Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hvorfor forskjell på antenner?

Startet av blackleaf1, mandag 26. september 2016, klokken 22:56

« forrige - neste »

blackleaf1

To dager på rad har den ikke ladet når jeg står på jobben, har en 2016 leaf og ny kabel. Charge amp 6-10-16A, den nye med innebygd sikring. Når jeg lugger i bilen starter det å blinke i de blå lysa, men når jeg skal hjem er det like lite strøm som når jeg satte på ladinga. Samt at orange varseltrekant og orange bil med ! tegn i lyser. dette blir borte etter hurtiglading på vei hjem.
Er det kabelen som er defekt?? Noen som har vært borti detta før??
Atle
Lindås

elektrolux

Skjer det samme også andre plasser?

Tankene går til dårlig stikk på jobben, og at ladekabelen gjør det den skal, nemlig å kutte lading ved for høy temperatur.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

blackleaf1

Er 4 laderplasser der, og de andre har ikke problemer. Skal prøve den hjemme i helgen, den har fungert her. Den har jo virket siden mitten av mars på den samme plassen på jobben. Hjemme har jeg en Ratio 16A ladestasjon, hvor jeg bruker den andre kabelen (Mode 3 type 1 tåler 32A )som fulgte med bilen.
Atle
Lindås

Olee

Skjer det uansett hvilken strømstyrke du lader med? Min (eldre) kabel tullet en del på 16A, men aldri på 6/10A..

nr1rayner

Så må du slå av bilen igjen, og varsellamper er borte neste gang du starter opp?
Ja det høres kjent ut..
Skjedde med min EVI-kabel, og flere som har opplevd med charge amps.
Trodde da det var kabel-feil, men det var vel en (kanskje meg) som fikk det samme med original kabel..
Såvidt jeg husker startet jeg en tråd, sikkert med noe sånt som "ladeproblem", den ligger nok langt ned på lista..

Anyways, det er visst et "kjent" problem, med bilen, ikke kabelen.
Problemet løste seg selv til meg, men har du vedtatte problemer bør du innom forhandler.
Litt etter hvem man snakker med kan de vel si at "du har brukt uoriginal kabel, da dekker vi ikke bla bla bla"...
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

elektrolux

Feilmeldingen på bilen er begrunnet i at bilen senser spenning på ene fasen etter at ladeprosessen er avsluttet.

Det kan bety at et av 2 rele henger.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

blackleaf1

Sitat fra: Olee på onsdag 03. august 2016, klokken 22:15
Skjer det uansett hvilken strømstyrke du lader med? Min (eldre) kabel tullet en del på 16A, men aldri på 6/10A..
Atle
Lindås

blackleaf1

Atle
Lindås

TB

Sitat fra: blackleaf1 på onsdag 03. august 2016, klokken 21:01
To dager på rad har den ikke ladet når jeg står på jobben, har en 2016 leaf og ny kabel. Charge amp 6-10-16A, den nye med innebygd sikring. Når jeg lugger i bilen starter det å blinke i de blå lysa, men når jeg skal hjem er det like lite strøm som når jeg satte på ladinga.
Eg har ein eldre Charge Amp kabel. Der opplevde eg brot i kabelen. Det viste seg ved at kabel fungerte av/på avhengig av vinkel på kabel.

Charge Amp bytta kabel ny - den nye fungerte heilt fint.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

blackleaf1

Orginalkabelen fra nissan OK. Kontaktet Torshovbil, hvor den er kjøpt, og må sende den til de for sjekk.
Atle
Lindås

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA