av materialbruk til kontaktene og kabelen å gjøre. Ja den blir produsert i Kina men den er utviklet av et Nederlandsk selskap som har utviklet kablen etter Europeisk standar. Den vanlige Kina kabelen er utviklet i Kina etter Kinesisk standar og der har de mye lavere standar på material bruk. Hvor den er produsert har ingen ting med saken å gjøre.

Man vet jo at man får den kvaliteten man betaler for. Vi går ikke inn på Elbilhjelpen sin annonser for å kritisere/sverte hans produkter. Hvis det er noe Elbilhjelpen er uenig med oss om så kan han kontakte oss på tlf eller mail så kan vi ta en prat om det.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

trykkertor

Jeg synes ikke nødvendigvis electrolux svertet kablene. Han stilte noen spørsmål om hva som gjorde dem bedre.
Og da de spørsmålene ble besvart, kom det frem hva som var bedre.
Jeg forstår at hvis en leser spørsmålet hans med "piggene ute", og i "verste mening". Så kan det tolkes som sverting. Men objektivt sett synes jeg ikke det er det.

Finnes Jazzy2Go kablene i en litt mer "diskret" farge?
Tenker da på sort kabel og koblingspunkter i hvit, sort, blå eller nøytral enkel farge.

Ladefabrikken

Jazzy2go kommer bare i denne en fargen. Den kommer også som spiralkabel hvis noen er interessert i det.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA